Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säger bara Thermapen. Har revolutionerat min precision i köket, används nästan dagligen. Tål dessutom hyfsat med misshandel.

Haller med, men alla termometrar fran Thermoworks ar super bra. Jag har ett par mindre dyra Thermoworks "fast read" termometrar ocksa som ar lika bra. Jag hade en "Thermapen" fran ett annat foretag som inte visade ratt temperatur innan jag larde mig att bara kopa Thermoworks termometrar.
 
Vaken, men trott fortfarande trots att jag sov gott i natt. Jag har namligen borjat rensa mitt "office" och garaget i gar. Det ar en hel del kvar att gora, men en 1/4 dels sopsack med skrot, tva pappers kassar till pappers atervinning, och en stor lada med grejor som ska ut till en hylla i garaget. Det blir nog bra det har ... sa jag kan fylla pa med mer tyg och garn :p
 
Väldigt tacksam att det var så mycket mildare idag, och nu hoppas jag på att natten inte blir alltför kall heller. Om temperaturen håller sig över -15 så blir jag glad :) ! Det är just nu -9 grader, så vi får väl se hur det går...
Har varit en sväng till föräldrarna där jag blev bjuden på god lax. Imorgon är det jobbdags igen. Som vanligt är det med lite blandade känslor. Maken kommer tillbaka på tisdag kväll så jag har två dagar att jonglera hem och djur innan jag kan lämna över lite av ansvaret igen. Att flänga hem på lunchrasten för att släppa ut hund och mata hästar är lite mindre kul. Men det handlar ju bara om två dagar så det ska jag väl kunna stå ut med!
 
Gruvar mig för att börja jobba. Tycker synd om mig själv.
Letat efter ngn serie att se på.
Börjat på the Rookie för jag vet inte vilken gång i ordningen. Men nu ska jag titta klart. Gillade första programmet. Har sett det förut och vet inte riktigt varför jag inte har fortsatt.
 
Folk påstår att svanar är graciösa och eleganta fåglar ...
 

Bifogade filer

  • 20240107_143616.png
    20240107_143616.png
    606,5 KB · Visningar: 93
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 941
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 718
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 738
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 067
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp