Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cambodia tänkte hälsa från dig när Dr Baley ringde idag men la band på mig 😆 ❤️🙃

Ang kassaskåpet/valvet så kan man göra en del fynd, hittade tex gamla brev. Ska rota mer ngn annan gång. Vore najs att tex hitta en guldtacka eller liknande 😆
 
vill bara påminna om numreringen ;)
1656359233508.png
 
Råkade nämna en ska till min sambo igår. "man skulle sovit i tält i den här värmen".

Så idag har jag hämtat ett tält i en stad 13 mil bort (som jag hade ett mer rimligt ärende i sen innan) och sambon har köpt en uppblåsbar madrass. Madrassen är 22 cm bredare än tältet och ungefär halva takhöjden hög. :rofl: det ligger nu ett antal trädgårdsdynor i botten i tältet och jag ska tydligen sova på gräsmattan 5 meter från vårt hus. O_o

Men går det åt helvete är det inte långt in till sängen :laugh:
 
Åt middag tidigare som tänkt och har för en stund sedan duschat, tvättat håret i mjällschampo och sedan fungoral och sedan haft i hårinpackning och smörjt in mig med krämen på sina ställen, allt med en hälsning till klådan att försvinna och håret att inte få spader :D

Nu sitter jag i linne och dör ännu av värmeslag trots att det är svalt ute, det regnar och åskar, men orkar inte ordna tvärdrag eftersom det är en omöjlighet i den här jävla lägenheten.

Äter jordgubbar och grädde till kvällsmat och skiter i att vara nyttig.

För helvete, svalare väder, kom hit NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU, inte en dag till så här, pallar verkligen inte mer!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Typ Covid, random förkylning etc 🤷‍♀️
När man pillar folk i munnen och sen skriver på tangentbordet, tar i saker med handskar osv. Men hoppas jag bara är paranoid :up:
Hellre dock att först pilla mun och sen tangentbord, än tvärtom 😫 Om tandläkaren är lite ohygienisk och skriver på tangentbordet med använda handskar så borde det vara så att tangentbordet spritas av efter varje patient. Men egentligen ska man ju ta av handskarna, sprita händerna, skriva på tangentbordet, sprita händerna igen och sätta på sig nya handskar…
 
Varit kvavt idag på jobbet, är lite fascinerande hur stora köpcenter kan få till perfekt, sval temperatur inomhus men ett sjukhus lyckas sällan... visst det blir svalare men rejält kvavt istället. Är flera personer som jobbar med ventilationen sedan flera veckor, samma visa varje år :meh:
Har iaf ätit glass nyss och funderar lite smått på att sova på balkongen men är lite liv ute så blir nog ingen sömn isf. Jag älskar vädret men måste erkänna nätterna blir lite jobbiga när det är kopiöst varmt även då och man måste upp till jobbet dagen efter 😅 ska snart ta en kalldusch och lägga mig.
 
Varit kvavt idag på jobbet, är lite fascinerande hur stora köpcenter kan få till perfekt, sval temperatur inomhus men ett sjukhus lyckas sällan... visst det blir svalare men rejält kvavt istället. Är flera personer som jobbar med ventilationen sedan flera veckor, samma visa varje år :meh:
Har iaf ätit glass nyss och funderar lite smått på att sova på balkongen men är lite liv ute så blir nog ingen sömn isf. Jag älskar vädret men måste erkänna nätterna blir lite jobbiga när det är kopiöst varmt även då och man måste upp till jobbet dagen efter 😅 ska snart ta en kalldusch och lägga mig.
Sov på balkongen :) Livet tystnar nog snart, håller tummarna för det!
 
Sov på balkongen :) Livet tystnar nog snart, håller tummarna för det!
Tack du uppmuntrade det! Velade men när du skrev tänkte jag det är ju bara gå in mitt i natten om det inte känns bra. Är perfekta 18 grader ute och 25 i sovrummet så är riktigt skönt just nu :laugh: grannbarnen blev inropade vid 23 så hyffsat lugnt också.

Knapplån*
Nu är jag nerbäddad på balkongen, första gången någonsin! Ena katten har idiotförklarat mig och andra katten tycker det är superkul :rofl:
20220627_231548.jpg
 
Tack du uppmuntrade det! Velade men när du skrev tänkte jag det är ju bara gå in mitt i natten om det inte känns bra. Är perfekta 18 grader ute och 25 i sovrummet så är riktigt skönt just nu :laugh: grannbarnen blev inropade vid 23 så hyffsat lugnt också.

Knapplån*
Nu är jag nerbäddad på balkongen, första gången någonsin! Ena katten har idiotförklarat mig och andra katten tycker det är superkul :rofl:
Visa bifogad fil 93926
Men vad kul! Vad härligt det ser ut, hoppas du får sova gott! Visst är det ju bara att gå in igen, men det behöver du säkert inte :)

Har själv haft tankarna på att sova på balkongen, sover ju precis innanför med dörren till den öppen, men har inte tagit steget fullt ut eftersom jag snarkar, det är MÅNGA som skulle höra mig när jag sover! Och det är lite pinsamt! Jag snarkar alltså HÖGT på riktigt, som en sådan person som drar timmerstockar modell stora/enorma. Det är så pass pinsamt att när jag sovit på sjukhus de få gångerna så har jag inte kunnat sova riktigt utan mest slumrat från och till eftersom jag varit rädd för att störa ;)
 
Började dagen med typ 35° och kvavt. Förstår inte hur det kan vara så varmt i kombination med molningt, det var liksom inte ens soligt. Vilket också betyder att det inte fanns några skuggor (/skog) att gömma sig i :down:
Fick iaf röjt undan en gång, var lite grenar ivägen och buskar som fick lias ner. Men nu är det fixat, passade även på att rensa småträd på en del av tomten. Den lilla lönnen fick dock vara kvar, den passar bra där om den kan tänka sig att leva.

Sen, någon timme efter att jag var klar, hade gått med hundarna och så så börjar det ösregna och åska... trevligt men kunde väl börjat lite tidigare :meh:

Nu har vädret dock återhämtat sig hyfsat så nu är det strax över 20° och kvavt... bättre än 35° iaf :cautious:
 
Sitter med vidöppet fönster och hoppas på lite svalka. Blev stökigt nu under kvällen så jag har inte riktigt kommit till ro än... Glad att jag inte jobbar imorgon. Vill verkligen ha svalare väder nu och hoppas att väderleksprognoserna har rätt när de skriver om regn kanske redan imorgon...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
36 399
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 610
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 412
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp