Bukefalos 28 Ă„r!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
👍 Men nu blir man ju nyfiken pĂ„ lampan!
Lampor Àr sjukt svÄrt att hitta fina! SÀrskilt nÀr den ska falla tvÄ personer i smaken hÀr.
Bonus pĂ„ ena hunden som kom med pĂ„ bilden 😅

IMG_4843.jpeg
 
VÀntar pÄ att maskinerna ska bli klara i tvÀttstugan. Tagit fram kvÀllsmat ur frysen som mÄste tillagas. Borde dammsuga hallen sÄ Àr stÀdningen klar sen.

Vad jag gör? Googlar och lÀser pÄ Buke och kollar pÄ ett gammalt Big Bang Theory avsnitt.
 
Försöker mig pÄ chokladbollar. Och Àr vid momentet att smÀlta choklad, det gjorde jag nÄgon gÄng i tonÄrens begynnelse sÄ drar mig lite för det.....

Har kommit pÄ mat ocksÄ. Lyssnar pÄ musik i hörlurarna. Har testat min mixer dessutom, onekligen en riktigt kul pryl, jag hade planer pÄ att sÀlja den dÄ jag aldrig anvÀnder den och den VAR helt ny till i dag, men tja, det var ju kul att mixa! Jag fÄr vÀl komma pÄ vad mer man kan mixa! Potatis till potatissoppa tÀnkte jag pÄ, Àr sugen pÄ det men har ingen stavmixer....
 
Försöker mig pÄ chokladbollar. Och Àr vid momentet att smÀlta choklad, det gjorde jag nÄgon gÄng i tonÄrens begynnelse sÄ drar mig lite för det.....

Har kommit pÄ mat ocksÄ. Lyssnar pÄ musik i hörlurarna. Har testat min mixer dessutom, onekligen en riktigt kul pryl, jag hade planer pÄ att sÀlja den dÄ jag aldrig anvÀnder den och den VAR helt ny till i dag, men tja, det var ju kul att mixa! Jag fÄr vÀl komma pÄ vad mer man kan mixa! Potatis till potatissoppa tÀnkte jag pÄ, Àr sugen pÄ det men har ingen stavmixer....
Det enklaste sÀttet att smÀlta choklad pÄ, tycker jag, Àr i mikrovÄgsugn pÄ medelvÀrme och röra OFTA. Jag kör aldrig vattenbad.
 
Bor Just nu granne med herr Ä fru mÄs som ruvar.
Vare ute i trÀdgÄrden hela dan utan en enda attack. Dom kikar lite över kanten pÄ taket Ä sÄ konverserar vi lite. :D pappa kom förbi Ä gick ut i trÀdgÄrden ATTACK.

Undrar om dom Àr sÄ van med mig att jag inte Àr ett hot. Folk som gÄr pÄ cykelbanan 80 m bort fÄr ducka Ä springa ibland.

Just nu Àr de rosépaus i trÀdgÄrdsfixet. :p
 
Dags att starta dagen. I dag ska jag ivag och halla lydnads kurs igen ... sedan ar det fodelsedags firande for sonen ... samt morsdags firande for mig och den andra sonens hustru.

Nu blir det jag som star for tartan da jag inte alls gillar Amerikanska tartor ... torra, sota, och allmant trakiga. Det blir en vanlig graddtarta med rabarber/jordgubbs kompott mellan, och farska lokala jordgubbar och gradde uppepa. Enkelt ska det vara. :p
 
Det enklaste sÀttet att smÀlta choklad pÄ, tycker jag, Àr i mikrovÄgsugn pÄ medelvÀrme och röra OFTA. Jag kör aldrig vattenbad.
Tyckte spisen och vattenbad var enklare sÄ jag hade koll och kunde se hela tiden. Har ingen rostfri skÄl förutom den till assistenten sÄ det sÄg lite komiskt ut, men smÀlt blev det minsann :D Min matberedare fick arbeta stenhÄrt med att fÄ ihop allt till en "smet/deg", tyckte det verkade vara för tungt att dra runt med handkraft :) Halverade receptet (originalrecept blev 74 stycken 40 gram stora bollar!) och halverade det en gÄng till nÀr jag mÀtt ihop allt. Halva mÀngden ingredienser fick lakritspulver i sig och andra halvan utan och sÄ fick jag köra tvÄ gÄnger i min urgamla maskin. Fick den i present nÀr jag var 17 Är. Förr gjorde man saker som höll kÀnns det som!

TÀnkte ta med chokladbollar till jobbet i morgon och bjuda pÄ under vÄrt mÄndagsmöte, med tanke pÄ chokladbollens dag i helgen..

Nu stÄr det i kylen medan jag ska slÀnga in mat i ugnen! Och kolla hur det gÄr för tvÀttmaskin och torktumlare.

NÄgon vidare stÀdning har jag inte pysslat med denna helgen Àven om jag kanske borde. FÄr ta det i morgon.
 
Tyckte spisen och vattenbad var enklare sÄ jag hade koll och kunde se hela tiden. Har ingen rostfri skÄl förutom den till assistenten sÄ det sÄg lite komiskt ut, men smÀlt blev det minsann :D Min matberedare fick arbeta stenhÄrt med att fÄ ihop allt till en "smet/deg", tyckte det verkade vara för tungt att dra runt med handkraft :) Halverade receptet (originalrecept blev 74 stycken 40 gram stora bollar!) och halverade det en gÄng till nÀr jag mÀtt ihop allt. Halva mÀngden ingredienser fick lakritspulver i sig och andra halvan utan och sÄ fick jag köra tvÄ gÄnger i min urgamla maskin. Fick den i present nÀr jag var 17 Är. Förr gjorde man saker som höll kÀnns det som!
Jag smÀlter alltid i vattenbad anvÀnder en djup tallrik. I Micro har jag brÀnt det mÄnga gÄnger.
 
Det var mÄnga Är sedan nu, men jag har lyckats fÀrga min nyköpta vita BH ljusblÄmelerad :D High five till mig liksom eftersom jag ville ha en vit just för att ha under vitt! Inte sÄ vackert fÀrgad, men det Àr inget jag dör av sÄ bara att stÄ ut. SlÀngde ju in den ihop med jeans sÄ antar det var dÀrifrÄn! KÀnner mig som vÀrsta tonÄringen nu :D
 
FlĂ€ngt runt i stan idag. Köpt blommor och handlat inför veckan. FĂ„tt Ă„ka tillbaka till stan igen pga trasiga pennor och katastroflĂ€ge för den lille konstnĂ€ren hĂ€r hemma. Köpte Ă€nnu mer blommor. 😅

Mamma kom förbi pĂ„ mat, skönt att se henne ”irl” efter gĂ„rdagens krock. đŸ„ș

JobbÄngest och (fortfarande) livskrisig. Behöver nya mÀnniskor i mitt liv ocksÄ, men det Àr ju inte bara att skaka fram heller..
Blörk.
 
Pust. Det var lite panik över en banköverföring och banken ville inte samarbeta. Naturligtvis hÀnder sÄnt hÀr alltid nÀr kundtjÀnst har stÀngt. NÄja, lyckades lösa det efter en lÄng svettig stund.
 
Duschat och gav hÄret lite balsambehandling.
Även om det Ă€r kort sĂ„ behövs det ibland
Denna kommande vecka Àr sÄ grymt jobbig sÄ önskar att det vore nÀsta helg.
 
FlĂ€ngt runt i stan idag. Köpt blommor och handlat inför veckan. FĂ„tt Ă„ka tillbaka till stan igen pga trasiga pennor och katastroflĂ€ge för den lille konstnĂ€ren hĂ€r hemma. Köpte Ă€nnu mer blommor. 😅

Mamma kom förbi pĂ„ mat, skönt att se henne ”irl” efter gĂ„rdagens krock. đŸ„ș

JobbÄngest och (fortfarande) livskrisig. Behöver nya mÀnniskor i mitt liv ocksÄ, men det Àr ju inte bara att skaka fram heller..
Blörk.

JobbÄngest Àr blÀ. Har det ocksÄ. Trots att jag gillar mitt jobb sÄ vill jag vara mer ledig.
 
En del av soffan bestÄr av tvÀtt som ska vikas, jag behöver förbereda inför jobbdag pÄ kontoret men just nu Àr jag seg. Hör hur barnen letar pÄ vinden efter vÄra flÀktar som Àr spÄrlöst borta.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Mat Jag skulle vilja bjuda nÄgon pÄ middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det Àr med tanke pÄ att jag varken Àr bra pÄ...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 461
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jÀmnt. Vi andra systrar funderar pÄ att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Fille
·
  • LĂ„st
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthÄr pÄ sÀngklÀderna..." Matte funderar pÄ att köra favorit i repris vad gÀller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 186
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och Àr dÀrför inte van vid hur det funkar) men nu har jag bestÀllt en sÄ pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp