Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Matte, sluta larva dig med kameran, jag vill sova 😴"

DSC_1120.JPG
 
Sitter på kontoret och räknar igenom mina utlägg för husflytten .Har kommit upp i 60 000:- och då är huset inte flyttat än utan får räkna med minst 80 000:- till för mobilkranar trailer och en till kran som ska lyfte ner balkarna och försöka få dom under huset .Tur jag hade massor med virke annars hade nog många sköna tusenlappar gått till alla 2 tum 6 jag använt .Hittills har jag skruvat i 800 skruv och det blir en massa till innan allt är stagat och på plats men jag kan trösta mig med att minst 90% av skruven kan återanvändas men å andra sidan är skruven 6-8 mm och 90-160mm lång och det använder man inte allt för ofta .Lyftbalkarna kom idag .Lånade maskinen på jobbet för att lyfta av dom .Dom är 16 meter långa men ganska smäckra så dom fjädrade ute i ändarna då jag bar dom .Enligt vågen i maskinen vägde en balk bara 1,2 ton men firman har lyft många hus och dom håller .Måttet är 300X300 så jag behövde inte gräva allt för stora diken under huset .När huset står på den nya grunden kommer jag att ta en lång paus från det då jag i princip jobbat var dag med det sedan i början på maj med tömning och sedan ta ur alla golv och det ena var betong .Grävt ur diken och burit stora stena och spräng 10 st och stagat upp hela huset .Till sommaren blir det att bygga det jag rivit ut men kommer inte att gjuta in ett golv utan det får bli isolerat golv istället .Så pengarna jag fått kommer att gå åt med råge
 
Har fått mitt livs första älglus på mig, hur den nu hamnade där. :wtf: Jag har ingen aning om när den kom flygande heller, åkte förbi hästarna innan jag åkte och handlade lite mat till jobbet. Nästan framme vid jobbet känner jag något på kinden, jag fäktar vilt och något jag misstänker var en vinge fladdrade förbi.

Strax framme vid grinden känner jag att det är något i hårfästet vid nacken och jag får tag på nånting med fingertopparna, ser att det är en lus och lyckas inte stanna bilen i friläge utan tjuvstannar, trasslar mig loss från bältet och kastar mig ur bilen vilt hoppandes och kastar ifrån mig eländet!

Långtradarschaffisen som såg mig måste undrat vad jag höll på med och tack och lov stod bilen snällt kvar och väntade på att jag satt mig igen. Jag är sååå tacksam att det inte var motorväg för då vete 17 vad som hänt. 😖
Råkade ut för älgflugorna på ett älgpass .Kom en hel svärm och naturligtvis hade jag slaktdag .Dom kröp över hela kroppen .Höll inte på att bli av med dom ens när jag duschade på kvällen
 
Jag tror att läkaren jag hade videomöte med för några veckor sen är min "permanenta" läkare. Idag hade vi ett telefonmöte med sjuksköterskan jag träffades för någon vecka sen. Den sjuksköterskan tillhör tydligen läkarens team och är jättebra också :up:

Sjuksköterskan skulle skicka en remiss direkt till deras arbetsterapeut för att se om det finns något hjälpmedel som kan hjälpa mig. Sen jag blev inskriven i vintras har jag varit som en stafettpinne och vi har inte fått information om att de har arbetsterapeuter på habiliteringen. Någon nämnde i våras att den skulle skicka en remiss till ställe som bara har kurser och förskrivning av hjälpmedel... men det blev aldrig av (troligen glömdes det bort). Så sjuksköterskan ska lägga in en notering om att det är "akut" för att jag förhoppningsvis ska hinna träffa arbetsterapeuten innan jag fyller 18 (och slippa börja om i kön hos vuxen) :)
 
Funderar på om det är dags för sängen. Hade tänkt ha sovmorgon imorgon då jag inte behöver vara på jobbet förrän 12.
Kom dock på att jag har tid inbokad för byte till vinterhjul, 08.45 så ingen sovmorgon för min del. Blir nog istället att försöka vakna lite och sen åka direkt till firman för byte och sen hem igen.
 
Går du hos någon sjukgymnast?
Om inte så tycker jag att du ska göra det för att få hjälp redan nu att träna och röra dig rätt i vardagen (särskilt viktigt för stallsysslorna, där vi hästfolk oftast jobbar fel med kroppen) för din kropp.
Tänker på att du är så ung - så att du inte "förstör" din kropp i onödan :heart
Jag är ett levande exempel på hur man inte ska behandla sin kropp när jag var ung, stark och odödlig ;) :p
Plus träna mer olika delar av kroppen så det inte blir så ensidigt.
Jag har nyligen börjat med ”styrketräning” bättre sent än aldrig :laugh:

Tror att det är väldigt viktigt om man vill hålla i många många år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 899
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 365
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 956
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp