Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev inringd på vik på en skola, de skulle se en viss dokumentär och diskutera den enligt instruktionerna jag fick. Bara det att dokumentärer inte längre var tillgänglig på svtplay och jag skulle sysselsätta dem i två timmar. YEY men de fick söka fritt runt ämnet och sen diskuterade vi i helklass och sammanfattade på tavlan. Sen stod de i instruktionen att de skulle mejla läraren, då talade eleverna om att de inte hade någon lärare eftersom läraren hade slutat veckan innan. O_o Så vi kom överens om att de skulle skriva och spara på datorn och så avslutade vi med hänga gubbe för att få tiden att gå på slutet.
 
Varit hos gyn och gjort cellprov idag, min gynekolog var en lugn och stadig äldre kvinna vilket kändes tryggt. Det är aldrig en trevlig upplevelse att fläka ut sig i stolen med muttan i vädret. Men nu är det klart! Svar kommer med posten. Inget jag oroar mig över direkt, men det är ändå viktigt att gå på sina kontroller!

Var inne på bageriet på vägen hem och köpte en tröstsemla som kompensation. Nu ska jag egentligen jobba med en tenta som ska in på söndag, men sitter och slappar lite först.
Brukar det inte vara barnmorskor som tar cellprov?
 
Även jag tänker vägra gå ut mer idag, 6km med hundarna i lagom blåst som ökade mot slutet och ska bli detta:
SMHI varnar: mycket hårda vindbyar
Det blir rejält blåsigt på flera håll i västra Sverige under natten mot onsdag och under morgonen.

SMHI har gått ut med en klass 1-varning om mycket hårda vindbyar i hela Västra Götalands län, Hallands län och Örebro län.

Det kan bli bli byvindar mellan 21-25 meter per sekund.
 
Lady och Simba
20200114_165720.jpg
 
Även jag tänker vägra gå ut mer idag, 6km med hundarna i lagom blåst som ökade mot slutet och ska bli detta:
SMHI varnar: mycket hårda vindbyar
Det blir rejält blåsigt på flera håll i västra Sverige under natten mot onsdag och under morgonen.

SMHI har gått ut med en klass 1-varning om mycket hårda vindbyar i hela Västra Götalands län, Hallands län och Örebro län.

Det kan bli bli byvindar mellan 21-25 meter per sekund.

Min hund höll på att blåsa omkull mitt i en kissning. Stackarn!:nailbiting::laugh:
Vi tänker inte ut så mkt mer idag i ösregn och blåst. Jag såg ut som Alice Cooper efter regnvandring med smink. Tur att vi inte har grannar/möter folk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
737
· Visningar
38 564
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 875
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 145
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 206
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp