Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Letat hela kvällen efter något som jag tydligen tappat bort efter att haft koll på i många år och nu när det behövas kan jag inte hitta det någonstans :confused: sååå stora ytor har jag inte, så om det skulle hamnat i förrådet över vintern men varför :confused: hoppar nu i duschen och borde äta något mer än kex, är bara så förvirrad :o:cry::D

Jag tog det jattelika solglasogon fodralet i handen och tankte, "Vilken tur att jag hittade det nu nar solen kommer snart" dagen innan solen stralade fran en klarbla himmel. Problemet ar bara att det inte synts till sedan dess ... jag har ingen aning om var jag kan ha lagt det🤷‍♀️
Lugn bara, allt kommer fram så småningom...
Jag fann idag en duk som jag letat efter, minst 10 ggr, på exakt det ställe där den låg idag :cautious: Hustomtarna levererar :D
 
Lugn bara, allt kommer fram så småningom...
Jag fann idag en duk som jag letat efter, minst 10 ggr, på exakt det ställe där den låg idag :cautious: Hustomtarna levererar :D

For manga ar sedan tappade jag bort min planbok. Jag letade precis overallt ... pa den tiden hade jag en "stad tant" som ocksa letade precis overallt. Vi bada var i ladan jag brukade ha den i flera ganger, men sag ingen planbok.
Yngste sonen, 13-14 ar kom hem och undrade vad vi gjorde, nar han fick det klart for sig gick han till ladan, drog ut den, tittade ner och precis i mitten av ladan, lag min roda fina planbok. Precis dar den skulle vara.:D
 
Dricker te och funderar på att gå och lägga mig. Helt slut efter dagen och ryggen är verkligen inte snäll. :cautious: Ryggläge och slöscrollande på mobilen känns därmed oerhört lockande!
Men jag BORDE fixa disken och städa upp lite här hemma. Borde verkligen!

Men jag skjuter nog upp det till imorgon. 😅
 
Fick bråka med tekniska saker och... andra saker hela kvällen men nu verkar allt löst:bow::banana:
Ska nu försöka varva ner då jag verkligen redan borde somnat hehe

Fortfarande inte hittat min försvunna sak men även det löste jag tills vidare
:rofl:
 
Jag lyssnade på Vetenskapsradion i P1 igår om fiskar, deras smärtreceptorer och hur man bäst avlivar en fisk. https://sverigesradio.se/avsnitt/nappar-det-sa-smartar-det-detta-vet-vi-om-fiskens-upplevelser

Viktigt är att eftersom fiskar är växelvarma djur kan huvudet, beroende på art, leva allt från några minuter och upp till 7 - 8 timmar(ålar) innan hjärnan dör, så glöm alla idéer om att klippa huvudet av dem eller att avbloda större fiskar. De ska slås i huvudet för att få en snabb död.

Som barn fiskade jag innan jag slutade för jag tyckte synd om fiskarna, men alla dumheter som catch and release och hur t ex odlad lax avlivas är inget annat än kvalificerat djurplågeri. :cry:
 
Vaknade för en stund sen. Hunnit duscha, mata katterna och äta en macka.
Mår inget vidare.. Men det är bara tre arbetsdagar kvar, sen har jag semester. Ska in till jobbet en sväng och hjälpa en kollega lite med ett svårt ärende. Blir nog bara en timme. Jobbar hemifrån en stund först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 874
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 107
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
876
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 689
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp