Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del 106

Nu ar det dags att dra sig mot sangen. Tack och lov. Jag ar super trott efter gardagens sena kvall och barnbarn i dag. :crazy: Jag blev av med extra hunden i dag och far inte in nagon fler forran i mitten pa nasta vecka. Tack och lov.
Jag borjar kanna mig sliten. Bade nya hundar att trana och Jury Duty tar mycket "hjarn kapacitet" ... trots att Jury Duty bara ar en dag i veckan sa ar besluten vi fattar avgorande for en annan manniska. Det ar stort och i vissa fall tungt.
Tur jag har skolbuss korandet som inte alls fodrar den eftertankten ... dar kan jag bara "vara" medan jag traffar folk och kanner att jag gor nagot som behovs.
 
Blev väckt av en katt som ilsket proklamerade att maten minsann varit slut länge nu, ingen har gett kärlek och uppmärksamhet på typ hela natten, och tillvaron i stort kan sammanfattas med att bita matte i foten.
Så matte fick snällt gå upp och fixa frukost till madame. Nu är det lugnt igen.

Missia väckte mig vid 4-tiden genom att hoppa upp på mig och jama. Det var dags för gos :D
 
Jag har pysslat! Blev hyfsat nöjd. Kort till systerdotter som fyller fem
IMG_20191012_090046.jpg



Vad ska jag pyssla nu?
 
I eftermiddag ska jag på 6-års-kalas.... Fram tills dess ska jag nog röja lite i huset. Dammsuga, hänga undan tvätt, osv. MYCKET trevligare att komma tillbaks hem sedan, om inte allt ser halvt kaosartat ut i hemmet.... ;)

Sedan blir det nog soffhäng, TV, tacos, rödvin och tända ljus..... :)
 
Nu har jag gjort ett dyrt inköp :nailbiting: en surfplatta som jag tänkte prova att rita på i helgen!
Irriterar på mig själv :mad: Önskar att jag kunde trolla fram mera fantasi, jag har liksom tappat den delen och har svårt att komma på saker att teckna. Jag behöver liksom en bild i huvudet på vad jag ska teckna och det är så tomt i huvudet! :arghh:
 
Tack för länken! Gav vidare länkarna i den till mamma, hon kände sig bekräftad i att hon varit kritisk till deras marknadsföring. Bra att veta! :up:


Rent allmänt så är detta med att skicka tiggarbrev till äldre lite ... tveksamt ibland. Min pappa har börjat bli dement och han får massor av såna brev, som han donerar pliktfullt till varje gång de anländer. Jag blir lite tveksam för jag är osäker på hur mycket han gör det av medkänsla och hur mycket bara för att han tror att han måste. Speciellt när de skickar med såna där "checkar" där allt är typ ifyllt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 068
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
497
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 726
Senast: Lingon
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Försäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp