Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja urmysigt! :D Tror jag det :).

Haha vi bor nog inte nära varandra som det låter alltså ;). Tacksam så länge det stannar vid lite...För det ska visst bli värre under morgondagen väntas det...

Här hade det också gärna fått mojna lite! Blir orolig för att det blåser ner massa skit i "mitt" skidspår...😣😝. Men blåser nog mindre i skogen... Jag bor rätt nära sjön och 3 våningar upp så låter som om stormen är lös härute...
 
Här hade det också gärna fått mojna lite! Blir orolig för att det blåser ner massa skit i "mitt" skidspår...😣😝. Men blåser nog mindre i skogen... Jag bor rätt nära sjön och 3 våningar upp så låter som om stormen är lös härute...

Aha förstår det =(. Här får vinden med tag; huset står på öppen mark. Mor min brukar säga att jag gnäller för det ju inte blåser sååå mycket. Nä just det, bara den lilla detaljen att hennes gård är skyddad av en mur av skog kan vi säga, jättefint och ja mindre blåst :).
 
Ber om källa till ett påstående och svaret blir ”en dietist i en artikel”. Det hade ju varit busenkelt att länka... Bah!

(Och jag borde jobba med hemtentan men hjärnan lade av. Kanske skulle ta en dusch elle nåt.)
 
Aha förstår det =(. Här får vinden med tag; huset står på öppen mark. Mor min brukar säga att jag gnäller för det ju inte blåser sååå mycket. Nä just det, bara den lilla detaljen att hennes gård är skyddad av en mur av skog kan vi säga, jättefint och ja mindre blåst :).

Haha, kom o tänka på när jag och mitt ex skulle tälta på en strand...
Han - "Här blir bra".
Jag - "Eh, här mitt på? Vi kommer blåsa bort!"
Han - "Tss, nädå".

Slutade med en kompromiss, jag fick in oss en bit uppå land iaf o höll vi ändå på å blåsa bort? Svar ja 🤦‍♀️🤪.
 
Jag har precis städat ur kaminen och preppat för sotaren som kommer idag. Hoppas att sotaren inte ramlar ner från taket i blåsten. Det blåser 9 m/s och 18 m/s i byvind.
 
Har beställt massvis med mat som levereras till dörren imorgon :d :love: Kruxet är bara att cirka 50 % av ingredienserna skall transformeras till frukostmuffins och varken jag eller närmaste butikerna har muffinsformar :nailbiting: Så nu blir det 2 timmars utflykt för att jaga muffinsformar innan jobbet :laugh:
 
Funderar om pollensäsongen börjat och i så fall om man ska börja med medicinering... pollenrapporten har inte börjat registrera än. Hur har ni det?
 
Funderar om pollensäsongen börjat och i så fall om man ska börja med medicinering... pollenrapporten har inte börjat registrera än. Hur har ni det?

Vintern är ju helt knas men är du känslig för mögel? När jag jobbade i Sorsele för två år sedan fick jag allergikänning jättetidigt, det var inte ens i närheten av pollen då men det visade sig att det var mycket snömögel som satte igång det hela.
 
Fortsättning på postens hantering av mina bildäck. Dom har ju "slarvat bort" ett.

Dvs, påstod att dom skulle levera det hem, men inte kunde. Jag var hemma, ingen försökte. Ringde faktiskt posten som sa att det skulle hamna på samma ställe som dom andra och INTE på Ica, då de inte fick leverera bildäck dit pga brandrisk.

Åker till företagsstället och han kollade upp vad brevbäraren gjort och han sa väl typ att det syntes att de inte försökt leverera det alls. Sen har det åkt till en terminal 15 mil bort och vänt och sen hamnat på icabutiken.

Jag råkade glömma sambons pass, och där är det omöjligt att hämta ut med personnummer, så nu har jag åkt hem med mina tre bildäck.

Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller bli förbannand :laugh:
 
Fortsättning på postens hantering av mina bildäck. Dom har ju "slarvat bort" ett.

Dvs, påstod att dom skulle levera det hem, men inte kunde. Jag var hemma, ingen försökte. Ringde faktiskt posten som sa att det skulle hamna på samma ställe som dom andra och INTE på Ica, då de inte fick leverera bildäck dit pga brandrisk.

Åker till företagsstället och han kollade upp vad brevbäraren gjort och han sa väl typ att det syntes att de inte försökt leverera det alls. Sen har det åkt till en terminal 15 mil bort och vänt och sen hamnat på icabutiken.

Jag råkade glömma sambons pass, och där är det omöjligt att hämta ut med personnummer, så nu har jag åkt hem med mina tre bildäck.

Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller bli förbannand :laugh:

PostMord är ett så stort skämt att det är svårt att göra annat än skratta åt eländet :meh:
 
Alltså. Jag försöker förklara för lärarna att det kan vara bra att göra sig av med gamla kemikalier (jag pratar ända från 60-talet). Att det inte var i närheten av samma standard för brand, hälso och miljösäkerhet då. Att även kemikalier blir "dåliga" och så vidare.

Nämen det är ju onödigt att slänga, de här kan man ha användning för någon dag! Tänk om jag skulle slänga allt gammalt då skulle ju hela min budget gå åt att köpa nytt. Det nya är inte lika bra som det gamla för nu tillsätter företag vatten i kemikalier och spär ut det så de inte ska sättas dit av myndigheterna :confused::banghead::banghead:

Återigen. Varför tänker ingen på det här stället? Jag blir tokig! Och jag har noll mandat att kräva att de tar bort dessa kemikalier. Men jag är kemikalieansvarig?
Har räknat ut att 95% av kemikalierna här är från 1995 och bakåt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 306
· Visningar
70 365
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 136
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 329
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 878
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp