Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött som vanligt. Jag jobbade över lunchen och skyndade mig att bli färdig då jag lovat en av mina kunder att jag skulle släppa ut deras hund under dagen, och det var väl egentligen rätt mysigt. Jag måste dock erkänna att jag är väldigt glad över min shiba när jag måste hantera deras ettåriga labrador. Hon är så jävla jobbig. 😅
Har i alla fall månadens enda (!) lediga dag imorgon och känner mig redan stressad över allt jag inte hunnit med samtidigt som jag bara vill lägga mig och sova och inte vakna.
 
Fått god varmrökt lax och en riktigt mysig lunch med mamma. Vi lyssnade traditionsenligt på Pergolesis Stabat Mater långfredagen till ära. :heart

Hela slänten utanför stugan är full av ljusa scilla. Det verkar vara tulpanlökar på gång också nedanför körsbärsträden i söderslänten.

Nu preppar jag för sängen!
 
Dricker en sidecar och tittar på nya Ronja Rövardotterserien på Netflix. Med tanke på hur mycket jag älskar den gamla filmen är jag positivt överraskad. Visst finns det saker jag stör mig på, men hittills är den samtidigt både tillräckligt trogen originalhistorien och har tillräckligt med skillnader för att fungera.
Sidecar är förstås alltid trevligt.
Som den Ronjaälskare jag är har jag funderar på att skaffa Netflix enkom för den. Kul att läsa vad du tycker hittills. Ligger hela serien uppe nu eller vet du när den finns i sin helhet?
 
Helt slut. Och enormt lättat. Känner mig helt tom.
Idrott engagerar.
Inte det minsta trött så får väl läsa eller se på serie en stund.
 
Tittar på nästnäst sista Jurassic Park filmen, såg nyss sista. Tänkte att jag ju lika bra kan se dem nu innan de försvinner från Viaplay. Har sett dem och har nog alla eller nästan alla på DVD.

Funderar på att äta något igen. Har ätit några småkakor men är sugen på något matigare. En knäckemacka kanske. Eller lite gröt kanske, med björnbärssylt på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 115
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
93 94 95
Svar
1 892
· Visningar
55 593
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 985
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 703
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp