Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gjort upp en liten plan med en av världens bästa hästägare. I morgon ska jag iväg och påbörja lite vidareutbildning av ett russ, samt rida en kallblodstravare som tydligen utvecklats massor sedan sist jag red den.

Blir två pass om dagen i två dagar för lille russet. Jag kommer säkert få massa träningsvärk :D Russet kommer få träningsvärk i huvudet 🙄
 
Så nöjd med min dag, fick fart i morse och har gjort det jag tänkt mig och lite till. Nu väntar jag på att klockan ska gå så jag ska ta bussen till en grillkväll. Och framför allt att jag inte har träningsvärk som jag trodde att jag skulle ha. De hade bytt ledare på mitt bokade pass så det blev ett annorlunda pass. Bara lite stel men inget ont
 
Har en ledig dag. Äntligen. Tonåringen drog till sin far för en vecka så jag åkte till särbon.
Har nyss vaknat från en tupplur i soffan på hans arm. Min hund låg på hans andra arm :love:
Behövde detta nu. Det händer flera tunga saker. Svårt skadad släkting, en annan släkting är svårt sjuk och så lite andra grejer.
 
Blä vad mkt folk på lilla lokala ica..hostade i armvecket en gång för en skulle fatta o backa..Jäkla folk...Får faktiskt bli en färdig räkpastasallad till middag före stallet. Morfar var så sugen på kaffebröd o kände sig till besvär att jag fick åka för det. Men inte alls!!! Han har hjälpt mig mkt när jag var liten och han sa att det kommer en gång jag får hjälpa till tillbaka och där är vi nu; jag 32 och han 85 ❤ och inte mindre i dessa tider! Så lämnat lite varor på behörigt avstånd.
 
*Ändrat inlägg*

Kom precis in efter att ha flyttat bilen för lastbilschauffören som skulle lämna gödsel. Satt på toaletten och hörde hundarna vrålskälla, chauffören hade försökt ta sig in i trädgården då han inte fick tag på vår hyresvärd samt blockerade vår infart. Hundarna vägrade släppa in honom, däremot nu när lastmaskinen kom för att köra in alla säckar med gödsel så ligger hundarna still i gräset utan att ens lyfta huvudet. Välbekanta fordon och ansikten är inte värt att larma för :laugh:

LOL ... Det paminner mig om nar jag bodde pa farmen och en (mycket lang) man gick in genom den grind bara familjen anvande. Miss Mandy, rottweiler, fick spel och kastade sig i vag i den riktningen med ett vral. Jag ROT stopp! men varken Miss Mandy eller gubben lyssnade. Han sprang och kastade sig over grinden, han nogsamt stangt (med skylt att inte ga in) ... DA stannade Mandy och vande huvudet for att titta pa mig. :cautious: Med ett leende. Hon kande sig SAAA duktig.

Jag platsade henne och tvingade gubben att komma in nara dar jag skakade hand med honom nar jag sa att han nu kunde ga in och gora det han skulle bad han, med darr pa rosten, att jag skulle ta in hunden forst.:p Vilket jag gjorde, men han fick ga med oss, med mig mellan honom och hunden. :angel:
 
Kollade lite på sociala medier och en jobbannons poppade upp. Inledningen: "Vi söker dig som är en bra lagarbetare men rädd för att ta i". Tror att de missade ett "inte" där :angel: :laugh:

Tillägg: det handlade om något gräv-jobb, läste inte så noga så jag vet inte specifikt vad det handlade om.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 818
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 326
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
92 93 94
Svar
1 878
· Visningar
60 504
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
57 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp