Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla deltagare är ju typ kopior av varandra även? 😅 De håller verkligen en viss ”mall” liksom, man blir sällan förvånad typ ”oj, du lägger svin-mkt pengar på läsk, kedjeröker och älskar Ullared och jobbar deltid som uska samtidigt som du tar sms:lån”? Nån gång kommer iofs en bubblare i form av ”bloggare” med Stureplanskomplex.

Men det är ju ändå lite: har man sett ett par avsnitt har man sett alla ;)

Ja, det är ju sällan man blir överraskad kan jag tänka mig. Men det är väl scriptat en hel del får man hoppas.

En tjej i min skola var med i "Du är vad du äter". Det var ju vääääldigt mkt scriptat som inte är någon del av hennes liv IRL.
Samma en jag växte upp med var med i ngt nanny-program. De fick ju skriva på papper om att produktionen fick ge dem storys etc som de skulle dra.
 
Kollade på Lyxfällan ibland för en del år sedan. Och visst finns det vissa som konsumerar för mycket, chips/läsk/pizza, dyr elektronik, soffor, bilar, utlandsresor osv. Men vissa var riktiga tragedier, som kvinnan som jobbade som ekonom men samtidigt försökte driva ett stall, hade för många hästar och den verksamheten drog ner henne i skiten. Hon vägrade att inse det och när hästarna säljs och leds in i transporterna då brast det för henne totalt. Tror inte det var scriptat. Sedan fanns det väl tjejen som kommer till stan och kör märkeskläder + allmänt Stureplansliv och, har jag för mig, lyckades få en skuld på 250,000 på ett år trots att hon levde på 600 kr eller något liknande i matkostnader.

Men en solskenshistoria var mannen som drev en liten butik, relativt nysvensk som höll på att konka tills Lyxfällan helt enkelt fick honom att inse att om han bara höjde priserna, 50 öre på mjölken, 50 öre på brödet och liknande så gick den plötsligt med vinst. Plus att, har jag för mig, de fick honom att skicka ut lite reklamblad till folk i närheten att han fanns som alternativ.

Nu har jag inte sett det på ett antal år som sagt så vet inte om de gått över mer till det @tornblomma hänvisade till. Sorgligt isof.
 
Det spökar! Stod och rörde i soppan och plötsligt hoppat mitt örhänge ner på sleven och sen i soppan! :eek: vad är oddsen?! Jag stod still och det andra örhänget hängde precis som det skulle!

333C8769-A1C1-4847-AB03-4511BCD3FF33.jpeg
 
Jag såg det lite då det kom för 100 år sedan. Men man mår ju dålig! Jag pallar inte se det.

Kan annars tycka att viss reality kan vara intressant. Men det där är ju som någon av Steven Kings utdragna ångest-böcker.
Åh gud, jag blev kallsvettig bara av att tänka på det. :nailbiting::laugh:
Vi har druckit lite öl. Kan vara därför det är lite roligt. I vanliga fall är jag en sån som skäms över folks dumheter. Kunde inte ens kolla på Mr Bean när jag var liten pga ville inte skratta åt någon som inte visste bättre :angel:
 
Jag tänkte jag skulle testa köra serum nu för extra fukt. Köpte ett som jag snabbt såg stod hyaluronsyra på. Testade igår och tyckte det brände lite. Samma nu efter tvätt av ansikte och serum på. Inser att jag köpt en syra som peelar som innehåller lite hyaluron. Den hade också blekande effekt. Kanske inte direkt behövs för en som ser ut som Spöket Laban.
 
Jag och sambon har lyxfällan-maraton. Är det bara jag som blir sugen på att börja budgetera av det programmet? :D
Jag blir nästan stressad av såna reality fixar program :nailbiting: typ "åh gud jag måste budgetera mera!" Så att jag inte slutar som dem 😅
Samma sak med det där 100lbs bantar programmet, det får mig att börja gymma rakt framför teven :cautious:
Så de ger mig bara dåligt samvete och därför undviker jag dem :angel::D
 
Jag kollar inte på reality, om man inte räknar med matlagningsprogram som Great British Bakeoff som jag gillar. Såg för första gången juniorversionen och den var hysterisk eftersom när barnen tappade sina kakor, bröd osv, vilket gjordes ofta så bara tog de upp dem och la tillbaka dem så de kunde dömas av domarna :rofl:
 
Jag blir nästan stressad av såna reality fixar program :nailbiting: typ "åh gud jag måste budgetera mera!" Så att jag inte slutar som dem 😅
Samma sak med det där 100lbs bantar programmet, det får mig att börja gymma rakt framför teven :cautious:
Så de ger mig bara dåligt samvete och därför undviker jag dem :angel::D

Jag tänker snarare tvärtom. "SÅ illa är det i alla fall inte här" och så kan jag fortsätta med mina dåliga vanor :idea::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
763
· Visningar
39 782
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 896
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 190
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 212
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp