Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
TROR att de tänker att kålen ska liksom absorbera allt som är skit. Men MKT oklart 😆
What the... Fick upp reklam med den där sedvanliga "du kommer inte att tro vad som ..." men det fanns två foton varav en av ett par fötter väl invirade i kålblad?? O_o Med ett par gummisnoddar för att hålla dem kvar :rofl::rofl:
Mycket får man se .. :D

Jag undrar vad man tänker att man ska få ut av det :rofl: förutom illaluktande fötter då :yuck:
Kål sägs ha antiinflammatoriska egenskaper, så det är nån gammal huskur sim tydligen blivit "upptäckt" igen.

Huruvida det funkar? Tveksamt..

Sen kan väl jag tycka att färsk vitkål inte luktar speciellt illa, så att fötterna skulle stinka av att bli inlindad i vitkål ser jag inte som troligt.
 
Kål sägs ha antiinflammatoriska egenskaper, så det är nån gammal huskur sim tydligen blivit "upptäckt" igen.

Huruvida det funkar? Tveksamt..

Sen kan väl jag tycka att färsk vitkål inte luktar speciellt illa, så att fötterna skulle stinka av att bli inlindad i vitkål ser jag inte som troligt.
Jag kanske är en "grönsakallergiker" :angel: men jag tycker att färsk kål luktar ... kåligt, och då jag inte tycker om färsk sådan så blir det väl automatiskt att jag tycker att de stinker :p

(Dock inlagd, som pizzasallad ... ÄLSKAR :love1:)
 
På tal om det pratar kortläsaren på macken svenska med mig om jag använder mitt svenska kort! 😲 Jag blev orimligt paff och förtjust när jag upptäckte det! Teknikens under! :D
Alla andra apparater skiter i vilket.

Har har jag bara hort spanska och flera obskyra (i mina oron) Asiatiska sprak. Dang att jag inte har ett Svenskt kort att stoppa in i en ATM.


Har heter det gherkins ... och kan vara mumsas pa ibland om det absolut inte finns nagot annat att ata.

Kål sägs ha antiinflammatoriska egenskaper, så det är nån gammal huskur sim tydligen blivit "upptäckt" igen.

Huruvida det funkar? Tveksamt..

Sen kan väl jag tycka att färsk vitkål inte luktar speciellt illa, så att fötterna skulle stinka av att bli inlindad i vitkål ser jag inte som troligt.

Du har formodligen inte kant lukten nar en "kal odlare" skordar flera kvadrat kilometer med vitkal 🤢 Numera har jag svart for kallukt, men sa fort det ar tillredd, kryddad och tillagad, luktar det inte illa langre.
 
Jag tror jag blir galen. Varje komponent fungerar, det vet jag eftersom jag prövat en efter en och sedan fler tillsammans och de fungerar, men tillsammans vägrar den fortfarande envist att skaka hand med min skärm :banghead::banghead::banghead: Vad som är riktigt frustrerande är att det fungerade när jag breadboxed mobo.

Edit: Jag borde nog gå och lägga mig, tiden flyger när man har roligt, eller not. :meh:
 
Nu ar jag klar med "fair" for i ar. I dag kom barnbarnen och jag tog en och en halv timma ledigt for att aka med barnen pa olika grejor och lata dem "fiska" och plocka ut ankor ur ank-dammen (vinst varje gang :grin:) Det var super kul ... men jag ar helt slut!

Lilla froken ville ha vingar nar de fick balonger (gratis, det var en valgorenhets organisation som fixade det) Balong blasaren funderade ett bra tag och sedan ordnade han vingar till henne i en farg enligt onskemal.
IMG_3245.jpeg


Har ar Dinsasour mannen ... han har gatt med "stompande" steg, morrat dovt och haft mycket sma hander som sitter hogt upp sedan han var ett och ett halvt ar ... langt innan han kunde prata.:p
IMG_3220.jpeg
 
Vaknade och va så lite kissenödig. Försökte ligga kvar en stund men så gick det inte längre.
Vi är i svärmors stuga med grbbarna, killens syster med familj är här. Alla barn tältar 2 tält varav 2 barn i varje.
Jag och killen fick sova i lillstugan, systern och hennes kille sov i bäddsoffan inne, svärmor och hennes man i deras sovrum.

Så jag klär på mig sport-bh, t-shirt och sen min morgonrock, sockar och skor. Tassar förbi tälten och smyger fram som en ninja.
Smyger in genom ytterdörren till huset.
Alla sover fortfarande, ja eller nästan alla. Inte det 8-9 månaders blandrasen. Hon får syn på mig och skällde till.
Jag tänker ”åh nej”, hon kommer å försöker hoppa på mig, jag vänder ryggen till och smiter in på dass.

Väl där inne när jag gör mina business funderar jag på hur det blir när jag ska gå tillbaka om hunden ska skälla på mig igen.
Nåväl inte mycket att göra, går ut från toan och stänger dörren.
Hunden kommer men inte så intresserad av mig mest ville in på toan men när det inte gick då nosa på mig.
Den yngre men vuxna pudeln är vaken också och ska hälsa, så tack och lov gick det väldigt tyst och lugnt till och jag kunde smyga tillbaka till lillstugan.

Nu ligger jag här och lyssnar på andningar/snusningsar från killen. Hade egentligen velat krypa upp och lägga mig bredvid, men det är två 90 sängar som står bredvid varandra och de är inte riktigt gjorda för att agera dubbelsäng. 😅
När man försöker så delar de på sig och glider iväg, bildar ett hål i mitten. Så inte så nice. 🙈😂
Får se hur jag gör. Det är trots allt några timmar kvar innan alla andra vaknar.
 
Så är det ju! Fobier är svåra att integrera i vardagen, men lite sådär att hellre ett par snokar i gräset än hundra möss i husväggen. Lite som hellre en mycket dramatisk vaccination än ännu värre covid. :D Sedan finns det ju en gräns till slut ändå, jag tar inga fler sprutor. :p
Jag kan väl också kanske hålla med om liknelsen med hellre ett par snokar i gräset än hundra möss i väggen. Men däremot tycker jag att möss är väldigt, väldigt SÖTA. Om de inte hade förstört saker hade jag inte haft något emot dem alls. Om jag kan räddar jag dem t.ex. undan katten.... Så en och en i taget föredrar jag verkligen möss framför ormar :) !! Och huggormar och hundar går ju inte ihop, så helst inga sådana alls på min tomt.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 208
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 489
Senast: Piglet
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 462
Senast: Squie
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp