Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slappar i schäslongen. Fattar inte varför jag är så trött. Den undomliga grannen är övertygad om att jag sover FÖR MYCKET. Vettefan alltså. Inatt vaknade jag vid 02 snåret av ett dovt muller som jag trodde var åska. Men nejdå var "bara" ytterligare en sprängning... :meh: Förra veckan vaknade hela huset när det bombades friskt på Östermalm. VAD ÄR DET SOM PÅGÅR EGENTLIGEN???
:eek::eek:
 
Vinden låg nog på åt ditt håll. Men hur som helst, tråkigt med alla sprängningar.

Jo det påverkar säkert!
Ja helt fruktansvärt. Fatta hur det måste låtit för grannarna i huset?? Stackars kids i närheten, familjer måste känna sig så otrygga! Tänk också att många kanske flytt krig, det måste ju vara helt fruktansvärt att liksom kastas tillbaka?? :/
 
Kom ju iväg till stallet liite senare än tänkt så satte en jäkla fart och tog enbart tränset för att hinna rida en sväng innan skymningen, kopplade av direkt när jag kom upp på hästryggen 😍. En härlig barbackaritt i skritt och lite galopp; blev även lite till galopp på ridbanan innan vi red klart, så himla härligt 😍. Sen fixade stallet klart i lugn och ro och sen hem och satte potatis på spisen och dammsög under tiden. Ätit middag och duschat och nu lite soffhäng före sängen 😊.
 
Vad gulliga ni är! Jag misstänker mer och mer att det är stress. Först fick jag ju diagnosen blodbrist för kanske två år sen, nu är det ordnat. Sedan var jag inne hos läkaren för kanske ett halvår sedan och de hävdade spänningshuvudvärk. Men ingen av läkarna har reagerat med att tro att det är stress, så det kanske inte är det?
Sover gör jag 8-9h om dagen, jag är ju så himla trött hela tiden så noll problem att gå och lägga mig på nätterna :D

Sitter du vid dator på dagarna på jobbet? Kan det vara att du behöver terminalglasögon?
 
Dricker te och laddar för kvällens sista Ville vallning. Det är ett projekt att klä på sig, klä på Ville skyddssocka, av med tratt. Utanför dörren, stänga, lyfta ner för trappan. Försöka få honom att skritta, göra ifrån sig och sen in igen. Jag kommer att bli starkare på det här, lyfta 20 kg ett antal gånger per dag är väl bra träning? ;)
 
Slappar i schäslongen. Fattar inte varför jag är så trött. Den undomliga grannen är övertygad om att jag sover FÖR MYCKET. Vettefan alltså. Inatt vaknade jag vid 02 snåret av ett dovt muller som jag trodde var åska. Men nejdå var "bara" ytterligare en sprängning... :meh: Förra veckan vaknade hela huset när det bombades friskt på Östermalm. VAD ÄR DET SOM PÅGÅR EGENTLIGEN???

Det var i huset där en gammal stallkompis bor på Östermalm som det smällde. Världens kaos på dennes FB innan folk fått veta att de var ok. Då jag hörde visste man inte riktigt om deras lght var ok.
Det blir ju alltid mer påtagligt när man känner någon. Riktigt obehagligt hur det är!
 
Det var i huset där en gammal stallkompis bor på Östermalm som det smällde. Världens kaos på dennes FB innan folk fått veta att de var ok. Då jag hörde visste man inte riktigt om deras lght var ok.
Det blir ju alltid mer påtagligt när man känner någon. Riktigt obehagligt hur det är!

Usch! Ja det var ju en jävla smäll rent ut sagt! Min kompis bor i villa på Lidingö och han trodde att det var utanför hans dörr typ. Folk hade ju hört det tydligt även i Nacka och ringt polisen pga att de trodde det var nånstans utanför där.
 
Usch! Ja det var ju en jävla smäll rent ut sagt! Min kompis bor i villa på Lidingö och han trodde att det var utanför hans dörr typ. Folk hade ju hört det tydligt även på Nacka och ringt polisen pga att de trodde det var nånstans utanför där.

Det är lite läskigt nuvarande utvecklingen tycker tom jag som är mest chill i världen gällande det mesta.

Fördel skogen 1- 0..
 
:eek: Jag har hamnat någonstans på youtube som får mig att tro att jag kan göra såna här saker också 🙈
Alltså jösses! Det enda som jag undrar är om det krävs något underhåll 🤔
Serpadesign är underbar!
jag kan också tipsa om LifeInJars, AntsCanada och Exotics Lair om man vill ha lite udda prylar att snöa in på. :D
 
Avlivade våran halta tupp i lördags, idag blev han serverad i form av coq au vin. Smakade bättre än förväntat och jag är väldigt glad att jag klarade av att äta honom, jag har inte varit det tidigare. Jag har ätit kompisars hästar och sådär, men jag är lite stolt över att det gick bra att äta våran fina tupp Ernst också! Riktigt närproducerat! :d den här gången blev det vitt vin, nästa gång så provar vi rött!
Visa bifogad fil 44348
Jag tycker det är svårt att äta tupparna, fast jag vill (och gör). Det är som en inre röst som säger "du har ju hanterat dom sen dom var små, ska du äta dom??".
Samma sak när vi köpt kanin.
Måste hela tiden tänka att det är djur som haft det bra och att jag kan äta dom med bättre samvete än kött köpt på Ica, typ.

Förstår dig helt!
Jag tycker det är rätt om man nu ändå har djur, men ja.. Jag är för känslosam så jag hade väl kremerat separat och haft begravning och bjudit in alla mina vänner.😅
Våra hönor, som dog i hundattack :( grävde vi ner. Visserligen var köttet skadat med, men vi skulle nog ändå inte kunna förmå oss äta hönorna som vi haft länge. Får väl byta kött med grannen i värsta fall.
 
Ska slökolla på Youtube innan jag somnar. Imorgon måste jag verkligen plugga när sonen är hos dagmamman. Men ska mysa lite i stallet först då.
 
Jag tycker det är svårt att äta tupparna, fast jag vill (och gör). Det är som en inre röst som säger "du har ju hanterat dom sen dom var små, ska du äta dom??".
Samma sak när vi köpt kanin.
Måste hela tiden tänka att det är djur som haft det bra och att jag kan äta dom med bättre samvete än kött köpt på Ica, typ.


Våra hönor, som dog i hundattack :( grävde vi ner. Visserligen var köttet skadat med, men vi skulle nog ändå inte kunna förmå oss äta hönorna som vi haft länge. Får väl byta kött med grannen i värsta fall.
Jag var beredd på att det inte skulle kännas bra, men det gjorde faktiskt det! Dock fick sambon plocka honom och stycka, där gick min gräns kände jag. Sambon bryr sig inte alls, så det fungerar bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
924
· Visningar
49 306
Senast: mysboll
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 198
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 651
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 788
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp