Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är min fina Ganti änglahund.
 

Bifogade filer

  • 643C6317-AC8A-48A9-9590-8EA2420EC392.jpeg
    643C6317-AC8A-48A9-9590-8EA2420EC392.jpeg
    269,3 KB · Visningar: 19
Lunch! Känns så himla skönt att ha blivit borttagen från de där jobbiga lektionerna, vilken lättnad! Lite ångest under dagen ändå tills jag frågade rektor om det var säkert att jag inte skulle vara där idag. (Alltså, lite kontrollentutiast är jag ju förtfarande :angel: ) Hon försäkrade mig om att jag inte ska det. Men planerar lektionerna för vikarien, vilket känns helt ok.
 
Är typ ”kär” i en tandhygienist 😅 Har under mina snart 38 år i livet såklart besökt tandläkare/tandhygienister och har aldrig tänkt närmare på det. De har typ meckat lite, slipat eller vad de nu gör och sen har jag betalat och gått därifrån. Men NU. Fick en trevlighets-chock. Fick massa bra tips, hon förklarade precis vad hon gjorde, läste i min ”journal” och berättade sånt INGEN sagt förr. Förklarade och gav tips. Dessutom frågade hon hela tiden om det var okej, om ngt tog ont eller om jag behövde paus. Därtill var hon sjukt kul och trevlig.
Tydligen har hon jobbat 25 år som tandhygienist. Hur fan kan man hålla en sån hög trevlighets och ambitionsnivå efter alla dessa år av rotande i folks munnar?

Bokade en ny tid hos henne direkt :D
 
alltså..

Igår sökte jag och sambon efter en förrådsdörr och hittade med 10% på ett ställe. Erbjudandet gällde till och med måndagen ut så vi la ingen beställning utan tänkte vi går in till affären och kollar om vi kan beställa det dit för samma pris då vi ändå ska ha lite så kan vi hämta upp det där.
Sambon går in i affären i hemstaden och där har de fikarast så de vart inte intresserade av att prata med sambon över huvud taget varpå sambon blir irriterad går därifrån. (jag har faktiskt mejlat till dem om detta. 1 kund inne i butiken 3 anställda och det var tydligt att sambon bara var jobbig som dök upp)
Beställde iallafall dörrarna på hemsidan och tjoho enbart dag online 21% rabatt! men... priset är exakt detsamma som igår? :confused: Tänkte att vi kanske såg fel men på pappret vi skrev ned så har vi skrivit ord. pris rabatt och kampanjavslut för att komma ihåg.

Förtroendet för denna stora kedja känns ju lite sådär just nu.
 
Vaknade nyss. Mitt i rusande pulsen (den låg på 120 när jag låg ner :confused:... Jag är ändå vältränad) och illamåendet hittade jag en liggställning som lindrande illamåendet och tvärsomnade.
Nu mår jag inte illa, har ont när jag trycker på magen (katten testade) inte annars, och jätte jätte ont i huvudet och ryggen.

Magen är nog tom, så nu ska jag börja med att dricka försiktigt.
Webbinariet börjar om 20 minuter. Jag hinner än :up:
 
Ställer alltid upp. Älskar min chef och mina kollegor. Vet dock att de aldrig skulle be mig om det inte vore kris. Och jag får alltid bonus/ersättning/kärlek och allmän uppskattning. Jag är deltidsanställd och har dels ett schema anpassat till mina önskemål och dels är det aldrig några problem att komma lite senare, ta lång lunch eller byta dag. Hade jag inte fått allt detta tillbaka så hade jag nog tänkt annorlunda dock. Lojala anställda förtjänar man ju
Jag känner lite som du. Jag ställer också upp mycket, men vet att jag får det tillbaks om jag t.ex. skulle behöva vara ledig på kort varsel eller liknande. Så länge man känner att det lönar sig/blir uppskattat när man gör något extra så tycker jag att det är helt okej :) .
 
alltså..

Igår sökte jag och sambon efter en förrådsdörr och hittade med 10% på ett ställe. Erbjudandet gällde till och med måndagen ut så vi la ingen beställning utan tänkte vi går in till affären och kollar om vi kan beställa det dit för samma pris då vi ändå ska ha lite så kan vi hämta upp det där.
Sambon går in i affären i hemstaden och där har de fikarast så de vart inte intresserade av att prata med sambon över huvud taget varpå sambon blir irriterad går därifrån. (jag har faktiskt mejlat till dem om detta. 1 kund inne i butiken 3 anställda och det var tydligt att sambon bara var jobbig som dök upp)
Beställde iallafall dörrarna på hemsidan och tjoho enbart dag online 21% rabatt! men... priset är exakt detsamma som igår? :confused: Tänkte att vi kanske såg fel men på pappret vi skrev ned så har vi skrivit ord. pris rabatt och kampanjavslut för att komma ihåg.

Förtroendet för denna stora kedja känns ju lite sådär just nu.
Byggmax?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 997
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 488
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 795
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp