Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa ... Colorado Avalanche has apparently won the stanley cup ... at least if I should judge from the scream from the Husband.:rofl:

Hoppsan, det blev fel sprak igen :o
Det är kvavt. Kvavt kan det vara även om det inte är särskilt varmt.

Absolut, men kvavt innebar inte att det ar samre med syresattning av luften. Daremot hade vi ganska tunn luft med dalig syresattning nar vi akte over Klippiga bergen.
 
Katten har det så himla bra på sommarkollo hos mamma :love:
Dessutom får jag uppdateringar med bild ca 6-7 gånger om dagen vad de gör :D

Jag lyckades skrapa, slipa och måla lite på morgonen innan det blev för varmt. Nu badar jag I stället hela tiden. Går upp för att äta och dricka typ :angel: upptäckte att klockan ju är 3 vilket betyder att jag badat i 4 timmar sedan jag sist var uppe.
Typ alla undrar hur jag orkar trampa vatten så länge 🙈
 
Hoppsan, det blev fel sprak igen :o


Absolut, men kvavt innebar inte att det ar samre med syresattning av luften. Daremot hade vi ganska tunn luft med dalig syresattning nar vi akte over Klippiga bergen.
Nej men här brukar vi skoja och säga att vi inte får ngt syre. Jag har redan bett om ursäkt för att jag uttryckte mig fel.
 
Katten har det så himla bra på sommarkollo hos mamma :love:
Dessutom får jag uppdateringar med bild ca 6-7 gånger om dagen vad de gör :D

Jag lyckades skrapa, slipa och måla lite på morgonen innan det blev för varmt. Nu badar jag I stället hela tiden. Går upp för att äta och dricka typ :angel: upptäckte att klockan ju är 3 vilket betyder att jag badat i 4 timmar sedan jag sist var uppe.
Typ alla undrar hur jag orkar trampa vatten så länge 🙈
Härligt!
 
16563351305173879896145664236286.jpg


Efter mycket svett var hyllan på plats. Det blir bra tror jag.
 
30 grader inne men konstigt nog känns det inte så mycket. Har dragit ner persiennerna och de är halvöppna så det är skugga. Går iofs omkring i trosor och inget annat. Katten, som ändå är burma, tycker att det är lite väl varmt och ligger i sängen under överkast och täcke.

Försökt svalka henne med en kall fuktig handduk. Hon visade sitt missnöje mycket tydligt :meh:
 
Dricker kaffe och ska snart in och hämta ut journalen från när jag var gravid med E. Jag har sedan tidigare begärt ut från Östra sjukhuset där hon är född, men dessa har jag dragit mig för. Jag inser att jag haft turboknappen på i mitt liv utan att riktigt stanna upp och smälta allt som hänt och händer runt mig, tack för ert stöd kring mina senaste inlägg :heart
 
Hrm... Vi har 3 år i rad (förmodligen längre också men de fakturorna orkar jag inte leta efter) haft sotning i oktober/november, så också 2021. Den 26 november var de här och sotade. Nu - efter ny upphandling - är det ett nytt företag som tar över och jag fick precis brev att de kommer den 22/7 och sotar samt gör brandskyddskontroll. Ska man vara "gnällig" och ifrågasätta detta, eller ska man vara snäll och låta det vara? Känns ju rätt märkligt att få sotat efter 8 månader när det brukar vara 12....
Gnäll!
 
Phu vadvarmt det är, 30 grader i skuggan är inget för mig. Var iofs glad över att det troligen skulle betyda att årets hö skulle komma idag eller i morgon men tji fick jag det var tydligen andra stallet på gården som skulle få det. Nu väntas regn på onsdag och sen ostadigt så jag lär ha åkt på semester innan det blir dags att ta in vilket inte är så populärt bland stallkompisarna. Besiktigade transporten idag och den behöver justera bromsarna. Semestern kunde börjat bättre även om det inte är några stora katastrofer.
 
Väntar på jordgubbar och behandling till min hårbotten.
Skickade mitt ena barn, det är så varmt så jag nästan avlider, men han kunde ställa upp i dag :D Tack tack! :D
Och kom tyvärr hem med bara ena medicinen och hämtade ut Alvedonburk istället för att köpa en ask Alvedon. Dottern vill ha Alvedon när hon åker i väg så en karta i väskan vore ju perfekt, till det duger inte min burk med 100 Alvedon, en sådan burk har jag ju redan hemma liksom, uthämtad för en månad sedan långt ifrån tom. Suck för att apoteket inte lyssnade och gav båda receptet trots att sonen berättade vad han ville ha och gav lappen jag skrivit och suck för att sonen inte lyssnade när jag förklarade. Nåja, får väl testa det ena i dag och hoppas på kallt väder i morgon så jag kan åka någonstans. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 882
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 624
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 524
Svar
2 006
· Visningar
70 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp