Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl: :rofl:

Jag åt min första glass när jag var 5 år, mamma är hälsoutvecklare, pappa not so much :angel:
Pappa tyckte att det var nog med vara-nyttig-fasonerna och köpte en mjukglass på stranden åt mig medans mamma var på toaletten. Jag tyckte inte att det var gott, så pappa fick bokstavligen tvinga i mig glassen. Typ "godisklubba, öppna munnen nu" *in med glassen i munnen snabbt som attan*. Jag tycker fortfarande inte om mjukglass :D

Edit: Vi har för övrigt aldrig haft lördagsgodis här hemma. Jag har fått lite godis när jag bett om det, om det så skulle vara en fredag, söndag eller måndag. Men det blev typ två gånger på tre veckor. Nu är jag bara sugen på choklad vid mens, vilket är typ var tredje månad. Annars kan jag max äta några få bitar varje lördag, sen är det inte gott längre :laugh:
Så ditt användarnamn är synnerligen ironiskt då, eller :confused::D ?!?!
 
Jaha. Shopping (mat och vin) avklarat. Har sorterat veden vid kaminen enligt stort/smått, "gammalt"/nyintaget. Startat diskmaskinen. Promenerat med hunden. Nu sitter jag med ett glas vin och med Jills Veranda i bakgrunden. Tyckte att avsnitt ett med Miriam Bryant och "I will always love you" (a la Dolly Parton) var såpass bra att det tåls att tittas/lyssnas på igen :love: !

Till middag blir det antingen spenatpaj (hittade ett recept med keso och fetaost) eller tonfisk-currysås med ris. Båda delar är sådant som mannen förmodligen inte hade gillat jättemycket, så jag passar på att testa lite sådana recept när han är borta i det stora landet i väst..... :)
 
Längtar efter att slippa oroa sig för elräkningen
Visst har jag billig hyra sommartid men vintern är inte kul.
 
Ligger i sängen och luktar kaffe och nån typ av toffee efter en grundlig dusch :D . Väntar på att pojkvännen ska meddela att han åker hemifrån, så att jag kan klä på mig och gå och köpa Coca-Cola till middagen.
 
Nu står spenatpajen i ugnen.... :) ! Fyllningen smakade RIKTIGT gott - så det känns lovande. Jag sippar fortfarande vin.... :nailbiting: Har dock halva flaskan kvar ungefär, så det känns rätt okej ;) .



Jag fick mig en riktig tankeställare igår.... Jag vill inte lämna ut några detaljer här. Men. Jag kan säga så mycket som att man ALDRIG vet vad ens medmänniskor - inte ens de man träffar dagligen - går igenom..... :( Något riktigt hemskt hände i veckan, men vad jag har förstått nu så har det varit illa länge...... :cry:
 
Sovit bort större delen av dagen. Jag och heltid går inte ihop, nåt jag vetat om länge men tänkte att just när det är praktik kanske det går. Men nä. Bara tre veckor kvar på denna praktik.
 
Nu står spenatpajen i ugnen.... :) ! Fyllningen smakade RIKTIGT gott - så det känns lovande. Jag sippar fortfarande vin.... :nailbiting: Har dock halva flaskan kvar ungefär, så det känns rätt okej ;) .



Jag fick mig en riktig tankeställare igår.... Jag vill inte lämna ut några detaljer här. Men. Jag kan säga så mycket som att man ALDRIG vet vad ens medmänniskor - inte ens de man träffar dagligen - går igenom..... :( Något riktigt hemskt hände i veckan, men vad jag har förstått nu så har det varit illa länge...... :cry:


Hemlagad penatpaj lät gott :).

Och jag håller med om det andra... tänker på det ibland... :/

Har precis sprungit mitt första halvmaraton :banana:
Nu dusch sen långpromenad :D

Wohoo! Bra gjort!
 
Utsökt gott fika :d Jag åt en ciabatta med brie och soltorkade tomater samt chokladpaj med vaniljsås. Till det drack jag varm choklad med grädde :d
Mathilde åt bakad potatis med tonfisk och kapris samt en citroncheesecake. Drack likadan choklad som jag.
De två andra hoppade efterrätt :cautious: Mamma åt bakad potatis med rostbiff och rostad lök och drack cappuccino. 26-åringen åt ciabatta med kyckling och bacon och drack en helt vanlig kaffe.

Nu har jag och 26-åringen vinkat av mamma och dottern och ligger i soffan. Vi ska tillbaka till Lund om någon timme för att gå på bio och äta middag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 731
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 419
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 733
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp