Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått en kokhet och smått stickig liten haka i armvecket. Med jämna mellanrum små pustar av vad som känns som drak-andedräkt. Det sista man egentligen önskar sig när hela dagen gått ut på att försöka svalka sig, men jag har inte hjärta att flytta på lillhunden.
 
Jag hade rätt - det var dödensdödsvarmt på jobbet 🥵 inte blir det bättre av mörkblå tjänstekläder :cautious:
Så en låååååång kall dusch när jag kom hem, sen la vi oss och vilade lite vovvarna och jag. Nu har jag ätit glass och funderar vad jag ska ha på mig på konserten med 5FDP ikväll, något man inte dör smältdöden i :meh: (jo, förbandet är igång redan, men vi dissade det för att orka!)
 
Känner mig nöjd med att jag tagit min första dos av vaccination mot TBE idag. :) Alltid lika jobbigt med vaccination för mig och jag fick extra övervakning efteråt och fick inte gå direkt. Så det kändes tryggt. Extra övervakning på grund av att ag en gång när jag var ung hamnat i ett livshotande tillstånd av vaccination .
 
Slösurfar och försöker hålla mig vaken efter första arbetsdagen på 2,5 veckor. Jösses vad trögt det var att komma igång med jobbet igen! Vi unnade oss middag på ett av kvarterets italienska restauranger för att lätta upp dagen lite, men jag är alldeles slutkörd ändå. Kom just på att det finns en portion philadelphiaglass med basilikamarinerade jordgubbar kvar i frysen efter en middagsbjudning för några veckor sedan, tror jag ska mumsa på den till ett avsnitt av nån trevlig serie och sen gå och lägga mig! :)
 
Var i stallet i tid i morse för att hinna rida en timme innan värsta värmen. Var vad jag tänkte. Såg redan när jag körde förbi med bilen att hon låg utslagen och vilade med hagkompisen vaktande 🥰. Ville inte tvinga upp henne utan satt mig och kopplade av I väntan på att hon skulle resa sig. Eftersom det blev så varmt räckte det med en kortare skrittrunda med en galopp och plask I sjön 😍.
 
Precis ätit årets första hemodlade jordgubbe.
424C44A5-FECE-47CD-B67F-4CBD2B26AF2F.jpeg
 
När man med markisen har 30 grader i köket, markisen nästan lyfter pga den hårda blåsten och jag slöscrollade på Citygross och fick upp att de har AC vart det att kasta sig i bilen och åka dit då jag även behövde köpa saltsten åt pållan 😄. På jobbet fanns det nog knappt några kvar så skippade den chansningen. Får vi se om den är värd sina tusenlappar så vi slipper må blä av värmeböljan oavsett vi är inne eller ute 😃. Vi har ju en redan i sovrummet men behöver en till undervåningen med och denna är ju rejäl 👌. Tog med hämtmat (sommarsallad till mig 😋) på vägen hem och det är då fasen första gången sambon inte propsar på att äta pizzan innan den kallnar...Så less är han på värmen! 😆.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
94 95 96
Svar
1 915
· Visningar
55 573
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 379
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 099
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp