Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi jobbar alltid halvdag sista jobbardagen/vecka Vi jobbar in 30 minuter/dag.

Ok!
Vi har förtroendearbetstid/målstyrd arbetstid så man kan lägga upp arbetstiden lite om det passar så länge man gör sitt jobb. Dock kan det ju vara bra att vara någorlunda synkad men omgivningen ;)
Eftersom jag i mitt jobb träffar en del förtroendevalda som ofta kan ha ett lönearbete dagtid så blir det i regel så att jag jobbar en del kvällar. Ngt som passar mig bra som ”kvällsmänniska”. Vi får dessutom dubbel komptid om vi arbetar efter kontorstid (såvida det inte är frivilligt då) vilket är en bra deal.
 
Jag kollar på Ponnyakuten och undrar vad som hände med de där rutiga ridbyxorna som "alla" skulle ha? Den flugan verkar inte ha kommit tillbaka. Själv hade jag inga rutiga byxor. Så cool var jag inte. Inte heller hade jag någon av de ridhjälmar som var mest "inne". Eller de där ridstövlarna från Tretorn eller vad det var. 😅
 
Fixat lite på balkongen. Burit iväg alla kartonger och skräp jag förvarat där när jag inte orkat gå till återvinningen. Hoppas nästan att min solcellslampa inte ska fungera eftersom jag hittat en annan jag suktar efter.

Ska försöka sälja mina balkonglådor, elho vita dubbelsidig. Får kanske några kronor för dem. Sedan sätta upp mina nya solcellslampor istället för blomkrukor. Plantera blommor och kryddväxter. Ska bli roligt att pyssla med det nu på våren.
 
Jag kollar på Ponnyakuten och undrar vad som hände med de där rutiga ridbyxorna som "alla" skulle ha? Den flugan verkar inte ha kommit tillbaka. Själv hade jag inga rutiga byxor. Så cool var jag inte. Inte heller hade jag någon av de ridhjälmar som var mest "inne". Eller de där ridstövlarna från Tretorn eller vad det var. 😅
Hade heller aldrig några rutiga. Jag tyckte att de var fula! :rofl:
 
Om 30 minuter är det låååååånghelg!

Och i morgon ar sista dagen av min vecka's ledighet.:) Det var mycket valbehovligt med ledigt ... men i dag maste jag trotts allt jobba nagon timma.

Dina katter låter oroväckande lika min tvåårige brorson, förutom det där med de långa svansarna såklart.

(min man har sagt åt mig att jag måste sluta jämföra folks barn med djur, särskilt när föräldrarna hör, men jag tänker mig att Buke är ett safe space osv)

Jag jamfor djur hela tiden med bade mina barn och barnbarn och aven andras barn. I manga fall anvander jag ocksa samma typ av strategier att hantera deras idiosyncrasies. :p
 
Jag kollar på Ponnyakuten och undrar vad som hände med de där rutiga ridbyxorna som "alla" skulle ha? Den flugan verkar inte ha kommit tillbaka. Själv hade jag inga rutiga byxor. Så cool var jag inte. Inte heller hade jag någon av de ridhjälmar som var mest "inne". Eller de där ridstövlarna från Tretorn eller vad det var. 😅
Åh, jag älskade de där rutiga ridbyxorna och skulle gärna ha ett par idag också! Jag fick ett par jättefina helskodda i födelsedagspresent när jag fyllde 16, men de fick tyvärr klippas upp när jag var med om en ridolycka typ ett halvår senare och sedan dess har jag inte haft några :down:
 
Jag kollar på Ponnyakuten och undrar vad som hände med de där rutiga ridbyxorna som "alla" skulle ha? Den flugan verkar inte ha kommit tillbaka. Själv hade jag inga rutiga byxor. Så cool var jag inte. Inte heller hade jag någon av de ridhjälmar som var mest "inne". Eller de där ridstövlarna från Tretorn eller vad det var. 😅
Nu vet jag vad jag ska kolla på ikväll - Ponnyakuten :up: Tack! Har sökt efter avsnitt några gånger per år men SVT Play har inte haft några uppladdade

Jag var avundsjuk på Tretorn-stövlarna då men är i efterhand glad att jag inte fick några ;)
 
:love: Världens bästa chef, jag fick ett sjukt otrevligt mejl där personen ville att jag skulle ändra en grej annars skulle hen ta det vidare till min chef. Tråkigt för personen att jag vidarebefordrade mejlet till chefen som svarade att jag har gjort helt rätt och att jag inte ska låta det förstöra påsken utan han tar hand om saken.
 
Nu vet jag vad jag ska kolla på ikväll - Ponnyakuten :up: Tack! Har sökt efter avsnitt några gånger per år men SVT Play har inte haft några uppladdade

Jag var avundsjuk på Tretorn-stövlarna då men är i efterhand glad att jag inte fick några ;)
De verkar ha laddat upp alla säsonger utom första. 😁

Haha, jo... Jag tyckte de var lite häftiga då, men njaä. Klassiska läderstövlar är nog mer min stil. 😅
 
Åh, jag älskade de där rutiga ridbyxorna och skulle gärna ha ett par idag också! Jag fick ett par jättefina helskodda i födelsedagspresent när jag fyllde 16, men de fick tyvärr klippas upp när jag var med om en ridolycka typ ett halvår senare och sedan dess har jag inte haft några :down:
Jag var så spinkig när de kom och var som mest poppis, så jag hade svårt att hitta ridbyxor som passade. Dvs fick nöja mig med de få som inte slutade ovanför vaden eller satt som sladdriga mjukisbyxor. :p
Men jag var avis på mina kompisar som stoltserade med tjusiga ridbrallor, som dessutom satt bra. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 111
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
84 85 86
Svar
1 707
· Visningar
50 565
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 953
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 693
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp