Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur definierar du vräker ner? ;) Här är det bara korn som nu avtagit. Har för mig att vi inte är såååå långt från varandra. Det måste vara mycket lokalt, eg, vädergudarna: nu ska vi jävlas riktigt mycket med just Hoarfrost som grädde på moset utöver arbetsplatsen.
Haha ja alltså jag kan verkligen inte definiera det som sker utanför mitt fönster som några korn :rofl: Lokalt och vädergudar som jävlas låter mycket rimligt :p
Tror vi bodde närmre varandra innan jag flyttade.
 
Experimenterar med ChatGPT för att hjälpa mig att formulera mig bättre i vissa avsnitt i rutinen jag skriver.
Hittills har den, när jag lyckats ge den bra instruktioner varit till jättebra hjälp :up: Är lite som att ha en kompis som läser igenom och säger "kan du inte skriva så här i stället?" :D
 
Idag har jag lärt mig att iphone inte kan laddas i minusgrader. Tur att den lärdomen kom innan jag hade ett mer akut behov av telefon. Men deprimerande hur kallt det är i stallet fast det "bara" är ett par minusgrader ute. :(

Lilla ponnyn fick total panik när veterinären kom in i boxen. Jag blev så ledsen av att se det. Hon trodde att hon skulle bli stucken och få lugnande igen, hon är precis som mig, hatar att inte ha kontroll. Men med lite morotsmuta kunde hon enkelt bli vaccinerad och så får jag oroa mig för sedering nästa år.

Hästen var fin i munnen (som vanligt) förutom att hon hade två små sår som var såna där typiska "hårt-åtspänd-nosgrimma" förklarade veterinären. Det konstiga är att jag inte rider med nosgrimma. Jag har iofs en sidepull, men den har jag inte använt sen i januari och såren borde ha läkt till nu. Jätteknepigt. Men jag får skippa sidepull helt och hållet, vi föredrar ändå träns bägge två.

Jag lyckades hålla hästen och åringen ifrån varandra i drygt två timmar, så nu håller jag andan och hoppas att de som fodrar noterar ifall nån av dem inte äter som de ska. Vore väl typiskt med en kolikhäst när det blåser snö på tvären och man rekommenderas att hålla sig hemma. :crazy:
 
Dagen började inte precis på topp. Glömde piparen (eg avläsaren i datarummet) så hörde den inte + att den tappade förbindelsen, så vaknade på 3.0. Fick snällt trava upp och äta sorbet för att parera det värsta. Att det ska vara så svårt när man ligger rätt. Det ger inte motivation at inte medvetet låta det gå upp så jag inte riskerar fall.
 
Tittar på snön som gått från att vräka ner till att bara komma i riklig mängd. Har absolut ingen som helst lust att gå utanför dörren men jag måste till stallet och ge min lilla bruna medicin och lite omvårdnad. Tänker nog skita i att rida om han inte är väldigt sugen på det.
 
Jag vill också ha sushi! Kan jag skylla på att det är snabba kolhydrater? Själv har jag fyra sushiställen (sex om man räknar de på Sveavägen på vägen till tunnelbanan). Två där jag byter buss och tre inom gångavstånd hemma (hmm det blev kanske sju?). Favostället ligger dock längst bort, kanske 250 m. Pust orkar jag verkligen ta mig dit? Kan dock ta bussen en hållplats till då blir det knappt 100 m + 25 m.
 
Dagen började inte precis på topp. Glömde piparen (eg avläsaren i datarummet) så hörde den inte + att den tappade förbindelsen, så vaknade på 3.0. Fick snällt trava upp och äta sorbet för att parera det värsta. Att det ska vara så svårt när man ligger rätt. Det ger inte motivation at inte medvetet låta det gå upp så jag inte riskerar fall.
Se till så den alltid är med och ha något litet till hands vid sängen så blir det lättare om man inte måste gå upp.

Går det inte att få det kopplat till mobilen? Såsom min dexcom för mobilen är ju lättare att komma ihåg :)
 
Se till så den alltid är med och ha något litet till hands vid sängen så blir det lättare om man inte måste gå upp.

Går det inte att få det kopplat till mobilen? Såsom min dexcom för mobilen är ju lättare att komma ihåg :)

Jo, jag kan välja mellan läsaren och mobilen, men föredrar läsaren eftersom det gör att jag kollar oftare. Problemet med att ha något sött vid sängen är att jag behöver något som går ner lätt när jag vaknar och mår illa. Sorbet/glasspinne är bra när jag bara behöver tugga i mig det.

PS. Om jag har något gott vid sängen som jag kan äta trots illamåendet så äter jag upp det vid icke sockerfall :angel:
 
Experimenterar med ChatGPT för att hjälpa mig att formulera mig bättre i vissa avsnitt i rutinen jag skriver.
Hittills har den, när jag lyckats ge den bra instruktioner varit till jättebra hjälp :up: Är lite som att ha en kompis som läser igenom och säger "kan du inte skriva så här i stället?" :D

ChatGPT är min bästa vän när jag bygger hemsidor/appar till skolprojekt, slipper skriva en massa "filler-text" till textrutorna. Bara att be ChatGPT att skriva något. :D:laugh: Försökt få den att skriva kod också, men där har den lite svårare tyvärr.
 
ChatGPT är min bästa vän när jag bygger hemsidor/appar till skolprojekt, slipper skriva en massa "filler-text" till textrutorna. Bara att be ChatGPT att skriva något. :D:laugh: Försökt få den att skriva kod också, men där har den lite svårare tyvärr.

Jag bad den producera pythonkod till inlämningsuppgifterna i min kurs och det gjorde den alldeles utmärkt. "Kan du kommentera koden också?" frågade jag. Javisst, det går bra. Kan du göra samma sak men använda en list comprehension istället för en for-loop? Jajjemen. Kan du skriva koden mer kompakt? Japp.

Blurk. Har fått göra om halva kursen...
 
ChatGPT är min bästa vän när jag bygger hemsidor/appar till skolprojekt, slipper skriva en massa "filler-text" till textrutorna. Bara att be ChatGPT att skriva något. :D:laugh: Försökt få den att skriva kod också, men där har den lite svårare tyvärr.
Mycket bra hjälpverktyg! Förutom att han nu (det är en han, känns det som) inte längre vill leka med mig och har börjat skriva underliga punktlistor som inte är korrekta eller relevanta överhuvudtaget alternativt strejkar och vägrar skriva något alls :cautious::p
 
Jag bad den producera pythonkod till inlämningsuppgifterna i min kurs och det gjorde den alldeles utmärkt. "Kan du kommentera koden också?" frågade jag. Javisst, det går bra. Kan du göra samma sak men använda en list comprehension istället för en for-loop? Jajjemen. Kan du skriva koden mer kompakt? Japp.

Blurk. Har fått göra om halva kursen...
Beror säkert på vilken kod man skriver! Men blev lite besviken när jag bad den skapa ett hjärta så att jag kunde animera lite saker, och den gav mig ett avhugget hjärta, jag bad den att fixa problemet och den svarade "självklart, jag ser var jag gjort fel och jag ska fixa problemet" och så gav en mig ett ännu mer avhugget hjärta. :laugh:
 
Beror säkert på vilken kod man skriver! Men blev lite besviken när jag bad den skapa ett hjärta så att jag kunde animera lite saker, och den gav mig ett avhugget hjärta, jag bad den att fixa problemet och den svarade "självklart, jag ser var jag gjort fel och jag ska fixa problemet" och så gav en mig ett ännu mer avhugget hjärta. :laugh:

Ja, och att prompta den är ju en konst i sig också. Jag och många kollegor använder den mycket till att hitta fel i kod vi skrivit och det gör den väldigt bra. Men jag jobbar med machine learning och sådant så då är det ju kanske mer straightforward kod än ditt exempel. Finns inte så många sätt att skriva saker på, liksom, så lite av ett enklare problem kan jag tänka mig. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
70 552
Senast: Glimra
·
Fordon Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som...
2
Svar
30
· Visningar
2 757
Senast: Wille
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 601
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 686
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp