Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnat på ett föredrag och ska nu åka till hästarna innan jag sover vidare inför nattskiftet. Tittade för att se om jag kunde hitta en ny tågbiljett åt mamma men måste kanske vänta tills efter påsk. :(
 
Jag ar nastan pigg sa har klockan 5 pa morgonen 🥱 och i dag blir det en till dag med stralande sol och 20*C. Det ar bast att ta vara pa det, for i morgon borjar "andra vintern" som de sager har.:p 10-15*C och flera regniga dagar igen.
Naja, vi har hela tiden haft kalla natter, 2-5*C sa sommaren ar inte har annu och vi kan fortfarande sova for oppet fonster och sol och varme kommer snart tillbaka.:)
 
Smet tidigare och passade på att hämta mina balkonglådor. De är lite smala men passar precis! Dessutom verkar jag kunna böja hängena. Men vi får se hur det blir när de är fulla av jord och växter. Har även, med fara för livet hängt upp min solcellslampa längst upp på min blompåle. Grubblar hur jag ska hänga den andra lampan så batteriet får maximalt med soltimmar utan att den hänger 'på tvären.'
 
Jag sitter på tunnelbanan för första gången på lääänge. :nailbiting:
Nervös lantis på väg in till storstaden för tandläkarbesök.
Jag som är uppvuxen med att åka tunnelbana överallt. Nu känns det jättekonstigt.
Och... Det är MÄNNISKOR här! 😱 Jag är mer van vid att se flockar med hjortar numera. Inte stora flockar med människor. :rofl:
 
I väntrummet. I ett moln av olika parfymer. Min astma är ledsen. 3-4 pers lyssnar på något med högt ljud på i sina telefoner. Dvs inga hörlurar. En tjej ställde sig precis bredvid ens stor skylt med "här är lösenordet till vår WI-FI" och frågade efter lösenordet. Receptionisten skulle springa iväg och leta reda på det. Jag tittade på skylten och föreslog att de skulle kolla på den istället. :o
 
I väntrummet. I ett moln av olika parfymer. Min astma är ledsen. 3-4 pers lyssnar på något med högt ljud på i sina telefoner. Dvs inga hörlurar. En tjej ställde sig precis bredvid ens stor skylt med "här är lösenordet till vår WI-FI" och frågade efter lösenordet. Receptionisten skulle springa iväg och leta reda på det. Jag tittade på skylten och föreslog att de skulle kolla på den istället. :o

Är det ett boomer-årsmöte du ska besöka eller? 😅
 
Jag överlevde att dra ut halva tanden! 🥳
Utan att ens få lugnande!
Om ca 2 månader ska vi ses igen och dra ut resten av den. Det som inte satt löst idag.
Då ska jag få både lugnande och lustgas, i förhoppning att det ska funka då så jag slipper skickas till annan klinik för att sövas. Tydligen hade region Sörmland dragit in på sånt... :(
 
Jag överlevde att dra ut halva tanden! 🥳
Utan att ens få lugnande!
Om ca 2 månader ska vi ses igen och dra ut resten av den. Det som inte satt löst idag.
Då ska jag få både lugnande och lustgas, i förhoppning att det ska funka då så jag slipper skickas till annan klinik för att sövas. Tydligen hade region Sörmland dragit in på sånt... :(
Lustgas hjälper mycket!
Jag får alltid det hos tandläkaren då jag är rädd trots att jag fått KBT för min rädsla. Men det är riktigt bra. 🙂
 
Har monterat ner stallage hela dagen och nu är jag bra mör. Sitta som en köttbullekringla på skitigt dammigt golv och dra muttrar med en skiftnyckel, och bära på stora metallramar är inte nådigt för kroppen.
Nu är jag registrator fram tills jag slutar... om övriga personer kan sluta slita och dra i mig åt höger och vänster :arghh: Vill sitta på min stooool!
 
Jag slängde precis igång ugnen. Fisk and chips blir det idag. Lagom avancerat när man har huvudvärk som inte vill försvinna helt och hållet. Och så är det en sådan sjukt nervös väntan på ifall de ev blir ngn valp till mig eller inte 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 908
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 819
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
55 894
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
902
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp