Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det förstår jag. Jag blir bara så vansinnig på sådant här, så fort det inte är fråga om naturvetenskap är ämnena helt plötsligt ofarliga :grin:

Ungefär som där jag jobbar oftast, när vi petar i det berget är det LIVSFARLIGT och allt omkring kommer att DÖ. När sedan någon fastighetsägare borrar för vatten eller energi i samma berg är det helt ofarligt. Trots att de sprider ut borrkax på en åker där det odlas mat... :banghead:

I hate stupid people :cautious:
Skriver under på det alla dagar i veckan :cautious:
Själv bär jag partikelmask, skyddsglasögon och handskar när jag är i verkstäderna. Jag vet allt för väl vad som finns i dem och riskerna, och hur de hanteras. Kan inte strutsa bort det som de andra.
 
Här blåser det oxå satan, redan tidigt i morse började det,med tanke på hur det har låtit så räknade jag kallt med att det skulle finnas saker att laga,plocka upp,skruva fast när jag vaknade, men så var inte fallet.
 
meh. Hur tänkte jag egentligen? Inte alls troligtvis.. jag köpte en påse nötter som godis....

Inte tusan kan jag öppna det i ett väntrum. Pucko -diabetikern
 
Alltså. En person här på jobbet säger alltid "Hej Hoarfrost, lika vacker som alltid" när han ser mig första gången på dagen. Jag tänkte inte så mycket på det förut, störde mig inte nämnvärt. Men det börjar kännas konstigt nu. Varför alltid inleda med det? Speciellt irriterande när man har huvudvärk och är stressad och frustrerad.
 
Vi har en ny altandörr monterad. Galet smutsig på utsidan, så idag (mitten av januari!!!) Bestämde jag mig för att den skulle bli ren. Inser fort att den inte blir ren.

Jag TROR att det sitter skyddsplast på insidan :laugh: jag vet inte hur man öppnar dörren så man kommer åt insidan, den ser inte ut som jag är van vid. :angel:

Jag kände mig mycket smart när jag tydligen försökte få bättre sikt och allt verkar bero på en skyddsplast. :rofl:
 
Vi har en ny altandörr monterad. Galet smutsig på utsidan, så idag (mitten av januari!!!) Bestämde jag mig för att den skulle bli ren. Inser fort att den inte blir ren.

Jag TROR att det sitter skyddsplast på insidan :laugh: jag vet inte hur man öppnar dörren så man kommer åt insidan, den ser inte ut som jag är van vid. :angel:

Jag kände mig mycket smart när jag tydligen försökte få bättre sikt och allt verkar bero på en skyddsplast. :rofl:
En microdörr? :idea:
 
Phu! Sista lektionen blev tuff! En elev med väldigt utmanande beteende. Genomgången var inte rolig. Var på näppen att jag höll mig från en panikångestattack.. Men när dom började jobba lugnade det sig. Fick även lite kontakt med eleven så hoppas det går bättre nästa tisdag. Första lektionen i en ny grupp är oftast värst.

Imorgon är jag leeedig, ska bli så nedrans skönt! Sen är det 3or torsdag och fredag och det är jag inte ett dugg orolig för. Skönt!
 
Phu! Sista lektionen blev tuff! En elev med väldigt utmanande beteende. Genomgången var inte rolig. Var på näppen att jag höll mig från en panikångestattack.. Men när dom började jobba lugnade det sig. Fick även lite kontakt med eleven så hoppas det går bättre nästa tisdag. Första lektionen i en ny grupp är oftast värst.

Imorgon är jag leeedig, ska bli så nedrans skönt! Sen är det 3or torsdag och fredag och det är jag inte ett dugg orolig för. Skönt!


Så roligt att det verkar gå bra för dig :)
 
Så roligt att det verkar gå bra för dig :)
Tack! :love: Det känns övervägande bra än så länge! Det märks att jag har mycket hjälp av KBTn nu, har ändrat mycket av mitt tankesätt.
Målet är att få ta emot trean jag jobbar med på fredagar när de börjar fyran så försöker tänka att jag ligger ”en termin före”. Denna termin är bara vägen in och är inte så viktig, egentligen, utan mer arbetsträning.

Det hjälper att tänka så för att inte bli överväldigad av Duktig-Flicka-hjärnan.
 
"Min" talgoxe (som jag gett namnet Ikaros) är inne på jobbet igen och skrämmer folk. Det är konstigt hur många här som är rädda för fåglar.

Bara att gå och hämta honom då. Han sitter oftast still när jag kommer och ska plocka upp honom. 🙈
 
Jag är ledig idag, alla lektioner var inställda och kom överens med min mentor om att det var onödigt att resa 1h 30min enkel väg för att delta i 10min mentorstid. Har haft en riktigt lat dag och verkligen inte gjort något.

Ska byta om från pyjamas till kläder nu så att jag kan gå ut och posta 🐘 till @dobbis
 
Varit hos gyn och gjort cellprov idag, min gynekolog var en lugn och stadig äldre kvinna vilket kändes tryggt. Det är aldrig en trevlig upplevelse att fläka ut sig i stolen med muttan i vädret. Men nu är det klart! Svar kommer med posten. Inget jag oroar mig över direkt, men det är ändå viktigt att gå på sina kontroller!

Var inne på bageriet på vägen hem och köpte en tröstsemla som kompensation. Nu ska jag egentligen jobba med en tenta som ska in på söndag, men sitter och slappar lite först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
927
· Visningar
49 596
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 204
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 660
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 788
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp