Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag missat en e-faktura hos Nordea och sedan bara godkände/signerade på dess förfallodag så drogs inte pengarna. Jag behövde ändra datum till följande dag och signera igen för att betalningen skulle ske.
Har inte de snarast? Då dras det på en gång.
 
När jag missat en e-faktura hos Nordea och sedan bara godkände/signerade på dess förfallodag så drogs inte pengarna. Jag behövde ändra datum till följande dag och signera igen för att betalningen skulle ske.
Det går inte att göra, då fakturan inte syns hos Nordea, utan endast hos Kivra... Men har den inte dragits på tisdag får jag ringa!
 
Har du sett Waking the Dead? Samma format som Cold Case (fö en av mina favoserier) men i England. Den har några år på nacken men håller fortfarande. New Tricks är ljuvlig, även den engelsk, om en grupp äldre, pensionerade poliser, kufiska på det där brittiska sättet, som gått i pension men nu bildar en särskild 'cold case' enhet.
Nej inte sett någon av dem, finns de på Viaplay eller SVT play?
 
Läste "the Walking Dead" och fick inte alls ihop hur den skulle vara likt något som har med kufiska britter att göra :laugh:
Det gjorde jag också och tänkte snabbt att ehum ja, alla säsonger har jag sätt mer än en gång redan, kan den utantill :D Funderade till och med på att se om den i går...

Andrew Lincoln är ju britt så kanske det finns en gemensam nämnare! :rofl:
 
Ibland undrar jag ju hur pass onormal jag är...
Jag städar och för att bli på lite bättre städmood (som annars pendlar mellan rosenrasande och tycka synd om mig själv) kollar jag på serie samtidigt... och viker tvätt... och lägger in ett par byxor där och en handduk där och plockat upp några böcker där...Och dricker en mun kaffe där... och skriver på Buke... Men humöret blir allt bättre och det blir ju resultat, om än långsamt och på lite olika fronter samtidigt. Kaosstädning -Tualmas grej!
 
Nej inte sett någon av dem, finns de på Viaplay eller SVT play?

Båda har några år på nacken så tvivlar tyvärr på att de är lättillgängliga. Även Unforgotten (Saknad aldrig Glömd) är bra och handlar just om cold cases. Den finns på svtplay.

Edit: Waking the Dead verkar finnas på Disney+ och New Tricks på tv4play. Tyvärr bara första säsongen

Mördare okänd(2000 - 2011)​

Waking the Dead: Mördare Okänd

Waking the Dead är en brittisk tv-polis drama serie producerad av BBC.
Det är kommissarie Boyd och hans team som ser till att olösta mordfall i London får en lösning. Med hjälp av modern teknologi undersöker de både nytt och gammalt bevismaterial i förhoppning om att det ska leda till nya spår. Trevor Eve spelar kommissarie Peter Boyd och gruppens psykolog Dr Grace spelas av Sue Johnston i denna Emmyprisade serie.

New Tricks är berättelsen om erfarna kriminalare som får i uppdrag att ta hand om kalla fall, men de är inte poliserna som de var. Gerry är av den gamla skolan, Brian är en nykter alkoholist och Jack är den förnuftige, men Sandra är på plats för att hålla de gamla rävarna i schack. Hon har den föga avundsvärda uppgiften att introducera dem för begrepp som datorer, DNA och politisk korrekthet.
Det är berättelsen om till synes föråldrade kriminalare som tilldelas olösta fall. Men kan de anpassa sig till 2000-talets polisarbete?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 108
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
77 78 79
Svar
1 575
· Visningar
46 871
Senast: tanten
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 937
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 684
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp