Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit allt känsligare mot griskött. Vilket är synnerligen tråkigt eftersom jag älskar skinka och fläsklägg.

Igår var det fint födelsedagskalas för en vän. Stort fikabord och dessutom ost och julskinka. Eftersom jag är diabetiker så var fikabrödet inget för mig. Så jag åt ost och flera goda skinkmackor.

Kom hem och var så törstig att jag inte hade nån botten. Mådde konstigt. Ville verkligen inte gå upp i morse och är supersvullen i ansiktet.
Skinkan är högst misstänkt :meh::meh:
 
Idag ska maken lämna våra klappar till Stadsmissionen. Fick lugna mig lite inne i leksaksbutiken, det är så mycket nostalgi och jag minns känslan av att få paket när man var liten. Tanken på att de hamnar hos barn som kanske i vanliga fall inte får så mycket fick mig att vilja rensa varenda hylla.
 
Idag ska maken lämna våra klappar till Stadsmissionen. Fick lugna mig lite inne i leksaksbutiken, det är så mycket nostalgi och jag minns känslan av att få paket när man var liten. Tanken på att de hamnar hos barn som kanske i vanliga fall inte får så mycket fick mig att vilja rensa varenda hylla.

OBS! Tampas också med komplexa känslor kring någon form av savior komplex och blir både glad över att kunna ge och lite obekväm av att må så bra över det. Välgörenhet är verkligen inte okomplicerat. Minns ett samtal med en som arbetade på BUP på en konferens för många år sedan och han hade genom sitt arbetsliv med utsatta barn, på olika ställen, haft problem med personer som ”ville väl”, men på deras egna villkor. Förväntade sig stående ovationer för små insatser och hade fler egenintressen än intressen för vad barnen verkligen behövde. Jag tycker inte att det är helt okomplicerat. Men jag hoppas i varje fall att julklapparna gör några barn glada, även om det just nu verkligen känns som en liten droppe i havet.
 
Min måndag har varit svår att planera men nu börjar det arta sig.
En leverans ska komma mellan 10 och 14 så det är inga problem. Värre att en leverans inklusive installation ska ske mellan 8 och 17.
Nu har den senare iaf meddelat att de är här om ca en halvtimme så det blir perfekt.
Då ska stallet hinnas med innan dotterns crossfit.
 
OBS! Tampas också med komplexa känslor kring någon form av savior komplex och blir både glad över att kunna ge och lite obekväm av att må så bra över det. Välgörenhet är verkligen inte okomplicerat. Minns ett samtal med en som arbetade på BUP på en konferens för många år sedan och han hade genom sitt arbetsliv med utsatta barn, på olika ställen, haft problem med personer som ”ville väl”, men på deras egna villkor. Förväntade sig stående ovationer för små insatser och hade fler egenintressen än intressen för vad barnen verkligen behövde. Jag tycker inte att det är helt okomplicerat. Men jag hoppas i varje fall att julklapparna gör några barn glada, även om det just nu verkligen känns som en liten droppe i havet.
Jag håller med, det är oerhört komplext. samtidigt som man måste kunna glädjas över att hjälpa till så ska det inte slå över till euforijagande.
 
OBS! Tampas också med komplexa känslor kring någon form av savior komplex och blir både glad över att kunna ge och lite obekväm av att må så bra över det. Välgörenhet är verkligen inte okomplicerat. Minns ett samtal med en som arbetade på BUP på en konferens för många år sedan och han hade genom sitt arbetsliv med utsatta barn, på olika ställen, haft problem med personer som ”ville väl”, men på deras egna villkor. Förväntade sig stående ovationer för små insatser och hade fler egenintressen än intressen för vad barnen verkligen behövde. Jag tycker inte att det är helt okomplicerat. Men jag hoppas i varje fall att julklapparna gör några barn glada, även om det just nu verkligen känns som en liten droppe i havet.
Jag är nog av åsikten att vill man ha stående ovationer och hyllningar för att man är "medmänsklig" så är man inte så medmänsklig och håller definitivt inte på med välgörenhet utan bara göder sitt ego.

Om man drivs av tanken av att skänka barn glädje så är det omtänksamhet och ödmjukhet för det man själv har. Och det behöver man inte skämmas för.
 
Inte sovit en blund men har lyckats maila kursansvarig och studievägledare om att komma tillbaka till studier på deltid denna veckan. Skrivit ut, fyllt i och skickat blanketter som inte gick att fylla i digitalt.
Det är verkligen åtminstone ett deltidsjobb att vara sjukskriven 😓
Hoppas jag fixar att åka till fysio idag, min axel hade behövt det.
 
Klockorna på ugnen och micron är fixade. Ska moppa golvet i badrummet. Heltäckningsmattan i övre hallen får torka av sig själv och hallgolvet därnere får torka av golvvärmen.
Ska sen plocka tillbaka allt som igår plockades undan :cautious:
 
Sitter i soffan, tydligt dålig i halsen. Sambon jobbar hemifrån och tog på sig att lunchrasta hundarna. Jag har sovit i soffan under förmiddagen och hoppas att må bättre efter några koppar te. Tvivlar dock starkt på att det går att jobba imorgon, så jag ska ringa chefen i eftermiddag.

Har iaf lyckats tömma ena akvariet som ska göras i ordning. Ser verkligen fram emot att få det bra. Men ja, först lite mer vila. Och titta på unghunden som drömmer bredvid mig.

Igår var vi på hundmässa och det var så kul att se hur trevligt även hundarna hade det. Kommer också minnas länge hur glad ett litet barn blev som fick klappa på unghunden. Barnet kom med förälder till vår monter, men var väldigt blyg. Jag frågade om de ville klappa och fick ett blygt nickande till svar. Unghunden är en sådan som verkligen tycker om barn, så både barn och hund blev glada av att få umgås och man såg verkligen hur barnet lyste upp och genast blev mer avslappnad. Undrar om det skulle gå att på något vis ha unghunden som sån där "läshund" för barn...
 
Jag skulle ha gjort en massa saker idag, ringt en massa samtal osv, men har inte fått någonting gjort öhvt. Är helt slut idag verkligen! Har gått upp, fått killarna till skolan och sedan legat däckad i soffan när dottern tittat på tv. Gjort lunch (tack och lov för matlådor) och sitter nu och målar med dottern. Sov i soffan förut men är ändå så trött att jag akulle kunna somna här vid bordet 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 196
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 740
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 322
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp