Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemmakontoret. Dag 107. Inga arbetskamrater i sikte idag. Heller. Högen med arbetsuppgifter är i stort sett slut. Imorgon byter jag chef för tredje gången på kort tid. Använder tiden nu på förmiddagen med att kolla om det finns någon ny intressant distansutbildning för min andra arbetsgivare. Två veckor kvar till semester. TVÅ!!!!
 
Var tvungen att åka till banken och hämta ut en ny dosa för att kunna skaffa mobilt bankID på nya telefon (flytta från den gamla). Och varför åka in till stan i smeten när man kan åka ner till sommarstaden söderköping ?!? Sagt och gjort. Mycket trevliga och nu är jag hemma igen och skaffa fixa, har ätit lunch också.
 
Hemmakontoret. Dag 107. Inga arbetskamrater i sikte idag. Heller. Högen med arbetsuppgifter är i stort sett slut. Imorgon byter jag chef för tredje gången på kort tid. Använder tiden nu på förmiddagen med att kolla om det finns någon ny intressant distansutbildning för min andra arbetsgivare. Två veckor kvar till semester. TVÅ!!!!

Dag 103 på hemmakontoret här. TVÅ (jävla) veckor kvar till semester. Högen med arbetsuppgifter sinar inte, däremot motivationen ...

Lunch nu i alla fall. En näve småtomater och en frökuse (herregud heter det så när det är en styck brödbit ur påsen med så kallade Frökusar?) med Philadelphia-ost. O’BOY TILL. Har förflyttat mig från köksbordet hela vägen till soffan.

Nä, men det är ju toppen här på hemmakontoret. Det går nästan inte utför alls. :cautious:
 
Varit hos hästen för första gången sen jag blev sjuk för flera månader sen. Åh, vad jag saknat honom! Och han matte tydligen. Det skulle kramas hela tiden. Han lägger hals och huvud om en och drar in en mot bogen. Så ska man stå där och kramas. ❤️
Fick lite hosta av cykelturen. Men inhalatorerna mildrar väldigt. Hoppas jag kan börja köra igång oss 2 nu!
 
Dag 103 på hemmakontoret här. TVÅ (jävla) veckor kvar till semester. Högen med arbetsuppgifter sinar inte, däremot motivationen ...

Lunch nu i alla fall. En näve småtomater och en frökuse (herregud heter det så när det är en styck brödbit ur påsen med så kallade Frökusar?) med Philadelphia-ost. O’BOY TILL. Har förflyttat mig från köksbordet hela vägen till soffan.

Nä, men det är ju toppen här på hemmakontoret. Det går nästan inte utför alls. :cautious:

Hemmaarbetare förenen eder! I kamp mot ensamfika. Ned med tristessen.
 
Lite seg så här inför semestern men har ett par deadlines innan jag går nästa fredag så det vore snyggt att hålla dem. Sitter just nu med en av mina mer sega uppgifter men senast jag gjorde dem var för ett år sen så jag ska kanske inte klaga :D

Jobbar också mestadels hemifrån men har fördelen att min partner också jobbar hemifrån så vi lunchar och går på promenader tillsammans. Bästa jobbsällskapet jag någonsin haft om jag ska vara helt ärlig. Vi har till och med börjat fundera på hur vi kan göra det mer permanent framöver.
 
Blev uppringd två gånger av nummer jag inte kände igen, jag svarar inte på okända folk. Men jag skrev och frågade vem den sökte. Nu är det någon som faktiskt svarade också, som sökte reservdelar till fyrhjuling? Jag trodde att den som hade mitt nummer innan var målare? O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 929
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 141
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
69 70 71
Svar
1 402
· Visningar
46 300
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp