Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev inget läkarbesök, jourVC var uppbokade. Nu gör andra örat ont så behöver verkligen ta mig iväg imorgon. Tydligen ska man ta antibiotika vid sprucken trumhinna i vuxen ålder. Har ett litet hopp om att ÖNH på jobbet ska ha en lucka åt mig så att jag slipper ta mig bort till VC.

Följetongen fortsätter: Penicillin utskrivet på förmiddagen. Stigande feber under eftermiddagen :cautious:

Dagens läxa: Vänta inte med läkarbesök!
 
Rormockaren ar nastan klar. Ratt****** har tydligen boat in sig i vart "crawl space", eller torpar grund. Igen. De har nu tuggat sonder vatten roret till kylskapet. Igen. Nu har jag dock kommit overens med rormockaren att han ska ta med sig kopparror for vattnet nasta gang.
Nu blir det ratt jakt igen. Jag funderar pa att bjuda in @tornblomma ... hon har ju erfarenhet av rattjakt. 😋
 
Sitter och känner mig litet nostalgisk och faktiskt sentimental, när jag tänker tillbaka på det som under många år var nordens största westerntävling - Ranch Horse Classic på High Chaparral. Det brukade vara vid ungefär den här tiden på året som man hängde på låset till camping- och stugbokningen. Det var där man träffade "alla" likasinnade, såg (eller i förekommande fall deltog i) tävlingar från soluppgång till sent, gjorde årets huvudsakliga shopping eftersom "alla" westernbutiker ställde ut, åt churros, drack öl och hade allmänt oerhört trevligt. En bra lördagkväll samlade ett antal tusen personer runt arenan. Det var där jag träffade @åke första gången, vi hade husvagnarna bredvid varandra, och det var faktiskt det första besöket på RHC som gjorde att jag och min dåvarande fick upp ögonen för western öht.
Det var väldigt tråkigt imho att det gick som det gick med parkens prioriteringar och ställningstaganden. Samtidigt är jag glad att det finns andra tävlingar i form av t ex HjoKo och numera Ranch Fun.
 
Har äntligen gjort klart grytan jag påbörjade igår (älg från 2017). Den ser dock inte riktigt ut som jag är van vid, då jag bytte ut paprikan mot (alldeles för mycket) konserverad svamp och kabanoss på hjort. Men det blir förhoppningsvis ändå gott. Man måste ju testa lite. ;)
 
Har äntligen gjort klart grytan jag påbörjade igår (älg från 2017). Den ser dock inte riktigt ut som jag är van vid, då jag bytte ut paprikan mot (alldeles för mycket) konserverad svamp och kabanoss på hjort. Men det blir förhoppningsvis ändå gott. Man måste ju testa lite. ;)
Läste "den ser dock inte riktigt ut som jag är van vid, SÅ jag bytte ut paprikan mot konserverad svamp och kabanoss på hjort" och tyckte att det var en väldigt märklig approach :laugh:
 
Pållan fick vila idag med; envisades inte i det eländiga vädret (skapligt väderomslag) och efter jag fixat stallet behövde jag elda då jag inte gjorde det före jobbet ☺️. Ikväll var jag inte riktigt beredd på att en mus skulle klättra nerför gallret när jag tog bort det skyddande nätet och pappen hos kaninen 😅 när jag nattade henne 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 504
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 052
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 512
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 504
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp