Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute och vattnat och fodrat hönsen, fyllt på fågelmatarna med massor med solrosfrön, burit in ved och gjort upp eld i min stora gjutjärnskamin i matrummet. Jag ska bara värma upp mig lite innan jag kör vatten till hästarna och när jag ändå håller på borde jag passa på att köra bort lite returer när bilen ändå är igång. :up:
 
Inget kallvatten på övervåningen. 😐
Har tillbringat förmiddagen med att utforska torpargrunden, köpa byggfläkt och försöka värma upp den förmodade isproppen i rören. Rådfrågade exet lite på telefon då det är han som vet hur alla rör är dragna men känner att det är lite viktigt för självkänslan att faktiskt försöka lösa problemet själv...
Så jag har trotsat min aversion mot trånga mörka utrymmen, intalat mig att alla småkryp sover eller är döda och krupit omkring under huset för första gången sen jag flyttade in för drygt 6 år sedan.

Nu pausar jag en halvtimme innan jag ska ner och kolla temperaturen...
 
Tittade en stund genom fönstret på en kille som försöker starta sin bil med startkablar.
Problemet är att han inte har någon annan bil till hjälp utan har fäst båda ändarna i sin bil. Går inte jättebra.
Funderar på om jag ska klä på mig och gå ned och hjälpa till..
Pappa har en sån där liten käck startade som man inte behöver ngn annan bil. Jättesmidigt.
 
Sov så gott i min säng. (Sängen hos päronen är inte rolig.)
Eftersom det ”bara” var -17.7 så tog jag på mig massa kläder inklusive ”rånarluva” och gick till päronen och har avverkat 45 tuffa minuter på den gamla Monarkcykeln. Uppnådde typ maxpuls.
Nu dusch, mat, Sanningen(den på fyran) och skidor.
I morgon är det jobb och hur mycket jag än trivs så vill jag inte. Jag är för bra på att vara ledig.
 
Tittade en stund genom fönstret på en kille som försöker starta sin bil med startkablar.
Problemet är att han inte har någon annan bil till hjälp utan har fäst båda ändarna i sin bil. Går inte jättebra.
Funderar på om jag ska klä på mig och gå ned och hjälpa till
Men hade han verkligen vanliga startkablar och tänkte det skulle gå O_o :confused:
När min bil krånglade hade jag i och för sig startkablar men i många nya bilar är det förbaskat svårt att komma åt batteriet upptäckte jag :cautious:
Mina startkablar har grova klämmor och det gick bara inte att fästa dom ordentligt på mina kollegors bilar
 
Men hade han verkligen vanliga startkablar och tänkte det skulle gå O_o :confused:
När min bil krånglade hade jag i och för sig startkablar men i många nya bilar är det förbaskat svårt att komma åt batteriet upptäckte jag :cautious:
Mina startkablar har grova klämmor och det gick bara inte att fästa dom ordentligt på mina kollegors bilar
Japp, helt vanliga startkablar. Det var därför jag tänkte hjälpa honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 832
Senast: Bonita4
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 242
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 030
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp