Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mailade mitt absolut förstahandsval i jobbletande vart de låg i rekryteringsprocessen eftersom jag inte hört från dem på ett tag. Fick ett svar om att jag fortsatt var aktuell men vill såååå gärna veta när det är mer definitivt. 🙈 Speciellt när andra rekryteringar drar ihop sig, och jag måste ta ställning till dessa. Mitt förstahandsval tar jag alla dagar i veckan före andra erbjudande, dock är det ju tråkigt om det drar ut på tiden och de sedan kommer fram till att jag inte erbjuds något medan jag tackat nej till annat...
 
Mailade mitt absolut förstahandsval i jobbletande vart de låg i rekryteringsprocessen eftersom jag inte hört från dem på ett tag. Fick ett svar om att jag fortsatt var aktuell men vill såååå gärna veta när det är mer definitivt. 🙈 Speciellt när andra rekryteringar drar ihop sig, och jag måste ta ställning till dessa. Mitt förstahandsval tar jag alla dagar i veckan före andra erbjudande, dock är det ju tråkigt om det drar ut på tiden och de sedan kommer fram till att jag inte erbjuds något medan jag tackat nej till annat...

Vet dem om att du ocksa ar i andra rekryteringsprocesser? Kanske kan motivera dem till att rora sig lite snabbare, om de vet att de kan forlora en stark kandidat till andra
 
Osäker på det, funderar på om man ska nämna det i i svarsmailet? Vill bara inte att det ska komma som ett ultimatum utan mer som en heads up.

Tycker absolut att det kan namnas pa ett faktamassigt satt dar du namner att du ar mest intresserad av deras roll, men att du ocksa sokt andra roller som du forvantar dig att behova ta stallning till snarast, och att du garna vetat var du star i relation till denna rollen innan du svarar andra organisationer
 
Mailade mitt absolut förstahandsval i jobbletande vart de låg i rekryteringsprocessen eftersom jag inte hört från dem på ett tag. Fick ett svar om att jag fortsatt var aktuell men vill såååå gärna veta när det är mer definitivt. 🙈 Speciellt när andra rekryteringar drar ihop sig, och jag måste ta ställning till dessa. Mitt förstahandsval tar jag alla dagar i veckan före andra erbjudande, dock är det ju tråkigt om det drar ut på tiden och de sedan kommer fram till att jag inte erbjuds något medan jag tackat nej till annat...
Jag har nämnt det i rekrytering. Dessutom blivit erbjuden en jobb och svar att jag hade ett annat som jag ville ha svar från först. Det fick jag inte, så jag återkom och tackade ja till det första jobbet.

Jag tror att det är vanligt att man har flera jobb på gång och man är öppen och ärlig med hur man ligger till i processer.
 
Jag behöver nog lugnande intravenöst snart :cautious:

Kul ändå när jag ringer chefen efter stöd och reaktionen är "Men jag orkar inte, solen skiner och det är fredag. Ska jag ta mig an något drama om stolar? Stolar!?!?" Jag typ ja, du ska ta dig an ett stolsdrama 🤷‍♀️. Han gnäller tillbaka "men... kan inte du försöka reda ut det?" Förklarar att jo, det har jag försökt göra i flera timmar nu och jag håller på att implodera.
Han skulle ringa och prata med personen som uppfann stolsdramat, tyckte synd om mig, och bad mig gå hem lite tidigare. O_o

Hoppas på avslut i dramat nu :angel:
 
Jag behöver nog lugnande intravenöst snart :cautious:

Kul ändå när jag ringer chefen efter stöd och reaktionen är "Men jag orkar inte, solen skiner och det är fredag. Ska jag ta mig an något drama om stolar? Stolar!?!?" Jag typ ja, du ska ta dig an ett stolsdrama 🤷‍♀️. Han gnäller tillbaka "men... kan inte du försöka reda ut det?" Förklarar att jo, det har jag försökt göra i flera timmar nu och jag håller på att implodera.
Han skulle ringa och prata med personen som uppfann stolsdramat, tyckte synd om mig, och bad mig gå hem lite tidigare. O_o

Hoppas på avslut i dramat nu :angel:

Säg åt alla inblandade i stolsdramat att du drar in alla stolar för alla eftersom det är fredag. Vill de inte gå med på det säger du att de får ta det med chefen, han har delegerat till dig att lösa det hela :sneaky:

Sedan springer du därifrån fort som attan :angel:
 
Är fan ett fall för Dr House. Ger snart upp. Är aldrig sjuk?! Min journal är typ ett blankt blad. Tror nu att vården kommer tro att jag är inbillningssjuk. Ingen förstår vad som pågår i min kropp. Vissa provsvar är märkliga men motsätter sig själva. Vaknade ganska pigg med temp runt 38.0. Sätter mig och ska äta frukost. Plötsligt känner jag en enorm värmekänsla (svårt att beskriva) i mitten av kroppen typ som en eld. Tar tempen. 39,4. Andfådd och svettas kopiöst. Iskalla men svettiga händer och fötter men en brinnande eld i kroppen typ. Går och lägger mig och får då ngn slags frossa.
Jahaja…
 
Jag behöver nog lugnande intravenöst snart :cautious:

Kul ändå när jag ringer chefen efter stöd och reaktionen är "Men jag orkar inte, solen skiner och det är fredag. Ska jag ta mig an något drama om stolar? Stolar!?!?" Jag typ ja, du ska ta dig an ett stolsdrama 🤷‍♀️. Han gnäller tillbaka "men... kan inte du försöka reda ut det?" Förklarar att jo, det har jag försökt göra i flera timmar nu och jag håller på att implodera.
Han skulle ringa och prata med personen som uppfann stolsdramat, tyckte synd om mig, och bad mig gå hem lite tidigare. O_o

Hoppas på avslut i dramat nu :angel:

Jag har missat borjan har, men vad skapade stolssdramat?
 
Snälla. Ge mig styrka.
Har gömt mig i en elnisch en stund för att andas. Stolsdramat fortsätter.
Helst vill jag skrika tillbaka att jag inte är anställd som dagisfröken i ansiktet på folket. Men jag gömmer mig här i stället.

Är oerhört frustrerad men tycker samtidigt, deep down, det är fruktansvärt... roligt? Som en sketch? Ett kafkadrama? :p


Vi ska flytta på jobbet. Inget är färdigt men flytta ska vi :p
 
Jag behöver nog lugnande intravenöst snart :cautious:

Kul ändå när jag ringer chefen efter stöd och reaktionen är "Men jag orkar inte, solen skiner och det är fredag. Ska jag ta mig an något drama om stolar? Stolar!?!?" Jag typ ja, du ska ta dig an ett stolsdrama 🤷‍♀️. Han gnäller tillbaka "men... kan inte du försöka reda ut det?" Förklarar att jo, det har jag försökt göra i flera timmar nu och jag håller på att implodera.
Han skulle ringa och prata med personen som uppfann stolsdramat, tyckte synd om mig, och bad mig gå hem lite tidigare. O_o

Hoppas på avslut i dramat nu :angel:
Det låter lite som att han hade tänkt sig vara ledig idag? :cautious:
Men han ska åtminstone ta tag i det, alltid något 😅
 
Tycker absolut att det kan namnas pa ett faktamassigt satt dar du namner att du ar mest intresserad av deras roll, men att du ocksa sokt andra roller som du forvantar dig att behova ta stallning till snarast, och att du garna vetat var du star i relation till denna rollen innan du svarar andra organisationer
Jag har nämnt det i rekrytering. Dessutom blivit erbjuden en jobb och svar att jag hade ett annat som jag ville ha svar från först. Det fick jag inte, så jag återkom och tackade ja till det första jobbet.

Jag tror att det är vanligt att man har flera jobb på gång och man är öppen och ärlig med hur man ligger till i processer.

Smart, meddelade det till kontaktpersonen. Vill ju att det uppfattas som transparens och inte som showing off. Förhoppningsvis förstår de att mitt intresse är genuint och inte någon slags förhandlingsmetod.
 
Jag har missat borjan har, men vad skapade stolssdramat?
Long story short så har en person 1 fått låna stolar från person 2 medan person 2 varit sjukskriven (ca 1,5 år). Person 2 är tillbaka och ska självklart få tillbaka sina stolar.

Person 1 är kränkt och anser att hen lånat stolarna för lång tid för att det ska ses som ett lån, och att det nu är hens stolar. Det duger inte med de stolar vi erbjuder, eftersom hen inrett sitt rum efter de stolar hen fått låna. Rummet blir fult om hen tar de stolar som vi erbjuder. Hen kräver att vi köper stolar för 25 000 för att ersätta de stolar hen "blir av med". Vi anser att vi inte riktigt kan ta av skattebetalarnas pengar för att köpa sådana stolar...

Det här går inte ens att hitta på ... 🤷‍♀️
 
Long story short så har en person 1 fått låna stolar från person 2 medan person 2 varit sjukskriven (ca 1,5 år). Person 2 är tillbaka och ska självklart få tillbaka sina stolar.

Person 1 är kränkt och anser att hen lånat stolarna för lång tid för att det ska ses som ett lån, och att det nu är hens stolar. Det duger inte med de stolar vi erbjuder, eftersom hen inrett sitt rum efter de stolar hen fått låna. Rummet blir fult om hen tar de stolar som vi erbjuder. Hen kräver att vi köper stolar för 25 000 för att ersätta de stolar hen "blir av med". Vi anser att vi inte riktigt kan ta av skattebetalarnas pengar för att köpa sådana stolar...

Det här går inte ens att hitta på ... 🤷‍♀️

Fantastiskt! :rofl: :rofl: :rofl:

Har ni någon skamvrå? Det känns som om att ni behöver en sådan... :D

Edit: Sensmoralen är alltså att aldrig låna ut dina stolar för länge utan ta dem i besittning med jämna mellanrum för att få ha kvar dem :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 274
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 374
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
90
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp