Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jamen alltså du anar inte hur många gånger jag har fått knipa igen när jag varit på väg att säga saker i stil med "yes he/she is a bit like our cat/my friend's dog/this goat I saw at a zoo one time..." 🙄

(ok, det där med geten hittade jag på)

Haha relaterar!
Jag vet oftast inte vad jag ska säga till folk när de liksom nästan förväntar sig att man ska kommentera deras barn.
Jag brukar säga ngt i stil med ”oj vilken bra hy hen har” (barn har ju ofta typ porslinshy och är garanterat rynkfria). Har liksom svårt att komma på spontana komplimanger 😅
 
Haha ändå rimligt! Jag tror mkt på att det finns rätt mkt likheter mellan djur och barn, bara det att katter är sötare :angel:

Fick underliga blickar för någon vecka sedan, när några bekanta undrade om jag och sambon inte skulle skaffa barn när jag skämtade om att jag tror att min valp är min biologiska son, och jag svarade med att om dom såg ut som hundvalpar så hade jag glatt fött 10st!
 
Sjuk fråga att ställa till ngn dock!?

Jag får den så ofta att jag börjar bli van, typ alla våra bekanta/vänner avlar av sig som kaniner just nu, det ploppar ut ungar till höger och vänster och folk kan verkligen inte tänka på något annat. Så har börjat skrika "HUR KAN JAG ÄLSKA ETT BARN MER ÄN DETTA *håller upp hunden på 18 kg* BARN ÄR JU FULA" eller visa bilder när jag körde hundvalpen i barnvagn när han var liten när någon frågar. Då brukar det bli tyst ett tag. :laugh:

Men instämmer att det är helt stört att fråga sådant, sen så kanske vi kommer skaffa barn någon gång i framtiden, är inte fett sugen men kanske, men absolut inte nu. Men detta tjat ifrån föräldrar. :banghead:
 
Jamen alltså du anar inte hur många gånger jag har fått knipa igen när jag varit på väg att säga saker i stil med "yes he/she is a bit like our cat/my friend's dog/this goat I saw at a zoo one time..." 🙄

(ok, det där med geten hittade jag på)
Jag känner igen mig. :D

Igår gjorde jag dock tvärtom. Jag skulle beskriva hur unghästar reagerar när det är mycket nytt och många intryck. Personen är inte så hästvan, så jag drog en parallell till NPF-diagnoser. Vissa visar stress och psykisk trötthet genom att bli inåtvända och stanna och fundera. Andra blir utåtagerande och flyr från det obehagliga.
Kanske konstig jämförelse, men personen fattade vad jag menade iaf. 😁 Att min häst stannade och funderade när det var jobbigt för henne och att jag märkte att hon blev trött av alla intryck, när icke hästvan person inte förstod hur hon kunde bli så trött av "ingenting".
 
Sådär, nu är de små plastplopparna som skyddar av/på knappen på datorn på plats. Så nu kan Megara gå fram och tillbaka utan att stänga ner den. Hon har en fantastisk förmåga att sätta sin pass precis på knappen. Vilket datorn inte mår bra av
20240328_143725.jpg
 
Har med risk för livet tagit ner solcellslampan och bytt batteri eftersom den inte lös. Förhoppningsvis fungerar den nu
 
Jag äter lufttorkad vildsvinsrygg i väntan på att äggen ska koka klart och märker att jag är hungrig! Underbart. Det brukar jag aldrig vara.

Snart sillunch.

Upptäckte snödroppar på norrsidan av huset, vid köksfönstret. Och krokus! Det ska bli så kul att upptäcka vad som kommer upp i trädgården nu under våren och sommaren (första säsongen i nya huset).
 
Trött efter maten. Men man kan ju inte sova redan nu.
Lite kan man. Mvh kom hem la mig på soffan och drog upp filten en stund...

Har löst ut en bilservice idag på 3000 kr. Om en vecka skall vi betala 2500 och får då veta vad bromsar kommer kosta. Lägg till 12.000 kr på andra sparbössan....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 111
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
84 85 86
Svar
1 707
· Visningar
50 410
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 952
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 693
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp