Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chefen ringde :rofl:

Han: "Men jag måste fråga... Har du det så här?"
Jag: "Ja, ofta."
Han: "Beklagar. Du får gå hem tidigt, jag försöker medla så stolarna kommer till rätt person. Förlåt, men fan vad trött jag blir."
🤷‍♀️:D

Stackarn är alltså fastighetschef och måste medla med en tjurig anställd om ett par stolar som inte ens är den anställdes. Vilken circus. Men jag kan släppa det i alla fall :up:
 
Är fan ett fall för Dr House. Ger snart upp. Är aldrig sjuk?! Min journal är typ ett blankt blad. Tror nu att vården kommer tro att jag är inbillningssjuk. Ingen förstår vad som pågår i min kropp. Vissa provsvar är märkliga men motsätter sig själva. Vaknade ganska pigg med temp runt 38.0. Sätter mig och ska äta frukost. Plötsligt känner jag en enorm värmekänsla (svårt att beskriva) i mitten av kroppen typ som en eld. Tar tempen. 39,4. Andfådd och svettas kopiöst. Iskalla men svettiga händer och fötter men en brinnande eld i kroppen typ. Går och lägger mig och får då ngn slags frossa.
Jahaja…
En sån jädra tur att utredning pågår!
 
Long story short så har en person 1 fått låna stolar från person 2 medan person 2 varit sjukskriven (ca 1,5 år). Person 2 är tillbaka och ska självklart få tillbaka sina stolar.

Person 1 är kränkt och anser att hen lånat stolarna för lång tid för att det ska ses som ett lån, och att det nu är hens stolar. Det duger inte med de stolar vi erbjuder, eftersom hen inrett sitt rum efter de stolar hen fått låna. Rummet blir fult om hen tar de stolar som vi erbjuder. Hen kräver att vi köper stolar för 25 000 för att ersätta de stolar hen "blir av med". Vi anser att vi inte riktigt kan ta av skattebetalarnas pengar för att köpa sådana stolar...

Det här går inte ens att hitta på ... 🤷‍♀️

Men herrejesus
Detta ar bade otroligt roligt och otroligt trottsamt. Ar det har vuxna manniskor det handlar om? Hur har folk tid/energi att braka om inredningsdetaljer pa sin arbetsplats?
 
Ringde en icabutik och bad dom ställa undan en vara. Den anställda som hämtade vara. Skrattade när hon kom tillbaka med den. Det gjorde jag med. :rofl:
IMG_20211008_130954.jpg
 
Fan vad kul att mitt Wi-Fi också packat ihop…. 😩 Sämst timing. Lyckades släpa mig till kontoret i källaren, byta ut nätverkskabeln men löste inte problemet. Nu ska de skicka en tekniker. Planerat 13/10??? Skjut mig nu….
 
Man skulle nästan kunna tro att ditt jobb är på random svenskt universitet.
Och jag fattar inte hur man vågar skriva så mkt dåligt om sitt jobb när det är så otroligt lätt att identifiera var personen jobbar. Särskilt inte när arbetsplatsen inte är gigantisk. Man vet aldrig vem som känner vem osv. Tror inte min arbetsgivare hade uppskattat det..
Men jag kanske är onödigt nojig så :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 260
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 356
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
90
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp