Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klar! Nu ska jag dricka lite mer te och ta ledigt resten av dagen, alla 40 minuter som återstår.
Jag äter lite kalaspuffar och tar det lugnt innan jag ska lägga mig också. Måste ha något i magen innan jag sover. Har fyllt i diskmaskinen igen, och tömt den förstås, men tvätten får lika kvar ovanpå byrån på toa till i morgon :D

Smakade mina chokladbollar och de var goda, en vanlig och en med lakritspulver i, smakade inte jättemycket lakrits så hade kunnat ha mer sådant pulver i men det visste jag ju inte. Rullade 16 vanliga och 18 lakritspulver och jag har hur mycket smet som helt kvar, kan väl gissa att det blir runt 80 chokladbollar kanske, av halva receptet, där det skulle bli 74 40 grammare. Jag rullar resten i morgon och stoppar i frysen.
 
Mellan plugg och grillning blev det en stund för första gången i hängmattan på ställning jag fick i julas, härligt i solskenet 😍. Första gången vi testade att grilla texas-steak; blev gott 😋 och sedan dags för att vara med och löshoppa ett gäng av stallets hästar; pust när man är ordentligt mätt 😅. Alla gjorde det fint och idag brallade pållan lite mindre och hade fin framåtbjudning så hindret på 70 cm såg ju fjantlätt ut 😅🥰.
Krypt ner nyduschade med sängkläder som hängt ute idag -årets första tvätt ute- och ni vet ju den doften 😍.
Ännu en långhelg, härligt fin, till ända ☺️.
 
Vaknade före klockan! Var inte särskilt trött när jag snörade på mig löparskorna.
Nu är 6.5 km och dusch avklarat.
Nu ska jag smutta på kaffet i lugn och ro före jobbet.
IMG_8092.jpeg
 
Åh, jag VILL verkligen se norrsken!! Nu på morgonen såg jag att Aurora-appen hade aviserat ca kl 23 igår att det skulle gå att se norrsken inom en timme här hos mig... Undrar om det var så - när jag sov :cautious:??
 
Igår somnade jag tidigare än vanligt. Så, idag vaknade jag typ klockan 5. Det känns lite onödigt, men å andra sidan kunde jag passa på att ta en tidig morgonpromenad med hundarna och lyssna på fåglarna. De är verkligen helt galna nu den här tiden på året :D Nästa helg ska jag ut och vandra lite för första gången på länge. Ser mycket fram emot det.

Nu är bara frågan vad jag ska göra idag. Ska nog kolla om det går att ta sig iväg till något "nytt" promenadställe med picknick. Gäller att passa på när man har en ledig dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 461
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 186
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp