Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi håller tummar och tassar! Svarar de så här fort är de definitivt intresserade! :laugh:
Jag tänker så också, att de måste vara intresserade :p De kan knappast ha suttit och funderat och vridit och vänt och tänkt att "jomen kanske, om inget bättre dyker upp". Nu har jag börjat tänka att de kanske säger nej istället för att jag kan få svårt att komma på intervju när de föreslog (fredag förmiddag) meeen jag skrev också i min ansökan att jag faktiskt jobbar tre veckor till, samt föreslog några alternativ och berättade om mitt schema och så...
 
Avslutar dagen med att en grannes jävla hundjävel flög lös mot oss på kvällsrastningen. Den hunden har attackerat oss i hissen förut (var lös i trapphuset och flög in när jag skulle gå ut ur hissen), har huggit en mindre hund så den hamnade på djursjukhus och husse har fortfarande inte ens ett koppel till hunden!

Jag skrek så det ekade mellan husen, släppte mina egna så att de kunde komma ifrån och gjorde vad jag kunde för att få stopp på den lösa. När jag kom in gick det lätt att se hur mina ben skakade, pulsen dunkade i öronen och nu ligger jag här på sägnen, mår illa och har jätteont i halsen efter att ha skrikit så högt. Helvete. (Och hur jag ska kunna sova nu förstår jag inte alls...)
 
Sitter på rast efter första etappen på jobbet. Ser redan att första uppgiften på nästa etapp troligen inte kommer gå särskilt smidigt men ignorerar det tills vidare. Det är så skönt att ha omfamnat min inre GGG(gamla griniga gubbe). Tänker aldrig mer offra vila och återhämtning för att organisationen är trasig. Nu ska jag äta middag i lugn och ro och sen ta en stödvila :)
 
Sitter på rast efter första etappen på jobbet. Ser redan att första uppgiften på nästa etapp troligen inte kommer gå särskilt smidigt men ignorerar det tills vidare. Det är så skönt att ha omfamnat min inre GGG(gamla griniga gubbe). Tänker aldrig mer offra vila och återhämtning för att organisationen är trasig. Nu ska jag äta middag i lugn och ro och sen ta en stödvila :)
GGG 😂

Själv försöker jag sova 🛌
Går sådär 🌧
 
Vaknade före väckarklockan av en morrande katt som förföljde en mus i sovrummet. Sen matade foderautomaten ut en portion och jag tror katten övergav musen :crazy:

Nu dusch och sen jobb, jag hoppas att bilen samarbetar.
 
Ska du börja med dialys ? ❤️
Ja, det förbereds. väntar på operation av fistel i armen som dialysen görs via. Den behöver läka några veckor sedan, så väntan väntan. Mår verkligen inte alls bra nu. Njurfunktionen nere runt 10% och försämras stadigt. Så kroppen är ordentligt förgiftad och det märks.

Transplantationsutredning pågår samtidigt. Men eftersom jag inte har någon levande donator är väntetiden lång när jag väl blir godkänd.
 
Sitter på bussen till jobbet. Ute så regnar det
Har mkt idag
Ska till chefen för ett utvecklingssamtal. Så jag får veta var jag hamnar den 1/4
Sedan sjukgymnasten
Äta middag och packa ner ancitrusarna. Ta bussen till Biotopia för månadsmöte med auktion
Kommer nog hem runt 22
 
Avslutar dagen med att en grannes jävla hundjävel flög lös mot oss på kvällsrastningen. Den hunden har attackerat oss i hissen förut (var lös i trapphuset och flög in när jag skulle gå ut ur hissen), har huggit en mindre hund så den hamnade på djursjukhus och husse har fortfarande inte ens ett koppel till hunden!

Jag skrek så det ekade mellan husen, släppte mina egna så att de kunde komma ifrån och gjorde vad jag kunde för att få stopp på den lösa. När jag kom in gick det lätt att se hur mina ben skakade, pulsen dunkade i öronen och nu ligger jag här på sägnen, mår illa och har jätteont i halsen efter att ha skrikit så högt. Helvete. (Och hur jag ska kunna sova nu förstår jag inte alls...)
Anmäl det till länsstyrelsen! Hundar som har bitit ska självklart hållas i koppel!
 
Sitter och surar på jobbet. Det tar verkligen på krafterna att täcka upp för 3 heltidstjänster, och dessutom ser jag att arbetsuppgifter jag har hopar sig i rasande fart. Jag som för en gångs skull kände att jag hade koll och inte var efter så förbenat med arbetsuppgifter :arghh:
Självklart inte sur på kollegorna, är de sjuka ska de så klart vara hemma. Det är mer situationen.

Armbågen mycket bättre i dag. Gör mycket mindre ont men svullnaden är där och det blir tjurigt och ont när jag ska böja den inåt. I dag ska jag dock inte göra några vippomspel så det blir kurering av armbågen. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 904
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 294
Senast: Habina
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
622
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: Sarah415
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp