Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Jag försöker förklara för lärarna att det kan vara bra att göra sig av med gamla kemikalier (jag pratar ända från 60-talet). Att det inte var i närheten av samma standard för brand, hälso och miljösäkerhet då. Att även kemikalier blir "dåliga" och så vidare.

Nämen det är ju onödigt att slänga, de här kan man ha användning för någon dag! Tänk om jag skulle slänga allt gammalt då skulle ju hela min budget gå åt att köpa nytt. Det nya är inte lika bra som det gamla för nu tillsätter företag vatten i kemikalier och spär ut det så de inte ska sättas dit av myndigheterna :confused::banghead::banghead:

Återigen. Varför tänker ingen på det här stället? Jag blir tokig! Och jag har noll mandat att kräva att de tar bort dessa kemikalier. Men jag är kemikalieansvarig?
Har räknat ut att 95% av kemikalierna här är från 1995 och bakåt...

Och det här är människor som ska ha en naturvetarutbildning?! Herregud... :crazy:

Edit: Sparar de svettig dynamit som de ärvt av farfar också, för att den "kan vara bra att ha"?! :banghead:
 
Läser lite mer om nattens bilkrasch i Stockholm. Det är verkligen helt sjukt att en oskyldig människa ska dö för att en notorisk biltjuv smiter från polisen. Det är ju inte ett alternativ att inte följa efter den här personen men konsekvenserna är fruktansvärda. Jag hoppas att han blir inlåst lite längre period den här gången. Inte för att det kommer hjälpa men då är han iaf inte ute i trafiken.
 
Den här dagen är hittills mycket bättre än gårdagen. Inte fått något samtal från skolan än heller så än så länge verkar dotterns mage vara snäll (har fått tid för undersökning) :heart Skitväder ute så varken jag eller hunden är sugna på att gå ut på lunchrasten så jag fortsätter jobba istället. Inne i lite flow nu gällande avstämning av konton så vill inte avbryta. Behöver mera kaffe bara efter maten :)
 
Jag ser bara sambon framför mig när ni berättar. Hur han försöker andas och himlar med ögonen. En kiros vardag, spec med hästtjejer.. :laugh:

/hon som undrade varför den vrickade foten med trasiga ledband var SÅ svullet så länge. Och berättade för dåvarande kiron om någon koordinationsövning jag gjort varpå han undrade om jag inte tyckte det var pinsamt att göra sånt bland folk. Jag svarade att det är inga folk vid *namngiven sjö* där jag springer. Han inser att jag sprungit dit och hem. Dvs någon mil. Han frågade om jag skulle sätta igång en häst så efter skada.. "Du menar SÅ! Jag springer för långt?" Jag tyckte jag hade gått, gått, gått och gjort övningar nog för att börja springa. Vilket då inte är värt att byta om och duscha för om det bara var några km i min hjärna..
När jag bröt 6 revben började jag jobba igenom efter 1,5vecka (Heltid som mellanstadielärare, dvs ej stillasittande) och vara i stallet. Efter några dagar kunde jag inte sova pga andnöd och typ muskelkramper när jag låg ner. Gick till läkare för att få något typ av muskelavslappnande.

Det fick jag inte. Jag fick en tillrättavisning och order om att vara sjukskriven :angel:
Kinkigt värre, tyckte jag.
 
När jag bröt 6 revben började jag jobba igenom efter 1,5vecka (Heltid som mellanstadielärare, dvs ej stillasittande) och bara i stallet. Efter några dagar kunde jag inte sova pga andnöd och typ muskelkramper när jag låg ner. Gick till läkare för att få något typ av muskelavslappnande.

Det fick jag inte. Jag fick en tillrättavisning och order om att vara sjukskriven :angel:
Kinkigt värre, tyckte jag.

Känsliga dom där läkarna 😂
 
Känsliga dom där läkarna 😂
Han läste även i sin journal att jag fått utmattningssyndrom (första vändan, inte lika allvarlig som det jag kommer tillbaka från nu) tre månader tidigare. Han sa bara: ”Jag förstår det. Det är såna som du som går i väggen.”

Pyttsan! tyckte jag.
Tyvärr fick han ju rätt två år senare. Numera har jag börjat lyssna på läkare :angel: :D
 
Dagens sista lektion om en kvart. Sen är jag LEDIG imorgon! Stressen och ångesten har varit påtaglig idag. Värre än igår. Men jag vet att det är en övergångsfas och allt har gått bra. Barnen har varit både snälla och duktiga! Så förhoppningsvis går denna lektion också bra, så kanske ångesten lugnar sig nästa vecka.
 
Varit iväg och käkat lite (kombinerad frukost/lunch) köpte med en dricka och smörgås till sambon samt lite godis. Tagit upp datorn och ska sätta mig och jobba lite medans jag väntar här på sjukhuset. 3-4h skulle det ta så vi får se.
Tycker det är aningens jobbigt att ta fram min dricka och godis och smaska på här när jag vet att vissa som kommer hit inte får äta...

Vädret är ruggigt dåligt här i Halmstad så att sitta i ett väntrum går alldeles utmärkt. :)
 
Han läste även i sin journal att jag fått utmattningssyndrom (första vändan, inte lika allvarlig som det jag kommer tillbaka från nu) tre månader tidigare. Han sa bara: ”Jag förstår det. Det är såna som du som går i väggen.”

Pyttsan! tyckte jag.
Tyvärr fick han ju rätt två år senare. Numera har jag börjat lyssna på läkare :angel: :D

Kan vara smart att göra det ibland har jag också fått erfara 😂 Har även en mor som skäller på mig när jag är dum :angel: Som när jag stack en gammal rostig högaffel i benet och fick svinont men tyckte att jag nog står ut. Men min kära mor jagade mig till akuten där jag fick både stelkrampsspruta och en rejäl dos penicillin pga risken för blodförgiftning 😅
 
IMG_20200114_103728_632.jpg


Det är viktigt att rekvisitan till nästa film sitter säkert i bilen..
 
Det är ju vansinne. Jag hade dragit in brandkåren, aldrig att de kan vara ok med den här hanteringen. Plus att vad säger ägaren till fastigheten? Förvaras brandfarliga och hälsovådliga ämnen på fel sätt lär ingen försäkring gälla...
Jag vet. Det råder dock strutsmentalitet här och jag har inga mandat och kan inte göra något åt det. Vill ju inte heller få sparken, även om jag inte trivs här.
 
Jag vet. Det råder dock strutsmentalitet här och jag har inga mandat och kan inte göra något åt det. Vill ju inte heller få sparken, även om jag inte trivs här.

Det förstår jag. Jag blir bara så vansinnig på sådant här, så fort det inte är fråga om naturvetenskap är ämnena helt plötsligt ofarliga :grin:

Ungefär som där jag jobbar oftast, när vi petar i det berget är det LIVSFARLIGT och allt omkring kommer att DÖ. När sedan någon fastighetsägare borrar för vatten eller energi i samma berg är det helt ofarligt. Trots att de sprider ut borrkax på en åker där det odlas mat... :banghead:

I hate stupid people :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 013
· Visningar
53 326
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 324
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 765
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 800
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Flytta eller ej?
  • Psykisk (o)hälsa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp