Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har varit massor med folk inklusive vilda småbarn och massa hundar här i helgen. Kaos! Om än gulligt kaos för det mesta. 😅 Spännande att träna vissa hästar i den miljön och bland prylar överallt även i ridhuset. Bra miljöträning! 🤷‍♀️ :laugh:
Nu är det lugnt igen. Bara fåglelljud och spegelblank sjö. Mys! 😍
IMG_5235.jpeg
 
Vi med. Underbart under varma sommardagar och nätter!
Vi tyckte det var lite överkurs med både luftvärme och bergvärme när vi flyttade in, men oj så bra det är!

Ohja vad effektivt det var minns jag i förra boendet! Hade luftvärmepump i det lilla huset på nedervåningen och höll 18 grader när det helvetessommaren -18 var stekhet, var som att gå in i en värmevägg 😄
 
Har landat i soffan efter en dag med massor av fix. Monterade dynboxen och sen slipade och oljade jag trädgårdsbordet och lagade den provisoriska trappan på baksidan så den blir lite lättare att gå i för tvååringen. Hängde ut hängmattan och avslutade med att plantera om alla mina sådder i växthuset. Ljuvlig dag!

Enda molnet på himlen är att bredbandet fortfarande ligger nere. Måste ringa supporten imorgon...
 
Funderar på att bli kund hos en till bank, men vet inte riktigt vilken... Vet bara att jag inte vill tillbaka till Nordea. Får ta och ta mig i kragen och läsa på ordentligt!
 
Sitter och funderar över hur livet är som en flaska Heinz ketchup. Först händer inget, sedan händer inget och plötsligt händer allt.

Lade för några veckor ut en fråga om någon sökte fångsällskap då jag inte ville ta hem min häst till flyttkaos men var osäker på om hon kunde stå kvar där hon är nu då jag inte visste om de kunde fortsätta ge portionerat hö åt henne under sommaren. Hörde inget... och sedan typ igår fick jag plötsligt två intressanta svar. Och idag svarade de på stället hon står nu att de kan anpassa efter hennes behov...
 
👍 Men nu blir man ju nyfiken på lampan!
Lampor är sjukt svårt att hitta fina! Särskilt när den ska falla två personer i smaken här.
Jag gillar lampor! Har tyvärr både för högt och lågt i tak för att få till något bra, men känner mig ändå manad att ge oombett tips. Från snyggast till...
Kartell, Hailie modern klot, Italia, Segre
Alla är så kallat pendellampa/taklampa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 461
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 186
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp