Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Red_Chili var rädd om dig så du inte jobbar för mycket & stressar sönder dig ❤️
Råkade tacka ja till att jobba imorgon ändå, men då i "min" butik där allt känns lugnt och jag har stenkoll på läget.. Börjar då jobba på eftermiddagen så hinner jag handla och lite grejer på förmiddagen. Lite bökigt blir det ändå, för nu då så blir det 6 dagar jobb den här veckan, men förra veckan jobbade jag bara 1 dag. Totalt sett ligger jag fortfarande under heltidsjobb (tror jag) men det är lite oregelbundet hur jag jobbar. Även mina starttider är oregelbundna, så idag råkade jag börja jobba en halvtimme för tidigt... Har messat chefen om det, så får vi se om jag får betalt för en extra halvtimme eller om jag ska börja en halvtimme senare imorgon istället. Känns lagom duktigt av mig att missbedöma så :grin:
 
Råkade tacka ja till att jobba imorgon ändå, men då i "min" butik där allt känns lugnt och jag har stenkoll på läget.. Börjar då jobba på eftermiddagen så hinner jag handla och lite grejer på förmiddagen. Lite bökigt blir det ändå, för nu då så blir det 6 dagar jobb den här veckan, men förra veckan jobbade jag bara 1 dag. Totalt sett ligger jag fortfarande under heltidsjobb (tror jag) men det är lite oregelbundet hur jag jobbar. Även mina starttider är oregelbundna, så idag råkade jag börja jobba en halvtimme för tidigt... Har messat chefen om det, så får vi se om jag får betalt för en extra halvtimme eller om jag ska börja en halvtimme senare imorgon istället. Känns lagom duktigt av mig att missbedöma så :grin:
Det är väl ingen fara att du råkade komma för TIDIGT?? Det är det säkerligen ingen som tycker.... :)
 
Tänk om det ändå hade varit en diamant nu när det skulle fastna en vass stenhård sten i det splitter nya däcket. Trots att jag haft 13 punkteringar tidigare som bilägare så har aldrig en liten sten varit boven förr.

A9E4006F-24A3-4A1B-8B61-F5D3D62E056F.jpeg



Från den ljusa sidan är att läckaget var ganska stort och hade stenen lossnat i farten hade det blivit rajtantajtan och stopp ute i kylan. Så ändå tursamt att komma hela vägen hem!
 
Det är väl ingen fara att du råkade komma för TIDIGT?? Det är det säkerligen ingen som tycker.... :)
Nä, däremot tror jag att chefen har reglerat hur många timmar hon får schemalägga oss, så att det inte blir att företaget betalar ut löner som "inte behövs". Men ja, det hade ju absolut varit värre om jag kommit en halvtimme för sent :p

Det dumma är att när vi stämplar in så står schematiderna så långt ner på sidan att man måste scrolla för att se det, och det gör jag typ aldrig. Idag hade jag på något vis helt bestämt för mig att jag började kl 13, så jag dubbelkollade inte schemat i mobilen heller. Får försöka ta som vana att göra det varje morgon, för det är inte första gången jag börjat en halvtimme för tidigt...

Men som den här veckan, då är mina starttider: 11:00, 15:00, 13:30, 13:00, 12:30, 13:00. Och så olika sluttider nästan varje dag pga jobb i två olika butiker på vardag (som då stänger olika tider) och så tidigare stängning på helg. Det var ur den synvinkeln SÅ mycket enklare när jag enbart jobbade som brevbärare och började prick kl 7 varje morgon i 4 års tid :rofl:
 
Trött i huvudet efter en första dag på nytt vikariejobb med mindre barn- oj så mycket ljud och intryck (haft praktik på ssk-utbildningen på förskola så visst vet jag men hade typ glömt 😅) men givande var det absolut och barnen ville vara nära mig ganska direkt 😄🥰. Sååå trött i skallen så trodde jag skulle vara zombie i stallet men inte mer än att jag orkade vara social med stallkompisarna, sköta boxen och min häst och följa med en stallkompis och hennes häst ut på en kortare promenad i den kalla vinterkvällen; stjärnklart och knarrande under fötterna- mysigt 😍. Sen Bonde och Kärlek åt alla med älsklingen med brasa- 15 grader kallt här ikväll (men hellre det än onödiga plusgrader som det pratas om nästa vecka!! ☺️), nu sooova 😴
 
Det ar kallt har ocksa, om inte lika kallt som ni har det. Men pa natten gar det ner till frysgrader och det innebar att jag maste fa bort isen fran school bussen ocksa. 😖 Dar har vi "de-icer" som faktiskt fungerar forvanansvart bra, men hela start processen gar mycket saktare ... och det ar KALLT pa morgonen. Tursamt nog ar det bara 1 dag kvar pa den har terminen. :bow::bow::bow::banana::banana::banana::banana: och sedan har vi tva veckor ledigt. Det behovs just nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 176
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 114
Senast: Glimra
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 388
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp