Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har just insett att all kal utgar fran julbordet i ar ... vad kan man ha istallet?

Jag kor 20 km efter en landsvag tva ganger om dagen, och langst en tredjedel av vagen ligger ... kal-falt. Jag vet att det inte vaxer kal nu, men det stinker. Gissningsvis ar det kvarlevor av kal som ligger kvar efter skord och nu haller pa att ruttna i vattensjuka falt, men oavsett vad sa star jag inte ut med lukten.😖

Sa, vad kan jag ha pa bordet som garanterar inte luktar kal?
 
Jag manspreadade just på tuben så pass att en snubbe reste sig och bytte plats 😅 Sätter hårt mot hårt och ger tillbaka med samma mynt 😜😜
Hela min uppenbarelse blir också mkt mer effektiv då jag är tjock och har en gigantisk Anders Zorn-päls på mig som upptar en del plats i sig 😅
 
Alltså folk är otroliga. I en grupp på FB ifrågasätts varför folk som hyr ut bostadsrätter är så "giriga". De borde ju endast ta betalt för "hyran" (jag antar att de syftar på avgiften här). Vill bara rekommendera dessa idioter att ta ett lån och köpa en lägenhet, och därefter pga godhet sponsra ngn som behöver en billig lght 😅
 
Tröttsamt och besvärligt att ha katt...;)

Han har levt ute sen tidigt i våras och kom in för några veckor sedan. Tidigare i livet har han vägrat mjukmat. Det enda som dugt har varit Mjau kyckling torrfoder. Med tanke på att han troligen är 13-14 år köpte jag mjukmat. Mjau senior i portionspåsar. Det slukade han, Köpte en burk Mjau. Den ratade han.
Köpte Sjöbogårdens portionspåsar. Han slickade av såsen :meh:

Måste leta reda på en butik på vår lilla ort som har Mjau senior i portionspåse.
Lådan med Sjöbogårdens får jag väl skänka till nåt katthem.
 
Jag manspreadade just på tuben så pass att en snubbe reste sig och bytte plats 😅 Sätter hårt mot hårt och ger tillbaka med samma mynt 😜😜
Hela min uppenbarelse blir också mkt mer effektiv då jag är tjock och har en gigantisk Anders Zorn-päls på mig som upptar en del plats i sig 😅
Generellt så upplever jag att män blir obekväma av kvinnor som är "obekväma" (för männien). Själv är jag argsint när folk är elaka mot folk med serviceyrken, så brukar säga åt gubbjävlar som klagar att gå och handla någon annan jävla stans om det är så dåligt på det här stället. :laugh: Hade jag varit en snubbe hade dom 100% bråkat, men eftersom att jag är en sur ung kvinna så blir dom obekväma och håller käft när dom varit otrevliga mot folk.
 
Idag när ungkatten var ute i sele blev han änna stolt när han klippte ett musbo (gräs och mossa) ur en gammal stock brevid gräsmattan, som han direkt skulle helst gå in med (drog som attan till dörren) 😅.

Uj jösses vad det svänger! I förmiddags när jag for in till stan var E4an torr och fin och absolut inga problem att köra maxhastighet men ikväll när temperaturen sjunkit blev jag änna lite överrumplad och bilen gled nästan förbi infarten till samhället och även före bron släppte det lite...Väntade mig inte sån halka men är just fläckvis 🙃. Var inne och handlade; får vi se om jag lyckas slippa gå in i någon mer butik innan julhelgen, min plan är sådan iaf 😁. Hämtade upp varor på CG men de kunde inte leverera julsylta eller saffranklipp från skogaholm; nehej och inte tusan gick jag in varken på Maxi eller Kvantum i stan- alldeles packat utan parkeringsplats!! Sååå fick åka över samhället ett stycke bort till ica; de hade julsylta :) men inga saffransklipp heller, rackarns att jag väntade för länge! 😝men men pågens saffransgifflar är ju nått liknande iaf 😋.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 684
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
62 63 64
Svar
1 269
· Visningar
35 575
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp