Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittat några intressanta jobb som jag borde söka. Har visserligen vikariat året ut men det finns ingen utsikt för fasta tjänster där jag är. Är så dubbelt för jag trivs så himla bra och vill helst inte lämna en dag tidigare än jag behöver, även fast jag har vik så vet jag att jag kan lämna tidigare om jag hittar ett jobb jag verkligen vill ha. Men samtidigt kan ju en anställningsprocess ta några månader och jag vill helst inte vara arbetslös efter nyår. Så har så motstridiga känslor inför detta som gör det svårt att komma till skott och sätta igång med ansökan. Dessutom är det ju inte säker att jag överhuvudtaget blir påtänkt för en intervju heller för jobben jag söker.
 
Spontanköpte en släpkärra idag 🙈 (inte HELT ogenomtänkt dock, behov finns!) så körde ut den till pappas hus, eftersom jag just nu inte har plats för den här hemma + det är där den kommer användas främst.
(Nå, den ger gott om utrymme att hämta flis hos @Snurrfian vid tillfälle @athena_arabians :p:D)

Spenderade några timmar i verkstaden där tillsammans med bästa bildoktorn som hjälpte till att identifiera prylar, värdera och röja lite.
 
Märkte inte att kissekatt tippat ut en flaska olivolja på diskbänken. Sagda olja har sedan svämmat ut och över och droppat ned på köksgolvet, över HELA huvudet på hunden som glatt stått precis under dribblandet och slickat i sig denna oväntade manna från himlen i flera minuter.
Hon har nu blivit skrubbad med ljummet vatten och yes diskmedel, men jag tror hon tyckte det var värt det. :D
 
Gah, jag spontanköpte just några solcellslyktor till balkongen. Mätte diameter till balkonghållarna och de är för breda :banghead: som tur är så valde jag att hämta ut dem i butik, så kan lämna tillbaka dem direkt igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 701
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 803
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 977
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp