Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så vackert med spegelblank sjö nu i solnedgången! 😍
Har äntligen fått plocka in vårens första blommor. Älskar! ❤️
IMG_4104.jpeg
 
Vill sova :arghh: Men kom igen liksom, det är fredag och klockan är inte ens 18 än..

Vet inte vad jag ska hitta på. Är för trött för att aktivera mig något vidare känns det som.
 
Vad roligt att det blev så lyckat, jag hoppas era lekträffar gör att det kommer gå bättre med spionen så han kan stanna kvar. 😃
Än så länge stannar han här :) Det märks redan resultat, han gillar visserligen inte att vara ensam och kan låta lite ibland misstänker jag, men han verkar inte längre ha ångest som förr och inte heller gnager han eller repar dörren, utan verkar ligga och vila och är "sovevarm" när jag kommer hem. Det positiva är att även S är lugnare efter att vi har låtit dem umgås och träffas på promenader. Dubbelt positivt ju.
Det är extra kul när jag då tänker att vi kan utmana spionen lite, tex det här med att åka buss osv. Så det inte bara blir att träffas på promenader eller leka hemma. Och det är roligare för mig att göra något ihop med någon annan också, att inte var ensam att hantera allt. Och de är SÅ lika, väckte lite uppmärksamhet i hamnen i dag när vi kom där. "Det är inte ofta man ser två vargar på promenad i Nyköping". :D Varken Spionen eller S var intresserad eller stressad av människor eller hundar där, vet ju att spionen tar sådana miljöer med rätt fin ro ändå. Däremot bussåkning är lite jobbigare, men även för S var det pip och gnäll där. Så inte ens där är Spionen konstig eller annorlunda så att säga.

Men vi ska göra om det, var faktiskt kul, och jag hoppas att det kan bli en vana att åka buss också så att han kan följa med mer, ta promenader på andra ställen med mig i staden ju, han är inte svår där med människor eller så (även om jag förstår att det verkar vara svårt att tro så som jag beskrivit honom). Det finns ju så mycket jag väl se och gå omkring, men jag vill inte lämna hunden hemma mer än jag jobbar ju.

Men jag är GLAD och nöjd i dag! :D Vad kul det är att känna så också, det är länge sedan! Och att gå bland människor och hundar utan oro utan bara som "vem som helst" typ. Det kändes så skönt! Så länge sedan! Nästa gång får vi passa på att köpa glass, de öppnade nog i dag.

Jag har ett litet fånigt leende i ansiktet i dag :D
 
Dricker en sidecar och tittar på nya Ronja Rövardotterserien på Netflix. Med tanke på hur mycket jag älskar den gamla filmen är jag positivt överraskad. Visst finns det saker jag stör mig på, men hittills är den samtidigt både tillräckligt trogen originalhistorien och har tillräckligt med skillnader för att fungera.
Sidecar är förstås alltid trevligt.
 
Min gamling hinner inte fram alla gånger. Tror jag. för det är droppar och sen en pöl alldeles vid lådan. Tack och lov hinner han till lådan de flesta gånger.
Har städgrejor framme hela tiden.
Jo. Samma här så står alltid städgrejet framme nu
Och så gillar Selma att ha ner grejer på golvet
 
Kanske liiite väl starkt kryddad mat. Blev lite extra vinbärsgelé till. Men gott ändå faktiskt. Diskmaskinen får nog vänta till i morgon. Startar ändå inte den ikväll.

Tittar nu på sista timmen av jurassicc Parkfilmen. Ska bli skönt att sova ikväll känner jag...
 
Vill sova :arghh: Men kom igen liksom, det är fredag och klockan är inte ens 18 än..

Vet inte vad jag ska hitta på. Är för trött för att aktivera mig något vidare känns det som.
Gick och la mig 21 igår. Vaknade före 5 i morse. Kom till ridskolan 10 och sa godmiddag. Det fick man tydligen inte säga och fem fick man inte vakna. Fast jag vaknar ju normalt klockan fem så då gör jag det på helgen med. Nä fem fick man inre gå upp och börja 6.20 det gick inte heller. Fast vederbörande företag börjar 6.30..... :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Har tagit en promenad runt kvarteret tillsammans med en kompis. Passade på att smita in på en butik och införskaffa lite mer löjrom också :angel: Därefter tog jag ut katterna. Lite komplicerat när ena är en modig upptäckare medan den andra är en feg mammagris 😅
Ungdomliga grannen kom förbi en stund tidigare men nu chillar jag bara och katterna sover i sin koja på loftet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 115
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
92 93 94
Svar
1 874
· Visningar
55 039
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 977
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 700
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp