Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja! Så himla skönt att få egentid på en vardag. Den senaste tiden har vi haft fullt upp på jobbet från morgon till kväll, jag vet inte hur många dagar på raken jag har jobbat över. Vi har massor av projekt igång, massor av förfrågningar och mitt i allt har jag tagit på mig några personalfrågor som egentligen inte ingår i min tjänst men som jag ändå försökt lösa.

Jag behövde verkligen ett break 😅
 
I mitt experimenterande med vad jag kan klara av att äta har jag för första gången gjort blinier.

Har inget riktigt gott att lägga på dem men konstaterar att just idag klarar jag att få ner dem. Alltid något. Hoppas de går att frysa in.

Det är väldigt ojämnt vad som inte är motbjudande . Av nån anledning går kall falukorv utmärkt. Det blir inte äckligt. Gjorde soppa härom dagen. Den var god första dagen. Sedan har det stått i kylskåpet. Smakar inget vidare. Ostsmörgås och te är också ett säkert kort.

Mat som andra lagar funkar nästan alltid. Det är min egen mat som sätter sig på tvären i smaklökarna.

Undrar om det blir bättre när jag får börja med dialys?
 
Har semesterdagar som måste tas ut före årsskiftet. För det första vet jag ju inte ens hur länge jag har jobb och jag har noll lust att ta semester i december. Var tvungen att ta ut min semester i december förra året eftersom jag inte fick spara dagarna. Och nu sitter jag i samma sits Tog ut alla 12 dagar som jag hade tjänat ihop i somras men nu har jag ju fått ihop några nya. Bemmanningsjobb suger.
 
Tuggar på en bit choklad och sörplar på en espresso i förhoppningen att skrapa fram lite energi till dagens sista 1,5 arbetstimmar. Jobbar från kontoret idag och det är himla härligt att hänga med mina kollegor igen, men också lite mer uttröttande nu när jag inte är van vid att faktiskt behöva bete mig kring folk :angel:

Ser fram emot en mysig höstpromenad hem sedan, just promenaderna till & från kontoret är en sak jag saknat mycket under pandemin!
Hoppsan, glömde visst att det är 17 grader här idag så särskilt höstig blev den där promenaden inte, men hem kom jag! :)

Nu mys i soffan med tända ljus samtidigt som albumet Bagpipes of Scotland går på ljudsystemet. Inte riktigt lika mysigt, men det är del av projektet att hitta bra låtar till ingång & utgång i kyrkan på vårt bröllop. Har hittat en säckpipespelare i Hässleholm av alla ställen, som verkar toppenbra och ska komma ner och spela :love:
 
Visade min ansökan för en snäll vän som jag litar på. Hon tyckte att jag var för självkritisk och kunde skicka in det jag skrivit. Sååå nu har jag sökt jobbet! Känns bra att ha det gjort.
Det är så fruktansvärt svårt att söka jobb, särskilt om man är osäker och självkritisk (som jag är) Jag får verkligen utmana mig varje gång, kliver extremt långt utanför min comfort zone och tycker det är otroligt jobbigt, men det är ju som du säger skönt när det är gjort. Undrar bara om det nånsin blir lättare...
 

Du fixar Detta!

Grattis! Jättekul! 👍😀

Wooop! Håller tummarna! :banana:
Jag vågar inte riktigt hoppas på för mycket, det låter som ett SÅ roligt jobb, så jag tänker att det säkert skiter sig på något sätt... Antingen hittar de någon bättre eller så går det inte att få ihop med hundarna eller så blir det något annat dumt. Men med tanke på hur otroligt(!) snabbt de svarade så måste de ju vara intresserade i alla fall. Jösses. Här har jag gått och försökt klura ut vilken typ av jobb som kan vara ok, eftersom det verkat vara så osannolikt att något roligt och bra ska dyka upp, och så finns det plötsligt en liten chans på något som faktiskt borde vara just roligt och bra?!
 
I mitt experimenterande med vad jag kan klara av att äta har jag för första gången gjort blinier.

Har inget riktigt gott att lägga på dem men konstaterar att just idag klarar jag att få ner dem. Alltid något. Hoppas de går att frysa in.

Det är väldigt ojämnt vad som inte är motbjudande . Av nån anledning går kall falukorv utmärkt. Det blir inte äckligt. Gjorde soppa härom dagen. Den var god första dagen. Sedan har det stått i kylskåpet. Smakar inget vidare. Ostsmörgås och te är också ett säkert kort.

Mat som andra lagar funkar nästan alltid. Det är min egen mat som sätter sig på tvären i smaklökarna.

Undrar om det blir bättre när jag får börja med dialys?

Ska du börja med dialys ? ❤️
 
I mitt experimenterande med vad jag kan klara av att äta har jag för första gången gjort blinier.

Har inget riktigt gott att lägga på dem men konstaterar att just idag klarar jag att få ner dem. Alltid något. Hoppas de går att frysa in.

Det är väldigt ojämnt vad som inte är motbjudande . Av nån anledning går kall falukorv utmärkt. Det blir inte äckligt. Gjorde soppa härom dagen. Den var god första dagen. Sedan har det stått i kylskåpet. Smakar inget vidare. Ostsmörgås och te är också ett säkert kort.

Mat som andra lagar funkar nästan alltid. Det är min egen mat som sätter sig på tvären i smaklökarna.

Undrar om det blir bättre när jag får börja med dialys?
Syrran går på dialys och frågade henne, hon sa att matlusten är det inget fel på men hon har rasat i vikt trots det.
Tydligen blir man fullständigt utslagen den första tiden så man orkar inte äta.
Nu (ett halvår senare) går det bra men det är slitigt. Läkarna vill ha henne 3ggr i veckan men hon har nekat 1 behandling så nu kör hon 2 ggr i veckan. Håller tummarna för att du får det lättare 👍
👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 492
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 516
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
97
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 326
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp