Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har satt bilen på laddning, det har nog blivit för många korta körsträckor nu när jag kört vatten till hästarna när jag varit ledig och det är svinkallt. Den ville inte starta nu när jag skulle köra vatten igen. Tur i oturen att jag upptäckte det nu och inte i morgon när lille Skrutt ska till Ultuna igen. :meh:
 
Sorterar och städar gamla lägenheten. Hittade den här. Oöppnad
 

Bifogade filer

  • IMG_20240107_134505.jpg
    IMG_20240107_134505.jpg
    127,5 KB · Visningar: 82
Inget kallvatten på övervåningen. 😐
Har tillbringat förmiddagen med att utforska torpargrunden, köpa byggfläkt och försöka värma upp den förmodade isproppen i rören. Rådfrågade exet lite på telefon då det är han som vet hur alla rör är dragna men känner att det är lite viktigt för självkänslan att faktiskt försöka lösa problemet själv...
Så jag har trotsat min aversion mot trånga mörka utrymmen, intalat mig att alla småkryp sover eller är döda och krupit omkring under huset för första gången sen jag flyttade in för drygt 6 år sedan.

Nu pausar jag en halvtimme innan jag ska ner och kolla temperaturen...
Vattnet rinner igen :banana:
Stolt över mig själv. Har också huggit ved och målat två väggar i hallen. Nu kanske jag tar ledigt resten av dagen :D
 
Det blev badhus! Ganska mycket folk redan 30min efter öppning, men det var ändå okej och sonen var lyrisk över att få bada. 😍

Stickat färdigt min tröja också så nu ligger den på blockning. 🤓

Enligt väderappen skulle vi få Max -12° idag. Det var krispiga -26° när vi körde till badet. 😅🥶
 
Kallt, men vad gör det när man kan galoppera barbacka i snön? :heart
VideoCapture_20240107-152431.jpg

Sen har vi putsat all utrustning och tönt skåpet på saker som ska användas på den gula istället. Och nu sitter vi i varsin soffa i klubbstugan och väntar på att stallvärdsträffen ska börja :)
 
Sitter framför datorn och tar det lugnt. Jag hade funderingar på att gå och träna idag men efter att ha lagt ett par timmar på att packa silage för 4 dagar så är träningen definitivt avklarad. Det där med ensilage är ju trevligt... om det inte är kallare än -15 typ en vecka på raken. Många par vantar och en kofot var mina vänner, ja och så smet jag bort till hästarna ett par gånger för att få lite myspussar :heart
Det var ju skönt väder ute med stor ☀️så mycket trevligare än att träna på gymmet.
 
På väg hem igen. Jag glömde koden till mitt kort och fick lite panik i kassan. Ska ringa och be banken om hjälp imorgon (stängt idag), ska till veterinären på onsdag och då måste jag ju ha koden.

Jag har glömt min kod några gånger. Loggar in på mobilbanken och sedan väljer jag kort. Då kan jag se min pinkod - har Nordea och Skandia.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 832
Senast: Bonita4
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 242
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 030
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp