Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har drabbats av någon form av jobb-apati och lyckas inte komma igång med jobbet igen efter lunchen? :arghh: Fortfarande dödstrött och har ont överallt men inte sur och arg längre iaf.

Nu måste jag få tummen ur, ska fundera ut lättast möjliga arbetsuppgift och ta den först så kanske det funkar bättre sen. :)
 
Mamma har en stor skärm som man kan koppla datorn till. När hon inte är hemma brukar jag låna den pga praktiskt med två skärmar (för då kan jag ha skolarbete på den ena och en serie på den andra :p). Men nu kom mamma hem från att ha jobbat halva dagen på jobbet, så nu fick jag flytta på mig för hon ville visst ha tillbaka sin skärm. Sååå elakt att hon vill ha tillbaka hennes skärm, ellerhur? :cautious: ;) :D
 
Mamma har en stor skärm som man kan koppla datorn till. När hon inte är hemma brukar jag låna den pga praktiskt med två skärmar (för då kan jag ha skolarbete på den ena och en serie på den andra :p). Men nu kom mamma hem från att ha jobbat halva dagen på jobbet, så nu fick jag flytta på mig för hon ville visst ha tillbaka sin skärm. Sååå elakt att hon vill ha tillbaka hennes skärm, ellerhur? :cautious: ;) :D
Barnplågeri :rage::D
 
Suck.
Föreningen hade inget bankkonto i början eftersom vi inte hade fått något org.nr. All swish gick till mitt konto. Jag var supernoga med att alla medl.avgifter etc som kom in omedelbart fördes in till mitt särskilda konto för föreningen. När vi fick org.nr och bankkonto förde jag över alltihop till föreningen. Och slappnade av. Inte mitt ansvar längre.

Nu vid bokslutet så saknas några hundra och varken kassören eller jag har lyckats lista ut var de är.
Pengarna finns nånstans. Troligen en utgift som inte redovisats korrekt. Men VAR. Sliter mitt hår, skriver ut mina kontoutdrag och sliter mitt hår en gång till.
HATAR det här. Jag är noga, ändå är det knas nånstans.:banghead::banghead::banghead:

Det är därför jag aldrig mer kommer vara kassör som en gång i min politiska förening. Herregud vad hemskt det var, bokslut, bokföring och det stämde nästan aldrig. Till slut var jag beredd att bara slänga in de där 26 kronorna själv bara för att det skulle balanseras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 041
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 413
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
382
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 047
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp