Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att baka. Tror det är för att jag vill tröstäta. Ska jobba fyra normallånga dagar på jobb :arghh: Älskar mina 7-13 och 16-21.30. Vill inte jobba långa dagar:arghh:
 
Första jobbdagen för året avklarad, huvudet bultar. Lillebror (stora katten som fick tänder utdragna i december) får leka med leksaker igen - under övervakning, förstås, såren är inte riktigt läkta ännu men nära - så vi busade ett tag när jag kom hem. Han har varit grymt understimulerad under de tre veckorna, så skönt att få börja dra ur honom energi! Nu ska katterna få mat, så ska jag försöka ta en promenad när de har ätit..
 
Ligger i soffan och myser med katten :love:

IMG_20200107_180739.jpg
 
Tvätt i maskin och kalops på spisen. :d

Lite nervös inför nya terminen som börjar imorgon men försöker tänka att den försvinner lika först som första och vips så är jag på andra året efter sommarlovet :) Men mitt beslut från FK får gärna komma nu?! Hoppades att det inte skulle ta ett helt halvår att få beslut (igen!) eftersom jag hade det förra året men jodå :cautious:... Och inget csn kan jag få under tiden. Mvh hög skuld hos sambon :meh:
 
Ägnat hela eftermiddagen åt att umgås med en nära vän och hennes två barn; först lunch här hemma och sen följde de med till mitt stall där vi hjälptes åt att fixa till min häst och så fick dottern skritta en liten runda och min kompis rida igenom henne en stund på ridbanan; var väldans länge sen så det var riktigt kul! :).

Hade tänkt panera rödspätta såhär en ledig tisdag men inser att klockan är för mycket så en fläskpannkaka känns mer rimligt, så får det bli! 😄
 
Å andra sidan ser den alltid skitig ut! :D Vi hade en lång diskussion om färg när vi beställde förra bilen som fabriksny. Den var mörkblå och den klarade sig förvånansvärt bra på grusvägarna. Den här köpte vi lite mer akut och begagnad och kunde därmed inte välja färg. Vinröd är inte en bra färg kan vi konstatera. Den såg dessutom extra skitig ut bland alla rena stadsbilar vid tågstationen. :rofl:
Alltså.. Vi tvättar aldrig bilen så det gör inget om den ser skitig ut även ren ;)
 
Jag och min bonusmamma har precis klippt katternas klor. Den ena gick snällt med på det då hon vet att hon får lite kycklingpålägg efter. Den andra, lite mer osmarta, har fortfarande inte fattat kopplingen så han var inte lika glad. Men nu är det gjort i alla fall :)
 
Så, nu lägger jag ner bilproblemen. Skickade ett sista mail till firman och gav dem en chans att ge mig en tid på verkstad. De svarade att de inte tänker göra något. Så nu överlåter jag det till ARN och Konsumentverket.
Blir skoj att lägga ut ännu mer pengar på biljäkeln.
 
Tar igen mig lite efter en väldigt fullbokad dag. Begravning för min farbror på eftermiddagen så det var en del att stå i (inte minst för att jag behövde hjälpa min far en hel del). Hundarna behövde också motion och nu på kvällen fick jag leverans av hundmat. Mycket som ska passa ihop åt olika håll. Nu sitter jag iaf i soffan med choklad och te. Imorgon fyller hundvakten år och vi har pratat om att ses för en fika. Skulle vilja klättra ikväll men nä, det finns ingen energi kvar hos mig nu...
 
Varit ute och gått med hunden i blåsten i 40 min. Nu sitter jag i stallet och vilar ryggen lite innan jag ska börja skotta skit. Sen ska mina två islandshästar longeras, massa höpåsar packas och alla hästar och kaniner ska få kvällsmat :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
879
· Visningar
46 873
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 130
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 551
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp