Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antar att man är extra trött för att man vet att det snart är ledigt. I morgon går eleverna på jullov och jag jobbar veckan ut innan det är två veckor ledigt. Har köpt en liten julklapp till de två eleverna som är mitt främsta ansvar.
Har dock turen att jobba i en fantastisk klass där jag är väldigt glad i alla elever.
I övrigt känns det lite ledsamt med trist attityd på många unga. Jag är sjukt dålig på att inte engagera mig i för mycket.
I dag fick vi ett fantastiskt julbord. Vi har verkligen tur med god mat och trevlig personal.
 
Är lite invalido. Hoppas kunna jobba som tänkt imorgon. Jag vill det så gärna! För sen är det julledigheter och allt vad det är.
Tänker vila, värme och smärtstillande plus gel hoppas jag ger susen till imorgon.
Dricker julte och poppade lite popcorn.
Måste tänka ut nån mer långsiktigt plan. Har fått sånt här vid flera tillfällen under hösten. Bättre efter kiropraktorn men sen nu igen så funderar vad det verkliga problemet är?
 
Väntar på besked om min mormor som åkte in akut igår, hon hade ett litet uppsving imorse och undrade om hur julen skulle bli nu när det blev såhär, men nu verkar det väldigt dåligt och det närmar sig nog slutet. Så himla ledsamt, lilla mormor :heart Sambons farmor gick bort för en vecka sen dessutom.
 
Vi har inte kollat på skräckfilm sen vi flyttade in i huset. Jag brukar älska skräckfilm, men jag antar att energin inte funnits till annat än lättsamt tittande. Hur som helst, nu när en film överhuvudtaget blir lite spännande så blev jag plötsligt väldigt medveten om att jag sitter med ett fönster precis bakom ryggen 😂😅
 
Nu när det prompt blev barmark igen passade jag på att köra pållan en sväng igår; var ju en månad sedan så det var himla härligt 😍. Helt otroligt nog visade sig solen över sjön vilket jag ville stanna och fota bakom hästen men hon tyckte det var onödigt när hon visste att det runt kurvan skulle bli att springa 😄. Inte lika motiverad häst idag (underbart solsken! men behövde plugga såhär sista dagen före slutprov och inskick av arbete) så fick bli lite longering över bom i skritt och trav men så rolig hon är också; skyggade till ute igår för vad vet jag inte men samtidigt så nyfiken på allt som händer på gården med takbyte och visade hagkompisen att det inte är nått att vara rädd för, älskade häst ❤. Nehej hög tid att sova! Upp tidigt imorgon. Natti!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 684
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
62 63 64
Svar
1 266
· Visningar
35 487
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp