Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Båda har några år på nacken så tvivlar tyvärr på att de är lättillgängliga. Även Unforgotten (Saknad aldrig Glömd) är bra och handlar just om cold cases. Den finns på svtplay.

Edit: Waking the Dead verkar finnas på Disney+ och New Tricks på tv4play. Tyvärr bara första säsongen

Mördare okänd(2000 - 2011)​

Waking the Dead: Mördare Okänd

Waking the Dead är en brittisk tv-polis drama serie producerad av BBC.
Det är kommissarie Boyd och hans team som ser till att olösta mordfall i London får en lösning. Med hjälp av modern teknologi undersöker de både nytt och gammalt bevismaterial i förhoppning om att det ska leda till nya spår. Trevor Eve spelar kommissarie Peter Boyd och gruppens psykolog Dr Grace spelas av Sue Johnston i denna Emmyprisade serie.

New Tricks är berättelsen om erfarna kriminalare som får i uppdrag att ta hand om kalla fall, men de är inte poliserna som de var. Gerry är av den gamla skolan, Brian är en nykter alkoholist och Jack är den förnuftige, men Sandra är på plats för att hålla de gamla rävarna i schack. Hon har den föga avundsvärda uppgiften att introducera dem för begrepp som datorer, DNA och politisk korrekthet.
Det är berättelsen om till synes föråldrade kriminalare som tilldelas olösta fall. Men kan de anpassa sig till 2000-talets polisarbete?
Får kolla om jag kan se den på TV4 play kanske. Har sagt upp flera streamingtjänster så har nu viaplay och amazon prime (för the grand tour och James Mays program). Kommer tyvärr sällan något grand tour avsnitt, tror de bara ska släppa ett till dessutom.
 
Grattis på min egna födelsedag idag!
Jobbar idag och sen har jag inte bars långhelg utan också hela nästa vecka ledig!

Det enda jag önskar mig idag är bekräftelse att.min säljare har gett instruktioner till sin advokat för försäljningen. 🙏
Grattis, grattis på din dag. Hoppas köpet går igenom. 🤩🥳💥🍾
 
Sitter och pysslar med sista researchen inför påskhelgens road trip som inleds i eftermiddag. Hela vägen upp till Skottlands nordligaste kust ska vi åka i vår lilla campervan som vi hyrt, och efter att ha tillbringat en natt eller två där ska vi svänga antingen västerut eller österut för att så småningom börja leta oss hemåt igen. Det finns saker som lockar med både det nordvästra och det nordöstra hörnet, så jag tror att vi låter vädret bestämma vilket det blir denna gång. Överlag ser det ut att bli soligt och vindstilla nästan hela helgen, det vore ett smärre mirakel ifall det skulle råka stämma 😍
 
Men så svårt det ska vara att sälja plåtis!
Italienaren som var intresserad backade ur när han tagit reda på vad omregistrering i Italien kostar. Typiskt, han var den enda som verkat seriöst intresserad.

Ett par stycken har gett skambud, halva mot vad vi begärt. Nog för att vi kan gå med på ett lägre pris vid snabb affär, men inte så lågt.
Ytterligare andra vill ha bilder i alla vinklar, för att sen inte höra av sig mer.

Nåja, det lossnar kanske till slut. Ska lägga ut den på Blocket också, men det krånglade i förmiddags så får testa igen imorgon.
 
Men så svårt det ska vara att sälja plåtis!
Italienaren som var intresserad backade ur när han tagit reda på vad omregistrering i Italien kostar. Typiskt, han var den enda som verkat seriöst intresserad.

Ett par stycken har gett skambud, halva mot vad vi begärt. Nog för att vi kan gå med på ett lägre pris vid snabb affär, men inte så lågt.
Ytterligare andra vill ha bilder i alla vinklar, för att sen inte höra av sig mer.

Nåja, det lossnar kanske till slut. Ska lägga ut den på Blocket också, men det krånglade i förmiddags så får testa igen imorgon.
Vad är det för husbil? :)
 
Tjahapp, jag fixade just nytt bankid helt utan att använda passet. Man kan väl säga att det då var onödigt att skaffa passet, vars enda anledning till införskaffandet var att alla sa att det numera inte går att skaffa ett bank-id utan pass eller nationellt id-kort...
 
Katt eller inredningsdetalj? Ibland är gränsen här hemma hårfin 😅

IMG_9366.jpeg
 
....Och nu brötar jag runt i sovrummet, sorterar och gråter.
För varje gång jag städar i sovrummet städar jag bort lite mer av min J. Kanske därför det tar emot så.
Fint blir det i alla fall. När det är färdigtädat ska vi måla om.
 

Bifogade filer

  • 17116258618688038189845638385926.jpg
    17116258618688038189845638385926.jpg
    190,2 KB · Visningar: 75
Nu har vi varit nere i källaren. Det var mkt spännande.

IMG_9380.jpeg


Favoriten är dock att åka hiss! Det gör de gärna gång på gång 😆
Vår ena hiss har ett fint galler av mässing men det är inte så kompatibelt med långa svansar 😅 så vi får åka ful-hissen. Men det verkar kvitta för det finns fönster på jalusin som man kan spana genom när hissen rör sig. Underhållningen är total 🤣
 
Nu har vi varit nere i källaren. Det var mkt spännande.

Visa bifogad fil 142045

Favoriten är dock att åka hiss! Det gör de gärna gång på gång 😆
Vår ena hiss har ett fint galler av mässing men det är inte så kompatibelt med långa svansar 😅 så vi får åka ful-hissen. Men det verkar kvitta för det finns fönster på jalusin som man kan spana genom när hissen rör sig. Underhållningen är total 🤣
Dina katter låter oroväckande lika min tvåårige brorson, förutom det där med de långa svansarna såklart.

(min man har sagt åt mig att jag måste sluta jämföra folks barn med djur, särskilt när föräldrarna hör, men jag tänker mig att Buke är ett safe space osv)
 
Dina katter låter oroväckande lika min tvåårige brorson, förutom det där med de långa svansarna såklart.

(min man har sagt åt mig att jag måste sluta jämföra folks barn med djur, särskilt när föräldrarna hör, men jag tänker mig att Buke är ett safe space osv)

Haha ändå rimligt! Jag tror mkt på att det finns rätt mkt likheter mellan djur och barn, bara det att katter är sötare :angel:
 
Äter lunch bestående av resterna av den fantastiskt goda middagen som min pappa lagade åt oss igår (ravioli med en mustig sås på zucchini, aubergine, lök, morot, paprika, vitlök och tapenade toppad med parmesan), och insåg att jag nog saknar både honom och mamma lite redan, trots att det bara är några timmar sedan de åkte hem. De är så bra, mina föräldrar :heart
 
Haha ändå rimligt! Jag tror mkt på att det finns rätt mkt likheter mellan djur och barn, bara det att katter är sötare :angel:
Jamen alltså du anar inte hur många gånger jag har fått knipa igen när jag varit på väg att säga saker i stil med "yes he/she is a bit like our cat/my friend's dog/this goat I saw at a zoo one time..." 🙄

(ok, det där med geten hittade jag på)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 108
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
77 78 79
Svar
1 567
· Visningar
46 650
Senast: Liten
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 936
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 683
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp