Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
... och jag har just insett att vi ju ställde in tarantellchatten den här veckan (på grund av bröllop och andra påhitt) och det känns nästan skönt. Nu ska jag bara vattna trädgården och äta något, och klappa på djuren.
 
Senast ändrad:
Ser dåligt och går med blindkäpp? :angel:
Skämt åsido, ingen aning, räknas död? Räknas på bild som andra tagit på ormar i mitt närområde?
Jag ser alltid minst ett par ormar/säsong. Antingen när vi är ute och går eller, i alla fall, från bilen. När de slingrar över vägen. Men jag hade gärna sluppit.... :) Har sett både snok (2-3 ggr) och huggorm i år. En snok var jag nog ca en halvmeter ifrån. Den låg i kanten på skogsstigen.... :nailbiting:
 
Jag ser alltid minst ett par ormar/säsong. Antingen när vi är ute och går eller, i alla fall, från bilen. När de slingrar över vägen. Men jag hade gärna sluppit.... :) Har sett både snok (2-3 ggr) och huggorm i år. En snok var jag nog ca en halvmeter ifrån. Den låg i kanten på skogsstigen.... :nailbiting:
Jag går med hunden i skogen varje dag, men har inte märkt av någon. Å andra sidan rör det väl sig så många människor där eftersom jag bor på en ort så ormar håller sig kanske mer gömda än så?

Annars vet jag inte. Lika glad är jag dock :D
 
Precis kommit hem från Fredriksdalsteatern 🤩
20220806_185725.jpg
 
Jag ser alltid minst ett par ormar/säsong. Antingen när vi är ute och går eller, i alla fall, från bilen. När de slingrar över vägen. Men jag hade gärna sluppit.... :) Har sett både snok (2-3 ggr) och huggorm i år. En snok var jag nog ca en halvmeter ifrån. Den låg i kanten på skogsstigen.... :nailbiting:
Oj! Jag saknade alltid ormarna när jag flyttade söderut. Såg aldrig någon. Uppe i norrland såg jag huggormar flera gånger per säsong men nedåt landet blev det bara lite prassel i gräset - förutom ett år då vi hade ett snokbo som kläcktes i gödselhögen och morgonrutinerna avbröts av regelbundna "Åh Nej!" från folk som hittade snokbebisar i boxarna.
Skitsöta! :D :love:
Vi var naturligtvis behjälpliga med att avlägsna dem.
 
Oj! Jag saknade alltid ormarna när jag flyttade söderut. Såg aldrig någon. Uppe i norrland såg jag huggormar flera gånger per säsong men nedåt landet blev det bara lite prassel i gräset - förutom ett år då vi hade ett snokbo som kläcktes i gödselhögen och morgonrutinerna avbröts av regelbundna "Åh Nej!" från folk som hittade snokbebisar i boxarna.
Skitsöta! :D :love:
Vi var naturligtvis behjälpliga med att avlägsna dem.
Jag gillade ditt inlägg för att du skrev "Söderut", inte för att snokbebisar på något vis skulle vara söta, inte i en gödselstack, inte i en box, inte att hitta! :rofl: Men menar du alltså söderut som typ Skåne då alltså????
 
Jag gillade ditt inlägg för att du skrev "Söderut", inte för att snokbebisar på något vis skulle vara söta, inte i en gödselstack, inte i en box, inte att hitta! :rofl: Men menar du alltså söderut som typ Skåne då alltså????
Det här var i Uppsala. Vi hade över en traktor som skulle gräva ur gödselstacken efter vintern och avbröt när vi hittade ett snokbo i värmen.
De flesta var redan kläckta men vi tog in de som var skadade och lyckades kläcka ut fyra till inomhus. :heart
 
Började dagen med ett bra jobbpass från öppning till strax efter 15 och mellanlandade kort hemma innan jag for bort till samhället en liten bit bort för att först lämna flyttkartonger som utlovat till morfars syster och så hämta upp moster och kusin vid pendeln 😊. Direkt till stallet och ett pass på ridbanan; först red kusinen och sedan jag; härliga häst 😍. Sen förbi närbutiken innan jag lämnade dem hos morfar och hem och slängde ihop en snabb och lättlagad men så god middag; lövbiffspasta och medan sambon åt kräftor avslutade jag kvällen med lite chokladfondue med färska jordgubbar och banan 😋. Nu är det hög tid för sängen och sova efter en härlig lördag 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 208
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 487
Senast: Piglet
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 462
Senast: Squie
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp