Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på mästarnas mästare. Känns som jag tittat på tv hela dagen. Vilket jag inte har. Laddar för en arbetsvecka.
 
Haft en fin söndag! :). Lite kalas hos mamma för brorsonen lite i förskott (fyller 1 år snart) så vart en del mys, lek och bilder på honom 😍. Mamma hade gjort sin underbart goda smörgåstårta som smälter i munnen och brorsans sambo hade bakat en fin och god tårta 😊. Efter det blev det stallhäng resten av em och början av kvällen, äntligen gick det att rida en sväng på skogsvägen i alla gångarter :).

Kopplar av nu i soffan till farmen meeen stör mig på att simon är en bitter jäkel....
 
Imorgon är det jobb igen. Har faktiskt varit en riktigt skön sportlovsvecka på tu man hand.... :) Det enda som väl inte har varit så bra är att alla vinterns stormar prompt skulle attackera just denna veckan när jag var själv :nailbiting:. Har lagat god mat, bakat lite, släktforskat (hittade något RIKTIGT skoj och oväntat just idag :) !), kollat på TV, surfat.......... :) Men imorgon - klockan 7:00 :arghh: - är jag på plats på jobbet igen! Fast det känns faktiskt rätt bra det med, men det kommer att kännas TIDIGT.......
 
MÅSTE ÖoB köra fredagsmys-reklamen på en söndag: "Snart är det helg!" Nä, det ÄR det faktiskt inte...... :wtf: :meh: Det är söndag kväll och det är väl så långt ifrån fredagsmyset man kan komma......... :cautious:
FAE6724F-2ECC-4145-B584-0E3CA7215C26.jpeg
 
Man vet att magen är urballad när man till slut utmattad lägger sig i soffan med magknip, och halvt somnar halvt är vaken. Med ett finger mot pannan av någon anledning - och i halvvaken halvdröm vakendrömmer att fingret sjunker in genom pannbenet in i hjärnan :eek:
Sen "vaknar" i panik, med sömnparalys, och blir livrädd för svarta kudden på golvet för den är just nu ett avgrundshål som det till slut börjar sträcka sig kolsvarta armar ur:arghh:
 
Tycker livet känns så sjukt orättvist.
Hade jag haft vanligt jobb att gå till imorgon hade jag sjukskrivit mig, men nu är det ju praktik som ingår i utbildningen så lär väl gå :(.
Man är jäkligt utsatt som student, som anställd spelar inte en veckas sjukskrivning gör influensa någon roll, som student kan det innebära att du missar moment som gör att man måste vänta ett år för att kunna göra dem igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 553
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 185
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 836
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp