Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta är typiska jobb som är svåra att utbilda sig till rent allmänt. Det är lite som att utbilda sig till författare eller modestylist. Just inom dessa branscher skulle jag säga att utbildning värderas relativt lågt just eftersom det är så svårt att rent krasst "utbilda sig" till detta. Möjligen om du tänker läsa på Berghs eller liknande, det kanske ser bra ut på cv't men rent krasst är det typ bara kontakter/nätverk som gäller.
Men detta menar jag inte att det är omöjligt, bara att man ska vara medveten om att utbildning inte är ngn garanti för jobb.
Vill du ta dig in i branschen skulle jag säga att bästa vägen är genom praktik. Det är så typ alla börjar, jag har aldrig varit med om att ngn fått ovanstående jobb och kommit direkt från en utbildning. Sen är det viktigt att känna rätt folk och att vara beredd att jobba stenhårt men om man är intresserad av ovanstående jobb är man oftast bra på att just nätverka. Utnyttja den talangen för att ta dig fram!
+ @tanten
Utbildningen jag tittade på var denna: https://www.studentum.se/skola/nackademin/digital-kommunikator-i-sociala-medier-distans-878369
Där det ingick praktik, och jag tänkte helt ärligt mera som kommunens sociala medier eller liknande offentliga medier. Där det kanske är mera viktigt med rätt språk och mera allmän information.

Äsch, jag sökte på utbildningar på kommunikation och hamnade på detta som jag tyckte lät lite intressant med plus för distans 🙈 mitt självförtroende angående studier är ändå i botten 💤
 
Kom rätt så precis hem från jobbet och lite mat-handling efteråt. Nu värmer jag goe-bröd i ugnen som jag ska ha getost på och goe-te till! :d

Hade planerat det sen innan, men passar extra gött nu, sov så dåligt inatt plus fått lite halvtradiga besked idag så känner mig less.
Ska bli skönt o götta ner sig i soffan nu!!
 
Pavlova. Maräng i ugnen och lemoncurd i vattenbad.
Samma här faktiskt :) ! Jag tänker mig maräng, lemoncurd-grädde (fuskar med köpt lemoncurd dock) och blåbär. Hoppas bara inte att bottnen behöver 1 timme 15 min i ugnen PLUS 2 timmar till med avstängd ugn, utan att den klarar sig på lite mindre...... Vill ju äta den ikväll :) !!
 
För min del köpte jag faktiskt en katt vas istället för hundarna :D:love: Jag har ändå inte så många vaser (eh typ noll?) och denna var fin!
vas_white_cat_153218000000001_normal.jpg

Och så fick jag en anledning till att köpa tre rosor (och fick en på köpet då den var helt utblommad) :bump::love:
 
Det är ju SÅ jobbigt att se på det programmet! Jag får ångest av det. Hur man pallar maraton.. Nej, jag fattar inte.. :confused:O_o:laugh:

Alla deltagare är ju typ kopior av varandra även? 😅 De håller verkligen en viss ”mall” liksom, man blir sällan förvånad typ ”oj, du lägger svin-mkt pengar på läsk, kedjeröker och älskar Ullared och jobbar deltid som uska samtidigt som du tar sms:lån”? Nån gång kommer iofs en bubblare i form av ”bloggare” med Stureplanskomplex.

Men det är ju ändå lite: har man sett ett par avsnitt har man sett alla ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
932
· Visningar
49 929
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 210
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 670
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 790
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp