Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
_20231225_184054.JPG

Kisse med sin julklapp @Ceta
 
Det är för friheten vi har bil, men till jobb/skola kommer vi till utan bil, bilen är mest för hundarna och att kunna åka till saker för nöjets skull, så vi skulle väl överleva utan. :p

Jag byter jobb i början av året, då försvinner mitt beroende av bil (har åkt med sambon de sista två åren. Men nu kommer jag att kunna åka kollektivt, inte bara i undantagsfall som det är nu! :banana:) Jag vill inte ha bil. Det är dyrt och jag kan inte mecka själv. Jag vill inte ha häst utan att ha bil (och helst släp..), dock, så häst = bil för mig. Men kan jag inte ha häst så lägger jag hellre (bil)pengarna på något annat. Det finns absolut tillfällen när det är himla bekvämt och smidigt att ha bil, men ändå.
 
Hade en väldigt trevlig kväll igår! Fick vilat lite och sen pratat i telefon med min käre vän närmare två timmar 🥰 innan det var dags att åka till kyrkan och sjunga på midnattsmässan. Blev väldigt fint och trevligt!

Idag har jag varit och rivit en hästhage och sen övat inför musikgudstjänst imorgon :)
 
När jag äntligen blir frisk får jag sambons sjuka. 👎 Vi har haft olika symptom nu den tid vi varit sjuka. Och nu har jag fått samma som honom. Sååå deppigt! Inne på 2-3 v nu ju.
Släpade mig ner till stallet och mockade och behövde vila innan jag kunde gå 100 m hem. 🙄
Så mysigt ändå att ha pålle som kom och satte sitt huvud tryckt kind mot kind och höll på att somna och fick såna sovryckningar när jag smekte hans andra kind. 😍
Igår fick han en röd julklapp.
IMG_2090.png
 
Kan man gå till en skomakare och försöka laga läderskor där sömmen spruckit? Eller är det inte lönt?
Kan man säkert! Jag önskade mig i födelsedagspresent att mina skor skulle bli fixade. Det var inte en så himla snygg lösning men det var inuti skon där hälen är som tyget hade gått sönder på och de satte bara dit en ordentlig lapp. Kostade drygt 300 kr?
Är det utanpå, dvs synligt, så skulle jag nog vara noggrannare med vilken skomakare jag gick till.
 
Mamma kom och delade upp julresterna. Vi orkade inte det igår. Åt den helt underbart goda saffransglassen (jag måste skaffa glassmaskin)! Katten har hållit mig sällskap i soffan stor del av dagen och vi började kolla den norska adventskalendern snöfall, som känns lovande. Cleo kollade framförallt när hunden var i bild. Söt. 😻
 
Sitter och tittar på Att bli Lee.
Funderar över vad nån sa att personen Björn i den formen denne kände honom kommer att försvinna.
Jag kan inte riktigt relatera till detta.
Sonen är ju samma person men med ett annat pronomen.
Han blev ju liksom inte förändrad i personligheten.
Men det kan säkert vara skillnad mellan olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
84 85 86
Svar
1 708
· Visningar
50 635
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 458
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 249
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 589
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp