Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit uppe och utfodrat katter, hundar och höns samt plockat in äggen. Gått och lagt mig igen och mamma har somnat om tillsammans med katten. Jag börjar bli hungrig så ska väl kravla mig upp snart. Jag ska dra om det sista i i badrummet, var inte nöjd med en koppling. Sen kort avdelningsmöte online och hämta lite kraftfoder till hästarna och hönsen, fylla på fågelmat, laga mat åt oss, ta in lite ved och sen bara vifta på tårna och äta lite godis, kanske glögg och kakor.

Skönt att vara ledig! :up:
 
Så trött :sleep: Somnade 21.30 igår (när hände det sist? O_o), vaknade 22.30 och gick och la mig på sängen och somnade, vaknade 23.00 och bytte om till pyjamas, somnade en stund igen och vaknade 23.40 och gick och borstade tänderna och tog kvällsmedicin. Somnade 00.30 och vaknade 05.00 men eftersom jag inte behövde gå upp förrän 7.55 så somnade jag om lite till :p

Nu är jag på väg hem. Idag kommer jag komma hem ca 5 min efter pappa cyklar till jobbet 😅

Busschauffören på "min" linje gjorde i alla fall en trött tisdag lite bättre. Det är en expresslinje så bussen åker förbi många hållplatser men stannar inte, så jag får ta en annan buss eller spårvagn en hållplats. Men det är ett trafikljus där och idag var det rött, så busschauffören vinkade till mig och öppnade dörren, sen sa han "jag kände igen dig! Du är alltid så trevlig och det är synd att du får vänta på nästa så jag plockar upp dig här!". Så snällt :love: :heart
 
Installerade en kattlucka för runt ett år sedan. Det tog tid innan hon förstod att man kan gå ut och in som man vill. Några månader efter installationen kom hon in och den minen var så rolig :rofl:
Men huuuur hamnade jag här!!!
Sen har hon i höstas lärt sig att det går bra att gå ut också.
Min app plingar ibland oavbrutet. Jinns kom in genom kattluckan. Välkommen Jinns!
Jinns gick ut genom kattluckan. Hej då Jinns!

Bara det att detta händer ibland jag vet inte hur många gånger på en dag 😂
Så jag blir osäker på om hon är inne eller ute
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 031
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 720
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 109
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 239
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp