Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
🥰 Huset är nu sålt och alla papper påskrivna, nycklar överlämnade! Vi firade med en lunch i stan och sen till IKEA och köpte insatser till kökslådorna för nu är det äntligen färdig målat! Sen ska det dit handtag också men så jäkla fint! 😍
 

Bifogade filer

  • 20200630_120822.jpg
    20200630_120822.jpg
    236,6 KB · Visningar: 57
Jag är så trött idag. Hjärnan känns som mos och jag jobbar i snigeltakt.

Fick tyvärr mer astmaproblem efter cykelturen till stallet igår. Fick ta hostdämpande för att kunna sova och får puffa inhalatorer och trycka i mig allergitabletter.
Jag som ville till pålle idag med och träna! Men lungorna ska nog inte ansträngas idag. :down:

Tror jag ska plantera ut mina frö-blommor och hoppas på att kaniner och harar låter dem vara. En dåres hopp andar jag. :laugh:
 
Den här grannen polisanmäler allt och alla för allt möjligt. Förra året var han ute och kontrollmätte vårt staket. Det fick godkänt. :up: Andra har inte fått godkänt och då har det blivit en anmälan.

HAHAHA ... det later som en granne som Sonen som bor i Florida har. For nagra ar sedan nar grannen var en "Arg Gammal Man" berattade polisen att de hade 2078 anmalningar fran honom under aret. :angel:

Pa den tiden cyklade han omkring i kvarteren och kollade att ingen hade parkerat fel, hade nagon sorts trailer pa sin uppfart, eller nagot annat som var en city ordinant och nagot man inte fick gora dar. Varje gang han sag nagot ringde han, igen, och igen tills de antligen kom och gjorde nagot at det ... Anda tills han rot at Sondottern nar hon var ute med hunden och tog ett steg av asfalten till hans grasmatta for att komma undan en bil ... och hon ringde Sonen och grat.

Da sonen visste att Grannen hade ett illegalt staket (el for att halla undan alla armadillos -baltdjur?- som forstar tradgardarna dar) ringde han och anmalde Grannen. Nar han sedan kom hem hade de varit dar med ett forelaggande och Grannen maste da ta bort staketet. Da gick Sonen over och berattade att det var han som ringt, for nu hade Grannen gatt for langt, nagon dag innan skallde han ut mig (som var pa besok) och sedan skrek han at Sondottern.

Den Arge Gamle Mannen slutade ringa och anmala alla och vi alla blev, om inte goda vanner, sa mycket vanligt sinnade grannar ... och Sonen hjalvper Den Arge Gamle Mannen med datorn minst en gang i manaden numera. :p
 
På väg hem från russutbildningsträningsläger.
Är helt slut i hjärnan, har ju aldrig "ridit in" en häst mer än sitta på, skänkeln betyder fram, tygel stopp, svänga betyder sväng.
Nu ska det både läras ut skänkeln, att den inte alltid betyder att man ska springa som bara den, och allt möjligt.

Vi lyckades nosa på två steg skänkelvikning, varpå jag överste russet med tio ton kärlek, och så fick det vara bra så. Nu är vi helt utmattade i huvudet båda två.

Nästa gång blir i helgen. Längtar redan! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 851
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 127
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
44 533
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp