Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hungrig.
Bytte från ranitidin till omeprazol igår och trodde inte det skulle fungera men det gjorde det :up:
(De är mot sura uppstötningar, om någon undrar, får det på natten. Ranitidin är indraget av läkemedelsverket så man måste byta).

Skönt att det fungerade för dig :up: Jag förstår varför de drog in ranitidin... men jag får vidriga biverkningar av omeprazol (nästan värre än vad de ska hjälpa mot :crazy:) så nu finns det bara Pepcid kvar som alternativ.
 
Hur mycket ställer ni upp för er chef/ert jobb??

Jag börjar känna mig lite tagen för givet på mitt jobb. Att jag alltid ställer upp "för jag har ju inget bättre för mig ändå" vilket min chef har noterat (känns det som).
Nu har en situation uppkommit (igen) där jag blivit ombedd att jobba extra/byta pass men är inte så sugen. Men såå svårt att säga nej :(
 
Hur mycket ställer ni upp för er chef/ert jobb??

Jag börjar känna mig lite tagen för givet på mitt jobb. Att jag alltid ställer upp "för jag har ju inget bättre för mig ändå" vilket min chef har noterat (känns det som).
Nu har en situation uppkommit (igen) där jag blivit ombedd att jobba extra/byta pass men är inte så sugen. Men såå svårt att säga nej :(

Tar du inte dig själv först ibland kommer du inte må bra! Det är "bara" ett jobb där du har rättigheter. Säg nej :heart

Jag ställer upp ibland men krasst sett är det inte min uppgift att rädda företaget eller chefen även om jag gillar min chef som person.
 
Kul att må fruktansvärt illa och bli utskälld av sin egen mamma samtidigt. För att man svarar fel på hennes frågor, använder telefonen (försöker distrahera bort illamåendet) och sen helt plötsligt för att man är hemma från jobbet ofta?
Förstår inte. I bland vill jag bara ta katten under armen och bo ute på gatan i stället.
 
Hur mycket ställer ni upp för er chef/ert jobb??

Jag börjar känna mig lite tagen för givet på mitt jobb. Att jag alltid ställer upp "för jag har ju inget bättre för mig ändå" vilket min chef har noterat (känns det som).
Nu har en situation uppkommit (igen) där jag blivit ombedd att jobba extra/byta pass men är inte så sugen. Men såå svårt att säga nej :(
Jag ställer upp alldeles för mycket. Jag är på väg in i väggen eller så är jag redan där, vet inte vilket.
Jag har bestämt mig för att vara mer 100% ego, och jag kan bara säga att det är svårt men ärligt talat ganska skönt innerst inne.
 
Jag känner mig precis så här just nu:
F547D8AA-BEAC-46A3-B9C5-FA74BE944C65.jpeg

Vill egentligen stanna hemma idag. Orkar inte gå upp ur sängen, hade lätt stannat här resten av dagen. Men jag har nyss kommit ikapp med allt i skolan och känner inte att jag vill börja om med det igen.
Låg rätt mycket efter då jag var borta extremt mycket förra terminen, så det tog ett tag att komma ikapp. Men nu är jag där jag "ska" och vill liksom inte "förstöra" det... alla säger att jag ska tänka på mig själv i första hand. För att jag inte ska falla tillbaka till hur vårterminen i 9an var (orkade absolut ingenting men sov ändå ingenting, kunde inte göra något och orkade knappt gå upp ur sängen). Men det känns mer stressande att ligga efter än att gå upp och följa plikten, eller vad man säger, och gå till skolan.
 
Hur mycket ställer ni upp för er chef/ert jobb??

Jag börjar känna mig lite tagen för givet på mitt jobb. Att jag alltid ställer upp "för jag har ju inget bättre för mig ändå" vilket min chef har noterat (känns det som).
Nu har en situation uppkommit (igen) där jag blivit ombedd att jobba extra/byta pass men är inte så sugen. Men såå svårt att säga nej :(

Även om man trivs oerhört bra på jobbet så måste man ta hand om sig själv. På förra jobbet ställde jag upp till höger och vänster för att ja jag kunde men blev grymt utnyttjad det sista av cheferna pga av det. Mina nuvarande chefer är väldigt tydliga med att man måste vara ledig och har inga krav på att vi ska lösa saker/ställa upp extra.
Det är skitjobbigt at säga Nej me nån gång måste man stå upp för sig själv och inte bara för alla andra.
 
Hur mycket ställer ni upp för er chef/ert jobb??

Jag börjar känna mig lite tagen för givet på mitt jobb. Att jag alltid ställer upp "för jag har ju inget bättre för mig ändå" vilket min chef har noterat (känns det som).
Nu har en situation uppkommit (igen) där jag blivit ombedd att jobba extra/byta pass men är inte så sugen. Men såå svårt att säga nej :(
Om jag kan jobba extra så säger jag ja annars säger jag nej. Oftast säger jag ja för att jag kan och vill men har inga problem med att säga nej. Jobbar extra typ en gång varannan månad så tycker det är najs med lite extra pengar.
 
Hur mycket ställer ni upp för er chef/ert jobb??

Jag börjar känna mig lite tagen för givet på mitt jobb. Att jag alltid ställer upp "för jag har ju inget bättre för mig ändå" vilket min chef har noterat (känns det som).
Nu har en situation uppkommit (igen) där jag blivit ombedd att jobba extra/byta pass men är inte så sugen. Men såå svårt att säga nej :(
Jag ställer upp ofta väldigt ofta antar att jag är för snäll
Samtidigt så är det massa folk sjuka så hopar sig ju arbetet tills det blir ett oöverstigligt berg att ta tag i så lite grann är det för att förhindra att det där berget ska uppstå
 
Hur mycket ställer ni upp för er chef/ert jobb??

Jag börjar känna mig lite tagen för givet på mitt jobb. Att jag alltid ställer upp "för jag har ju inget bättre för mig ändå" vilket min chef har noterat (känns det som).
Nu har en situation uppkommit (igen) där jag blivit ombedd att jobba extra/byta pass men är inte så sugen. Men såå svårt att säga nej :(

Skickade ett sms tillbaka till chefen och sa att visst kan jag komma in men är inte sååå sugen på att rida i regn igen och så fodra på det när man är helt genomsur efter ridning.....

:cool:
Nu skickade hon tillbaka att "det är lugnt, jag har avbokat alla ritter för i morgon pga väder, vi hörs angående onsdag"

:o :)
 
Hur mycket ställer ni upp för er chef/ert jobb??

Jag börjar känna mig lite tagen för givet på mitt jobb. Att jag alltid ställer upp "för jag har ju inget bättre för mig ändå" vilket min chef har noterat (känns det som).
Nu har en situation uppkommit (igen) där jag blivit ombedd att jobba extra/byta pass men är inte så sugen. Men såå svårt att säga nej :(

Ställer alltid upp. Älskar min chef och mina kollegor. Vet dock att de aldrig skulle be mig om det inte vore kris. Och jag får alltid bonus/ersättning/kärlek och allmän uppskattning. Jag är deltidsanställd och har dels ett schema anpassat till mina önskemål och dels är det aldrig några problem att komma lite senare, ta lång lunch eller byta dag. Hade jag inte fått allt detta tillbaka så hade jag nog tänkt annorlunda dock. Lojala anställda förtjänar man ju
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 791
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 549
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 924
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp